handdator

Visa fullständig version : Dumma ALA


acidbl00d
2004-03-23, 23:48
Började stoppa i mig ALA igår. Lyckades inte somna på kvällen hur gärna jag än ville. Brukar inte ha svårt somna. Idag sitter jag här igen kan inte sova...!

Läste nils också haft detta problem. Vill f*n inte sluta med det. Tips mottages gärna!

raZmus
2004-03-24, 00:09
Jag sitter här och har precis motsatt problem. Jag får inte somna, måste skriva hemtenta som ska vara inne imorrn kl 10. Började nyss :) Skicka hit lite ALA, koffeinet biter inte


Är väl klar om ngn timme om jag inte somnar innan dess.:sleep:

no1fitness
2004-03-24, 05:37
Jag tar ALA varje gång precis innan jag lägger mig och har aldrig någonsin haft detta problemet...Somnar som en stock varje gång.
Har förut tagit 300 mg, men tar nu 600-700 mg varje gång nu i slutet av deffen och har fortfarande inget problem.
Hur mycket tog du ?
Tror det är mg i tabletterna i alla fall...;)

acidbl00d
2004-03-24, 09:07
Tar 800mg nu tänkte börja lite högre sedan sänka för att känna av effekten lite. Går väl ner till 600 sen får se hur det känns.

Sverker
2004-03-24, 11:48
Originally posted by acidbl00d
Började stoppa i mig ALA igår. Lyckades inte somna på kvällen hur gärna jag än ville. Brukar inte ha svårt somna. Idag sitter jag här igen kan inte sova...!

Läste nils också haft detta problem. Vill f*n inte sluta med det. Tips mottages gärna!

Jag har funderat lite kring detta.
Möjligen så har du sänkt ditt blodsocker lite med ALAn och därför upplever någon irritation eller hunger som stör insomningen.

Det kanske är ett tecken på att du fått bra effekt och istället skall pröva att sänka dosen något ?

Pez
2004-03-24, 12:30
Jag reagerar tvärtom på större mängder ALA (500mg+), slocknar som en klubbad säl om jag inte käkar ordentligt med kolhydrater till. :sleep:

dude
2004-03-24, 13:06
jag har också svårt att sova,, om jag tar det sent på kvällen,, skumt fan sen om jag väl somnar sover jag oroligt som fan vaknar somnar vaknar osv.. Men det kanske bara är i början.

acidbl00d
2004-03-24, 15:29
Bra det är en effekt av alat :) Då vet man det inte är sockerpiller man köpt. Har redan stoppat i mig 1g idag. Tänkte man stoppar i sig allt nu på dagen så kan man kanske sova gott.

Skall även stoppa i mig några portioner pasta idag se om det kanske är för lite kolhydrater.

Har läst nånstans proffs har svårt somna mot slutet på sin diet. Vad är det de upplever då?

Langster
2004-03-24, 16:16
Originally posted by acidbl00d
Har läst nånstans proffs har svårt somna mot slutet på sin diet. Vad är det de upplever då? Hunger? :confused:

z_bumbi
2004-03-24, 17:33
Originally posted by Langster
Hunger? :confused:

:D


Smärtor i leder och muskelfästen pga tung träning med för lite mat samt låga halter vatten och fett i kroppen.
Smärtor pga alla injekttionsställen inte har läkt riktigt sen förra injektionen
Njurarna och lever vill inte ha mer steroider och protesterar.
Amfetaminet har inte gått ur kroppen.

Är väl några andra saker som kan inverka hos ett proffs..

acidbl00d
2004-03-24, 17:43
Originally posted by z_bumbi


:D


Smärtor i leder och muskelfästen pga tung träning med för lite mat samt låga halter vatten och fett i kroppen.
Smärtor pga alla injekttionsställen inte har läkt riktigt sen förra injektionen
Njurarna och lever vill inte ha mer steroider och protesterar.
Amfetaminet har inte gått ur kroppen.

Är väl några andra saker som kan inverka hos ett proffs..

Det låter skoj. Lite sugen blir man satsa på bli proffs... ;)

LunaSpice
2004-03-24, 18:49
Originally posted by Sverker


Jag har funderat lite kring detta.
Möjligen så har du sänkt ditt blodsocker lite med ALAn och därför upplever någon irritation eller hunger som stör insomningen.

Det kanske är ett tecken på att du fått bra effekt och istället skall pröva att sänka dosen något ?

Låter som en bra teori. Hungercentrat i hypothalamus kan störa insomning även om man inte medvetet är hungrig. Dessutom så tror jag att de stresshormoner som utsöndras vid hypoglykemi också kan ge svårigheter att somna. Även detta sker ofta omedvetet.

Dipshit
2004-03-24, 22:43
Det ända ALA gett mig är en fruktansvärd halsbränna! Omg, satt och harkla jag vet inte hur länge! drack allt jag kunde! Den är ju obotlig!!

acidbl00d
2004-03-24, 22:56
Originally posted by billon
Det ända ALA gett mig är en fruktansvärd halsbränna! Omg, satt och harkla jag vet inte hur länge! drack allt jag kunde! Den är ju obotlig!!

Tacka vet jag piller :)

Idag har jag käkat 500g kolhydrater det borde ju räcka tycker man...!

LilleJonne
2004-04-04, 09:19
När rekommenderar ni att man ska ta sitt ALA då?
Tillsammans med måltid eller ej?




Mvh

cheesian
2004-04-04, 09:30
Originally posted by Dipshit
Det ända ALA gett mig är en fruktansvärd halsbränna! Omg, satt och harkla jag vet inte hur länge! drack allt jag kunde! Den är ju obotlig!!

Du kanske inte får visuella resultat som ådrande muskler och cuts över hela låren, men på insidan av din köttklump händer grejor som på sikt kommer ge dig bättre kroppkomposition.

Hmm undrar varför folk slänger i sig saker utan att veta vad dom gör och sedan blir besvikna. :confused:

Pdaddy
2004-04-04, 09:42
Ja tar en dagsdos på 1250mg om dan å ja blir trött av det.

Fast ja åt iof ALA när ja va sjuk, så de kan ju ha gjort att ja kände mig sådär trött...
Får se nu i veckan, för ja borde kunna börja träna igen :D

Marcus

acidbl00d
2004-04-04, 10:27
Jag måste säga jag mår hur bra som helst nu av mitt känner iofs inte av det så mycket. Har laggt mig på 600mg om dagen det funkar fint!

Megatuttarna
2004-04-04, 13:13
Vet någon om man kan käka ALA året runt? Eller ska man ta lite pauser då och då så kroppen inte vänjer sig? Hur är det?

aliquis
2004-04-04, 17:33
ALA brukar väl kallas för ett vitamin så du kan säkert ta det året runt, kanske inte blir lika effektivt JÄMT som det hade varit vid dom kortar perioder då du tar det om kroppen får väldigt lite i vanliga fall och inte hinner anpassa sig, men spelar det någon roll?
Lär ju vara bra att ha bra effekt av det jämt än pyttelite bättre effekt under en liten period hur som helst.

Det skall ju även finnas i gröna grönsaker men hur stora mängder det är där vet jag inte.

En annan fråga, varför kör så många med ala men inte krom? krom är ju grymt mycket billigare, 200mcg från naturell ab, 100 tabletter 58kr. Dvs 50öre/dag att jämföra med en 8-13kr/dag för ala. Effekten finns väl där även om den kanske inte är riktigt lika bra, men som varje-dag-tillskott lär det ju vara mer värt? Eller påverkar inte 200mcg krom särskilt mycket?
Vore intressant att veta hur bra dom olika tillskotten för att förbättra insulinkänslighet fungerar, och hur stor skillnad det gör jämfört med bra mat.

LilleJonne
2004-04-05, 09:09
Originally posted by acidbl00d
Jag måste säga jag mår hur bra som helst nu av mitt känner iofs inte av det så mycket. Har laggt mig på 600mg om dagen det funkar fint!



Hur kan du säga att det funkar fint om du inte känner av det så mycket?
:smash:



Mvh :kinky:

acidbl00d
2004-04-05, 10:14
Originally posted by LilleJonne




Hur kan du säga att det funkar fint om du inte känner av det så mycket?
:smash:



Mvh :kinky:

Däckar efter en stor portion pasta som jag inte gjort förr... Man kan ju inte mäta sin insulinkänslighet men jag är ganska säker den har förbättrats

stridis
2004-04-05, 10:36
Originally posted by acidbl00d


Däckar efter en stor portion pasta som jag inte gjort förr... Man kan ju inte mäta sin insulinkänslighet men jag är ganska säker den har förbättrats

Och det betyder att du fått bättre insulinkänslighet:confused: ?
Är inte det ett tecken som tyder på det motsatta?

Grisen
2004-04-05, 10:38
Originally posted by z_bumbi


:D


Smärtor i leder och muskelfästen pga tung träning med för lite mat samt låga halter vatten och fett i kroppen.
Smärtor pga alla injekttionsställen inte har läkt riktigt sen förra injektionen
Njurarna och lever vill inte ha mer steroider och protesterar.
Amfetaminet har inte gått ur kroppen.

Är väl några andra saker som kan inverka hos ett proffs..


Varför använder de amfetamin? Fettförbrännande?

z_bumbi
2004-04-05, 10:51
Originally posted by Grisen



Varför använder de amfetamin? Fettförbrännande?

För att orka träna eller för att bränna fett.
Ungefär av samma anledning en del använder efedrin alltså men riskerna är mycket större.
Inget man bör ge sig på oavsett vilka skäl man har.

aliquis
2004-04-05, 11:12
Originally posted by Grisen
Varför använder de amfetamin? Fettförbrännande?
Ja, och låter en väl köra hårdare också då man har/tror sig ha, gott om energi.

Slängde ett öga på erowid, http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines_effects.shtml
Saker som kan påverka är säkert:
# positive mood shift, sense of well-being
# increased aggressiveness
# reduced appetite (anorexia)
# increased heart rate (tachycardia)
# increased breathing rate
# rise in body temperature
# restlessness
Prolonged use of amphetamines can lead to ... weight loss ...

Så där hade du ju med viktminskning också, men tja, en del av dom där effekterna är ju antagligen inte särskilt hälsosamma, och framförallt finns det ett gäng till ;)

Grisen
2004-04-05, 12:59
Ok.. tack!