handdator

Visa fullständig version : Gnäll på allergiertråden


Piranha
2014-07-07, 09:33
Pollenrapporten för Stockholm city är höga halter gräs.

Jag har inte känt av allergier på gräs på säker 10 år, men i år
då jävlar, sitter du rödmosig snorig och dessutom irriterad på värmen.

GE MIG NOVEMBER NU !!!!!!!!!!!!

KalleBalik
2014-07-07, 09:37
Samma här, är allergisk mot gräspollen men har inte haft några besvär på hur länge som helst, men i år är jag tamefan helt förstörd vissa dagar.

Xtreme-G
2014-07-07, 09:40
Jag har gjort hyposensibilisering mot gräs och björk och tål björk hur bra som helst. Gräs har jag däremot ganska stora problem med på försommaren när den första toppen kommer. Nu är det däremot hel-lugnt! Antar att det är något enstaka gräs jag inte tål där i början. Problemet är ju dock att jag åker upp till Umeå nu som just har börjat sin blomning. Får se hur det blir.

Alexton
2014-07-07, 09:44
Jag har för första gången börjat med nässprey och ögondroppar istället för de hemska piller som tröttar ned en. Fungerar kanon för min del då och oftast inte har problem med båge ögon och näsa och nu slipper tröttheten.

Bara ett tips.

Piranha
2014-07-07, 09:50
Jag har för första gången börjat med nässprey och ögondroppar istället för de hemska piller som tröttar ned en. Fungerar kanon för min del då och oftast inte har problem med båge ögon och näsa och nu slipper tröttheten.

Bara ett tips.

Tröttheten vore skönt att komma runt, rekomenderade sprayer å droppar?

Stoltz
2014-07-07, 09:50
Nyser som en dvärg.

http://www.info-resurs.se/mtankar/mtank%20bilder/0%20Mtankar%20bilder%202011/11v16/prosit.jpg

Tips när ni tar piller, ta dem strax innan läggdags. Trötthetseffekten blir grymt mycket mindre men hjälpeffekten stannar kvar till 95% i min erfarenhet.

Vunnis
2014-07-07, 09:58
Jag har börjat använda kortisonnässpray i år. Jösses. Varför i hela friden har jag inte gjort det hela mitt liv?! *cupid*
Tidigare var det på nivån att jag var behövde snyta mig precis efter att jag precis hade snytit mig. Nu funkar mitten av ansiktet som en näsa igen. Receptfritt på apoteket, Piranha. Om det nu är näsproblem som besvärar. Jag använder Rhinocort.

KalleBalik
2014-07-07, 10:01
Jag har fått starka antihistamintabletter utskrivna av läkare, blev trött de första gångerna jag tog dem men nu upplever jag ingen trötthet längre.

tp_88
2014-07-07, 10:01
Har också använt Rhinocort de senaste åren, funkar mycket bra (om än inte perfekt). Tycker dock att smaksinnena dämpas ganska kraftigt, vet inte om det är medicinen, allergin eller en kombination dock.

Scratch89
2014-07-07, 10:05
Jag kör dubbla doser Atarax och dubbla dosen Cetirizin. Blir som en zombie vissa dagar men slipper besvären. Nu är det stora problemet värmen...

Kanske ska prova med kortisonnässpray!

Xtreme-G
2014-07-07, 10:34
Diskuterade medicinering med en läkare tidigare i sommar, han rekommenderade:

Antihistamin: Aeriu (recept)
Kortisonnässpray: Nasonex (recept)
Ögondroppar: Lomudal (receptfri)

Typ det jag redan hade. Han sa också att man kunde ta antihistamin på kvällen om man blir trött, jag har dock aldrig märkt någon riktig skillnad.

Alexton
2014-07-07, 11:00
Tröttheten vore skönt att komma runt, rekomenderade sprayer å droppar?

Jag använder just nu märket livostin både för ögon och näsa. Det enda att tänka på är att köra spreyen 30 min eller så innan du ska ut och att se till att inte vara snorig innan.

Bästa sommaren när det kommer till allergi för min del. Spreyen kan man använda 2 ggr per dag men har räckt med 1 gång på morgonen ifall jag känner mig snorig.

Tricce
2014-07-07, 13:45
Jepp sjukt trött på alla som gnäller på sina allergier ;) *popcorn*

timoat
2014-07-07, 16:47
Kom som en våg härnere också. I förrgår var det riktigt illa, nös över 100 gånger, somnade kl 4 på morgonen. Som tur är verkar apoteket fått in Desloratadin Sandoz, spring och köp! Två sådana och jag var symptomfri igen!