Visa fullständig version : Fan blivit småfet pga bulk! Vad göra:(
Hej.
Låg på ett litet överskott 4 mån sen ökade jag kcal med 2-300 (fyfan vilket misstag!) o har ätit så mycket i ca 1 månad. När jag står upp så är det inga problem jätte problem även fast magen är fläskig (kan inte ha tajta tröjor längre :( Det är när jag sitter ner så korvar sig magen.
Bild för att få en uppfattning på min nuvarande form:
http://www.wallsave.com/wallpapers/1366x768/bikini-sport-bike/366833/bikini-sport-bike-wide-and-hd-hot-girls-bikes-366833.jpg fast jag är tom fläskigare:/
(Inte jag på bilden men väldigt likt kroppsmässigt.)
Hur som helst, hur tycker ni jag ska göra? Vill jag ha en rippad kropp behöver jag säkert tappa 10-15kg, inget jag känner att jag har "tid" för nu, vill få mer massa innan jag börjar köra någon deff. Tar hellre en tung deff senare...
Frågan är bara vad ni som varit i samma situation tycker är bäst?
1. Köra en kort deff bara för att tappa det värsta + riskera lite styrka. direkt efter 5-10kg förlust, börja bulka igen fast långsamt.
2. Ligga balanserat tills musklerna "hinner ikapp"?
3. Köra på skita i magen, köra ett intensivt år till med 0,5kg/månad uppgång sedan köra en rejäl deff januari 2015 där jag försöker droppa 10-15kg för att nå ok form?
Vad skulle ni göra? Bör tilläggas att jag bryr mig inte så mycket ifall jag har lite mage, tycker bara det är synd att kläderna inte sitter som man önskar om man ska ut och festa tex. Till vardags är träningen viktigast, så ser bara framåt i tiden. Vad tror ni att jag kommer tjäna bäst på? (Långsiktigt.) vill verkligen få ÖKAD muskelmassa därför jag ökade kcal ville ha resultat fort!
Tack på förhand.
King Grub
2014-07-07, 22:14
Om du är i närheten av formen som damen på bilden har så har du inga problem med övervikt.
Om du är i närheten av formen som damen på bilden har så har du inga problem med övervikt.
http://www.wallsave.com/wallpapers/1366x768/bikini-sport-bike/366833/bikini-sport-bike-wide-and-hd-hot-girls-bikes-366833.jpg sån mage har jag! Fast lite fläskigare:/ inte övervikt men vill ha tajta tröjor utan att magen sticker ut
Helt normalt att en mage buktar ut lite när man sitter ner. Men om du nu vill ha lite mindre mage så får du väl äta lite bättre eller träna lite mer. Din frågeställning är ju väldigt lätt besvarad av dig själv, gör vad du vill?
Du är en liten tjej på vad, 60kg? och tror du behöver gå ner 10-15kg?
Helt normalt att en mage buktar ut lite när man sitter ner. Men om du nu vill ha lite mindre mage så får du väl äta lite bättre eller träna lite mer. Din frågeställning är ju väldigt lätt besvarad av dig själv, gör vad du vill?
Du är en liten tjej på vad, 60kg? och tror du behöver gå ner 10-15kg?
Jag tränar varje dag och äter nästan bara nyttigt. Det som är "onyttigt" är i så små mängder. Jag lägger på mig fett enkelt på magen.
Om jag vill va super rippad lär jag väga 50-54 kg. Dock inget jag vill bara ha lite fett på magen och sen ha kroppen som den är:(
King Grub
2014-07-07, 22:28
Nyttigt eller onyttigt har inget med saken att göra om man lägger på sig fett eller inte.
Jag tränar varje dag och äter nästan bara nyttigt. Det som är "onyttigt" är i så små mängder. Jag lägger på mig fett enkelt på magen.
Om jag vill va super rippad lär jag väga 50-54 kg. Dock inget jag vill bara ha lite fett på magen och sen ha kroppen som den är:(
Fortsätt träna hårt och plocka bort lite av kalorierna. Det går inte att blir "rippad" och bygga massa muskler samtidigt som du verkar vilja. Det tar tid att förändra sin kropp. Slappna av, hela ditt inlägg (och inte bara detta) luktar ångest lång väg.
ChrisDEFC
2014-07-07, 22:30
Jag är iofs kille men det borde väl inte skilja så mycket: Träna på som vanligt (hårt), lägg dig på ett litet underskott men se till att få i dig ett rejält mål efter träning. Så gjorde jag gjort i en liknande situation i höstas och gick långsamt ner 10kg men då vägde jag 108kg vid start och ligger nu på 98, 202cm.
R Scarpa27
2014-07-08, 21:04
vilken är din nyttiga kost?
och vilken är den onyttiga du nästan aldrig äter?
hrmm... som jag nämnt innan helheten....
man kan äta godis och glass varje dag utan att det blir onyttigt...
dock ser många på nyttigt/onyttigt helt olika ut...
vilken är din nyttiga kost?
och vilken är den onyttiga du nästan aldrig äter?
hrmm... som jag nämnt innan helheten....
man kan äta godis och glass varje dag utan att det blir onyttigt...
dock ser många på nyttigt/onyttigt helt olika ut...
Nyttigt = så lite som möjligt.
Onyttigt = whatever aftonbladet varnar för.
(enligt alldeles för många):smash:
Herregud självklart vet jag att man ej blir fet av onyttigt utan kcalöverskott MEN han skrev "ät bra" då svarade jag att jag åt bra/nyttigt... För jag antar att han menade bra saker som i bra näring , protein och kolhydrater osv.. Fast visst han kanske menade att trycka i mig 10 skivor vitt bröd innan pass så jag får bra tryck vad vet jag
Alternativ 1, men du riskerar inte att förlora styrka om du gör det ordentligt. Vad är din längd och vikt? 15 KG behöver du definitivt inte bli av med i alla fall. Och det går att bygga på balans, tar bara längre tid.
BobaFett
2014-07-09, 16:30
Det går inte att blir "rippad" och bygga massa muskler samtidigt som du verkar vilja.
Tycker att det här har motbevisats i flera studier nu.
Kokowski
2014-07-11, 05:53
Nyttigt eller onyttigt har inget med saken att göra om man lägger på sig fett eller inte.
Vad har att göra med att man går upp i fett isf?:) Och hur går man upp minimalt i fett när man ska bulka?
Sheogorath
2014-07-11, 06:04
Vad har att göra med att man går upp i fett isf?:) Och hur går man upp minimalt i fett när man ska bulka?
Utgångsläget är viktigast. Är du naturligt smal och helt grön på gymmet kan du öka i muskelvikt utan att öka fettprocenten om du bara styrketränar någorlunda vettigt. Ligger du nära ditt genetiska max kommer du ha ett helvete att bygga muskler oavsett utgångsläge och energinivå. Sen har vi hela spannet däremellan: för alla gäller nog att inte variera kaloriintaget allt för jävligt, vilket är lätt hänt när man legat på balans eller över ett tag; att man vissa dagar inte "pallar att äta" för att sedan ta igen de där kalorierna vid ett senare tillfälle, vilket är ett utmärkt sätt att öka onödigt mycket i fettvikt. Kan man anpassa intaget efter aktivitsnivå snarare än aptiten och fördela kalorierna där de optimerar prestation och återhämtning, hålla en ganska långsam viktuppgångstakt och få i sig inte allt för dåligt med protein så har man bra förutsättningar skulle jag säga. Men i varje läge är det generna (bl.a. hur mycket muskler man faktiskt kan hålla totalt sett - myostatin trycker alltid ner mängden muskelmassa, det är inte något som helt plötsligt börjar hända när man nått sitt "genetiska max") som kommer fälla avgörandet.
Albin Eriksson
2014-07-11, 06:34
Kör en kortare diet för att sedan sakta lägga dig på överskott igen då, utgår från vibbarna man får av inlägget när jag skriver det här för du verkar inte riktigt trivas och det är väl ändå A och O.
Såvida inte jakten på muskler väger över en liten putmage...
Knatcharn
2014-07-11, 10:19
Du är inte småfet. Om du vill förlora fett ändå så är det väl bara att deffa?
Magen "korvar sig" på nästan alla när man sitter ned. Det behöver inte ens vara för att man är fet utan det kan vara huden som inte sträcks ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.