Visa fullständig version : Välj ett bordsmargarin av följande
R Scarpa27
2014-07-07, 08:03
Välj ett av ovanstående bordsmargarin som är favoriten av de listade.
Tar inte med alla butikers egna varumärken...
Utan de vanligaste kända märkerna på svenska marknaden.
& denna tråd handlar om bordsmargarin så man behöver inte påpeka "messmör, cashewsmör,jordnötssmör osv)
kommer göra fler omröstningar av andra produkter sedan också...
utan fokusera på topic och såklart kan vi ju diskutera annat också.
King Grub
2014-07-07, 08:12
Bregott extrasaltat.
Anders The Peak
2014-07-07, 08:17
Bregott havssalt
http://www.becel.se/Resources/Images/article_hero_2.3.7555-125244.jpg
Sheogorath
2014-07-07, 08:46
Lätt & Lagom Omega-3, och det säger jag inte för att den innehåller omega-3 utan för att den är god. Helt likvärdig med Bregott och så får man omega-3 på köpet. :thumbup:
http://www.mediabanken.se/WS/Arla/Arla.se/v140/Image.aspx?opvno=rnpcu7rt4vk5u5zwje47apq24a000000&itype=Jpg300p
R Scarpa27
2014-07-07, 09:26
Bregott havssalt
Bregott extrasaltad är min favorit.
Hur är bregott havssalt? faktist inte testat den.
mer salt? godare? recensera tack :D
kanske test på den nästa gång =/
LoveMachine
2014-07-07, 09:27
Norrgott (som Bregott fast från äran och hjältarnas län). Smakar kung och gud men lättare att få på mackan än smör.
Bregott mellan, för att den är god och går att bre kylskåpskall...
whuddafuks
2014-07-07, 10:24
Man får ju inte ens någon chans att njuta av bregott då mackan förstös 90 % av gångerna då man brer på smöret..
Lätta4Life
Lätt & Lagom Omega-3, och det säger jag inte för att den innehåller omega-3 utan för att den är god. Helt likvärdig med Bregott och så får man omega-3 på köpet. :thumbup:
http://www.mediabanken.se/WS/Arla/Arla.se/v140/Image.aspx?opvno=rnpcu7rt4vk5u5zwje47apq24a000000&itype=Jpg300p
Detta ska provas.
Catstyle
2014-07-07, 10:41
Bregott är inte margarin, väl?
Eller har jag feldefinerat? *popcorn*
Alltidxx
2014-07-07, 11:05
Skulle vara intressant att se hur många som använder margarin/smör på mackan. Jag gör det inte alls.
Skulle vara intressant att se hur många som använder margarin/smör på mackan. Jag gör det inte alls.
Samma här. Har aldrig gjort.
Har i.o.f.s. inte käkat mackor överhuvudtaget senaste 7-8 åren.
Det närmsta jag kommer är en tunnbrödsrulle.
Sheogorath
2014-07-07, 11:51
När jag räknar kalorier är det sällan jag har smör på mackorna eftersom det är lite krångligt rent tekniskt. Man brer på, det fastnar bröd på kniven osv. Ska man äta 7-10 skivor bröd är det ett jävla pill. Smör i morgongröten eller smör på kvällspastan är lättare och standard när jag ligger lite högre på fett. Klart att man hade kunnat lösa det genom att räkna ut hur mycket smör det brukar gå åt totalt till antalet brödskivor och sen ta från en stor klick man vägt, men orka liksom. SÅ mycket godare blir det inte om ändå inte ska ha pålägg.
Men när det inte räknas är det ju givet med smör om jag har hårda pålägg som ost, skinka, korv osv. Har aldrig gillat det tillsammans med mjuka pålägg som marmelad, leverpastej eller kaviar. Ser smöret/margarinet som gott klister för att saker på mackan inte ska falla av. Så har det alltid varit. :)
När jag räknar kalorier är det sällan jag har smör på mackorna eftersom det är lite krångligt rent tekniskt. Man brer på, det fastnar bröd på kniven osv. Ska man äta 7-10 skivor bröd är det ett jävla pill. Smör i morgongröten eller smör på kvällspastan är lättare och standard när jag ligger lite högre på fett. Klart att man hade kunnat lösa det genom att räkna ut hur mycket smör det brukar gå åt totalt till antalet brödskivor och sen ta från en stor klick man vägt, men orka liksom. SÅ mycket godare blir det inte om ändå inte ska ha pålägg.
Men när det inte räknas är det ju givet med smör om jag har hårda pålägg som ost, skinka, korv osv. Har aldrig gillat det tillsammans med mjuka pålägg som marmelad, leverpastej eller kaviar. Ser smöret/margarinet som gott klister för att saker på mackan inte ska falla av. Så har det alltid varit. :)
Aldrig funderat på att väga mackan innan du brer den? sen helt enkelt bara bre på en mängd, väga mackan med smör på, justera till önskad mängd t.ex 15g.
Nebuchadnezzar
2014-07-07, 12:41
Eller väga byttan före och efter, när du har skrapat av knivsmöret på kanten? Eller inte vara så anal med det att du avstår att äta vissa saker bara för att de är bökiga att väga? :D
Sheogorath
2014-07-07, 12:47
Aldrig funderat på att väga mackan innan du brer den? sen helt enkelt bara bre på en mängd, väga mackan med smör på, justera till önskad mängd t.ex 15g.
Nej. Blir krångligt ändå om man ska äta många mackor. Och det blir inte så mycket godare utan pålägg ändå att det är värt det. Tar hellre det fettet till fett i gröten eller fett till pastan.
Sheogorath
2014-07-07, 12:48
Eller väga byttan före och efter, när du har skrapat av knivsmöret på kanten? Eller inte vara så anal med det att du avstår att äta vissa saker bara för att de är bökiga att väga? :D
Under deff är jag anal. Under icke-deff skiter jag i vilket tills siffran på vågen är för hög. Då är det dags att vara anal igen.
Animalisk
2014-07-07, 14:00
Äter sällan mackor men när jag gör det så använder jag bregott, normalsaltat.
Bregott är väl inte en typ av margarin men det var ju med i listan så därav svaret.
Margarin är ett påfund av en galen fransos, merde!
vicarious
2014-07-07, 14:12
Saknade riktigt smör som alternativ. Annars Bregott.
+1 det är faktiskt riktigt gott, brukar själv hyvla med osthyveln så får man ett tjockt och gött lager :)
egengjort oliv- och vitlökssmör är riktigt gott också!
Bregott, normalsaltad och laktosfri.
Hreidmar
2014-07-07, 15:08
+1 det är faktiskt riktigt gott, brukar själv hyvla med osthyveln så får man ett tjockt och gött lager :)
egengjort oliv- och vitlökssmör är riktigt gott också!Hyvla smör, fan aldrig tänkt på. Tack :D
vicarious
2014-07-07, 16:07
Hyvla smör, fan aldrig tänkt på. Tack :D
Grymt smidigt :) Då slipper man vänta på att det ska bli rumstemperatur så man kan bre det med kniv. Även händigt när man bakar.
Bregott ekologisk. Köper Bregott havsalt ibland, jäkligt gott på surdegsbröd, baguette osv när man inte ska ha annat pålägg. Dock har det en förmåga att skjuta iväg små projektiler av smörklumpar när man brer kniven i smöret (wtf?) som att havssaltet bildar någon reaktion, jo jag är seriös :D
vicarious
2014-07-07, 16:16
Bregott ekologisk. Köper Bregott havsalt ibland, jäkligt gott på surdegsbröd, baguette osv när man inte ska ha annat pålägg. Dock har det en förmåga att skjuta iväg små projektiler av smörklumpar när man brer kniven i smöret (wtf?) som att havssaltet bildar någon reaktion, jo jag är seriös :D
Vad har du för kniv?
Vad har du för kniv?
Rambokniv ;-)
Nej jag kör oldschool med hederlig smörkniv i trä.
Norrgott (som Bregott fast från äran och hjältarnas län). Smakar kung och gud men lättare att få på mackan än smör.
+1, blev mycket glad när jag första gången insåg att det framställts ett Bregott från norrländska kossor :)
R Scarpa27
2014-07-07, 18:32
därav poll=bordsmargarin, då kan jag inte ta med smör...
även jag hyvlar smör på mackan ibland.
& till alla Er som skriver ""är bregott bordsmargarin? det är väl smör?"
Nej... dock mkt mer närmare smörhållet än alla andra bordsmargariner på marknaden och mindre tillsatser.
smör= 100% smör (kärnad grädde & inget annat/ ev salt)
bregott kallar sitt bordsmargarin matfettsblandning...
innehåller bla grädde då! och även rapsolja m.m
R Scarpa27
2014-07-07, 18:34
+1, blev mycket glad när jag första gången insåg att det framställts ett Bregott från norrländska kossor :)
Norrgott förpackningen googled up!
liknade lite bregott stuket på förpackn med :)
för Er som vill göra eget äkta smör är det ganska enkelt.
Masterpan
2014-07-07, 22:00
Bara jag som tycker Lätta och Lätt & Lagom o dylikt smakar skit? Om man vill ha fettsnålt känns den lättare bregott-varianten som ett bra val.
Bara jag som tycker Lätta och Lätt & Lagom o dylikt smakar skit? Om man vill ha fettsnålt känns den lättare bregott-varianten som ett bra val.
Jag håller helt och hållet med.
Det smakar väldigt konstgjort enligt mig, men många föredrar tex Lätta framför Bregott. Frågan är väl om det är smaksak eller att man tror att man är mycket hälsosammare om man väljer Lätta och liknande produkter.
Iofs, drar man på sådana lager margarin som en del gör i lunchrummet på jobb så är kanske det magraste alternativet bäst :d
Jag är uppvuxen med Becel och tycker att Bregott smakar ister. Det handlar säkert mycket om vad man är van vid.
Jag är uppvuxen med Becel och tycker att Bregott smakar ister. Det handlar säkert mycket om vad man är van vid.
Uppvuxen med becel? Är du 15år? :d En annan fick ju gå upp med solen och kärna sitt eget smör. Inte lätt att dela en liten lägenhet med ensamstående mor och en ko.
Uppvuxen med becel? Är du 15år? :d En annan fick ju gå upp med solen och kärna sitt eget smör. Inte lätt att dela en liten lägenhet med ensamstående mor och en ko.
Becel har funnits länge (70/80-tal), men hette någonting annat innan.
Xe1a1wHxTyo
;)
bregott extrasaltat.
+9000.
Albin Eriksson
2014-07-08, 03:27
Bregott extrasaltat.
Bregott havssalt
Tänkte precis skriva antingen det ena eller andra.
R Scarpa27
2014-07-08, 05:55
lätt & lagom har en av de värsta smakerna tycker jag.
men även bregott mindre tycker jag inte var någon hit alls.
R Scarpa27
2014-07-08, 06:04
reklam från 77 hah.
http://4.bp.blogspot.com/-ULvtF9n1waQ/UgshKCaDQbI/AAAAAAAAFvU/b4T5rwYRVEI/s640/L%C3%A4tt+och+lagom-paket+i+reklam+1977.JPG
Bregott mindre. Bra sammansättning. Bra breddningsmöjligheter
Sent from my lumia 928 using Tapatalk
Bregott pga det är "renast"/innhåller minst skit. Vill jag tänka på mängden kalorier tar jag hellre mindre Bregott eller skippar bordsmargarin helt.
Lätta all the way.
uppväxt med det och omöjligt att släppa taget om det speciellt gott är det med lite salt till nykokta färskpotäter*drool*
R Scarpa27
2014-07-14, 21:13
Lätta all the way.
uppväxt med det och omöjligt att släppa taget om det speciellt gott är det med lite salt till nykokta färskpotäter*drool*
kör bregott extrasaltad ett tag, och försök gå tillbaka till lätta sen :laugh:
u will see the difference well :D...
kör bregott extrasaltad ett tag, och försök gå tillbaka till lätta sen :laugh:
u will see the difference well :D...
Mor köper alltid hem det till Jul och hävdar ständigt att det är det bästa dock är LÄTTA still No1 IMO :D
monsa123
2014-07-15, 01:04
Lätta.
Var e mina lätta bröder?
tankoovich
2014-07-15, 08:53
Lätta.
Var e mina lätta bröder?
Här!
Lätta.
Var e mina lätta bröder?
Ja är med dig bror
Jag märker ingen direkt skillnad om jag ska vara ärlig.
R Scarpa27
2014-07-15, 21:03
bregott maffian vs lätta brothers...
round one fight.... pling......
Bregott 75% knocked out the leightweighter lätta 40% .
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.