handdator

Visa fullständig version : Från Styrkelyft till Vätternrundan 2015


anders172
2014-07-08, 13:16
Hej på er alla,

Jag tänkte starta en ny träningsjournal i den här delen av forumet, då jag sedan ungefär tre år tillbaka inte längre håller på med styrkelyft. Anledningen till att jag slutade var delvis en skada, men även att jag fick andra intressen som jag tyckte var roligare. Till vardags är jag entreprenör och arbetar som oberoende återförsäljare för Forever Living Products samt håller på att läsa en kandidatexamen i Nationalekonomi.

Min träningsbakgrund består av diverse lagsporter då jag gick i grundskolan, men jag blev allt mer intresserad av gymträning i då jag spelade mycket golf. Jag spelade ner mig till 3,4 i hcp när jag var 17, men slutade därefter till förmån för att gymträna allt mer. Under sommarlovet mellan 1an och 2an i gymnasiet började jag med styrkelyft och tävlade för Göteborgs KK. Jag tävlade i klass -125 och därefter -120, efter att viktklasserna gjorts om till dagens konstruktion. Efter att ha vägt runt 117 kilo så gick jag ner till 110 och har sedan dess pendlat i vikt mellan 105-110 kilo.

Jag kände för några veckor sedan att det inte var värt att väga såpass mycket längre och jag inledde förra fredagen en diet. Jag började med ett program som kallas kickstart, vilket innebär att jag under 9 dagar äter väldigt strikt med lågt intag av kolhydrater och även fett, däremot mycket Aloe Vera (3dl om dagen), grönsaker och vatten. Hittils har jag droppat från 106 kilo till 101,8, vilket är -4,2 kilo på fem dagar samtidigt som midjemåttet har minskat från 96 cm till 90 cm. Merparten av förlusten är vatten, då vikten sjönk ganska fort första 36 timmarna. Mitt mål fram till den 1 september är att få ner kroppsvikten till 95 kilo på mina 199 cm, då bör jag ha helt ok form.