handdator

Visa fullständig version : Bästa kaloriuträknaren för måltid på nätet?


timoat
2014-07-09, 05:45
Vilka använder ni? Vilken tycker ni är bäst? Jag verkar inte kunna hitta några vettiga, endast sådana med fast vikt (100g) eller skumma måttneheter (dl vitkål)

EnergiÖverskott
2014-07-09, 05:55
Hur ska du annars räkna på mat om du inte tycker att en vara ska anges med kalorienhet/100 gram? Jag håller med om att mäta saker i volym är kass så Dl går ju bort men, om du inte ska räkna varken massa eller volym, hur har du då tänkt att ta reda på energimängden i maten?

Men, jag använder dumbbell.se. Tycker den är jävligt bra!

timoat
2014-07-09, 06:13
Hur ska du annars räkna på mat om du inte tycker att en vara ska anges med kalorienhet/100 gram? Jag håller med om att mäta saker i volym är kass så Dl går ju bort men, om du inte ska räkna varken massa eller volym, hur har du då tänkt att ta reda på energimängden i maten?

Men, jag använder dumbbell.se. Tycker den är jävligt bra!

För att jag inte orkar sitta och räkna ut något som jag ätit 156 gram av. Det kanske inte framgick av min post. Vart på dumbbell hitta man kaloriräknaren? (Jag har reggat mig)

timoat
2014-07-09, 06:15
Det jag är ute efter är alltså en sida där man kan sätta in exakt vikt på en måltid, lägga till flera livsmedel, samt se fördelningen av sammanlagda makronutrienter i % form.

EDIT verkar som att bodytech .se var det jag sökte!

EnergiÖverskott
2014-07-09, 06:39
Dumbbell.se är grymt bra. Gå till kalender och tryck på det lilla plusset (som finns i alla datum) på den dagen du vill lägga till något. Den räknar ut allt själv, du kan lägga till egna livsmedel, du får E%, du kan se statistik över en vald tidsperiod etc. samt att telefonappen är väldigt simpelt utformad och synkar med internetkontot.

Så, kör på dumbbell!

vicarious
2014-07-09, 06:43
För att jag inte orkar sitta och räkna ut något som jag ätit 156 gram av. Det kanske inte framgick av min post. Vart på dumbbell hitta man kaloriräknaren? (Jag har reggat mig)

Du behöver ju inte räkna. Du skriver bara in vilket livsmedel det gäller och vikten så räknar den åt dig. Kalender, tryck på + symbolen och välj kostregistrering.

timoat
2014-07-09, 07:18
OK, nu hittade jag tack vare er! Synd att DB inte har makronut.fördelningen, men det hade ju bodytech, så det fixade sig. Det som var extra grymt med DB är ju att man kan se vitamin och mineral % satsen, sktibra! Såg att jag hade för lite kalium och magnesium, så det blir att öka på det! Tack grabbar!

EnergiÖverskott
2014-07-09, 08:35
OK, nu hittade jag tack vare er! Synd att DB inte har makronut.fördelningen, men det hade ju bodytech, så det fixade sig. Det som var extra grymt med DB är ju att man kan se vitamin och mineral % satsen, sktibra! Såg att jag hade för lite kalium och magnesium, så det blir att öka på det! Tack grabbar!


När du trycker på spara så kommer du efter det att se E% fördelningen av ditt intag.

timoat
2014-07-09, 08:46
När du trycker på spara så kommer du efter det att se E% fördelningen av ditt intag.

Fantastiskt, tackar! Snacka om att jag är totalt hjälplös kl 7 på morgonen... tur att nån är med!

EnergiÖverskott
2014-07-09, 09:10
Fantastiskt, tackar! Snacka om att jag är totalt hjälplös kl 7 på morgonen... tur att nån är med!


U needz more kaffe :D

Adrianite
2014-07-09, 12:44
raknakalorier.se

Du skriver själv in önskad vikt; kopplat till livsmedelverkets databas, likt alla andra sådana sidor, så utbudet är stort.