handdator

Visa fullständig version : Tjejer som bloggar


caro
2014-07-05, 21:13
Det verkar som om typ ... 97% ... av de som skriver i forum här är killar/män.

Men i raddan av Fairing-bloggar ovan är det bara tjejer. Himla skumt.

Ska tjejbloggarna locka killarna/männen att köpa?

Finns det inga manliga bloggare?

WHITEFOLKS
2014-07-05, 21:41
Det finns det säkerligen men som man måste du vara något speciellt för att det ska vara intressant. Som tjej räcker det med att blogga/journala.

TranceII
2014-07-05, 21:45
Holy fuck, du hatar verkligen kvinnor då du tar upp det om och om igen, Whitefolks. Du kanske borde prata med någon om det innan du börjar mörda prostituerade.

Red Apple
2014-07-05, 21:46
:d

WHITEFOLKS
2014-07-05, 21:48
Holy fuck, du hatar verkligen kvinnor då du tar upp det om och om igen, Whitefolks. Du kanske borde prata med någon om det innan du börjar mörda prostituerade.
Jag hatar verkligen inte kvinnor wtf?

cero
2014-07-05, 21:49
Ska tjejbloggarna locka killarna/männen att köpa?

Bingo

tossefar
2014-07-05, 21:50
Jag hatar verkligen inte kvinnor wtf?

Läs igenom din posthistorik.

WHITEFOLKS
2014-07-05, 21:53
Läs igenom din posthistorik.
Visa gärna vad som är hat mot kvinnor. Jag hatar inte kvinnor. Förnekar dubatt det är lättare för en tjej än en kille att få uppmärksamhet för sin blogg/journal/whatever?

Jag ogillar fenomenet med att tjejer/kvinnor får så mkt sympati och uppmärksamhet men jag hatar eller ogillar inte kvinnor/tjejer.

Bailah
2014-07-05, 21:59
Jag får ingen spons :(

caro
2014-07-05, 22:04
Jag ogillar fenomenet med att tjejer/kvinnor får så mkt sympati och uppmärksamhet men jag hatar eller ogillar inte kvinnor/tjejer.

Det är ju konsumentgruppen som gör att det blir "effektivt", och det lär det ju vara, annars skulle det inte förekomma ... men jag tycker det verkar lite underligt att fitness-tjejers bloggar skulle ha så'n dragningskraft på killar som styrketränar. Skulle inte "identifiering" (killar med liknande träningshistoria) ha mer dragningskraft, funderar jag.

Men ... det var bara en fundering som slog mig såhär på lördagskvällen. :)

WHITEFOLKS
2014-07-05, 22:06
Nja tjejer vill inte bli "biff" och killarna gillar att titta på tjejer. Så du täcker båda könen med kvinnliga bloggare typ.

caro
2014-07-05, 22:21
Nja tjejer vill inte bli "biff" och killarna gillar att titta på tjejer. Så du täcker båda könen med kvinnliga bloggare typ.


Jag tror iofs att tjejer/kvinnor gärna skulle kolla manliga bloggare. Själv tycker jag bikini fitness och body fitness är trist, inget att läsa om. Skulle hellre läsa om de som tränar tungt. Men jag antar att marknaden är rätt liten för det. Nåja, en notering bara.

WHITEFOLKS
2014-07-05, 22:26
Jag tror iofs att tjejer/kvinnor gärna skulle kolla manliga bloggare. Själv tycker jag bikini fitness och body fitness är trist, inget att läsa om. Skulle hellre läsa om de som tränar tungt. Men jag antar att marknaden är rätt liten för det. Nåja, en notering bara.
Jo men som du redan konstaterade är de flesta killar och då är tjejer garanterad uppmärksamhet typ. Sen finns det även en del tjejer och de flesta där vill nog bli "fit" och då funkar fitness/bikinitjejer bra som förebilder. Visst det finns tjejer/killar som gillar mer hardcore också men bikinitjejer är nog best bang for the buck.

WHITEFOLKS
2014-07-05, 23:04
Holy fuck, du hatar verkligen kvinnor då du tar upp det om och om igen, Whitefolks. Du kanske borde prata med någon om det innan du börjar mörda prostituerade.
Tycker du verkligen att den här posten är OK?

Olegh
2014-07-05, 23:06
Är inte bloggande helt enkelt mer en "tjejgrej" än en "killgrej"?

WHITEFOLKS
2014-07-05, 23:08
Är inte bloggande helt enkelt mer en "tjejgrej" än en "killgrej"?
Kan väl vara lite svårt att veta vad som är hönan och ägget där.

Oxe
2014-07-05, 23:16
Det är tjejer för det "bara" är tjejer som bloggar

så simpelt är det, tror fairing hade blivit glad ifall några av hans manliga atleter hade börjat skriva och gissningsvis så hade dom hamnat där uppe ganska snabbt

Olegh
2014-07-05, 23:21
Kan väl vara lite svårt att veta vad som är hönan och ägget där.

Skulle säga att det är en tjejgrej pga. hur representationen av olika personlighetstyper, specialintressen, kommunikationsprotokoll, etc. skiljer mellan könen. Tycker det känns naturligt utifrån mina generaliserande och förutfattade meningar.

WHITEFOLKS
2014-07-05, 23:29
Skulle säga att det är en tjejgrej pga. hur representationen av olika personlighetstyper, specialintressen, kommunikationsprotokoll, etc. skiljer mellan könen. Tycker det känns naturligt utifrån mina generaliserande och förutfattade meningar.
Kanske från början, det kan jag hålla med om. Däremot tror jag det finns många killar som skulle vilja och en del som lyckas.

Om man kollar t.ex. på folk som streamar spel så är tjejer definitivt överrepresenterade i förhållande till hur många som gejmar och ännu mer överrepresenterade om man relaterar till kvaliteten på spelarna.

Olegh
2014-07-05, 23:37
Jag tror att viljan att blogga generellt sett är lägre hos killar än tjejer, oavhängigt den sociala kodexen mellan könen.

Vivaldi
2014-07-06, 02:28
Det verkar som om typ ... 97% ... av de som skriver i forum här är killar/män.

Men i raddan av Fairing-bloggar ovan är det bara tjejer. Himla skumt.

Ska tjejbloggarna locka killarna/männen att köpa?

Finns det inga manliga bloggare?

Det fanns förut ... men de är inte kvar i bannern, kanske har med antalet besökare att göra?

Mackie Messer
2014-07-06, 09:26
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197140&highlight=tjej-bloggar

Det finns redan en tråd där det har diskuterats, och svaret var att det är många fler tjejer som bloggar och att de därför är överrepresenterade där uppe. Förut fanns det en kille som hette Martin Hanzel som bloggade där uppe.

caro
2014-07-06, 09:35
Det är tjejer för det "bara" är tjejer som bloggar

så simpelt är det, tror fairing hade blivit glad ifall några av hans manliga atleter hade börjat skriva och gissningsvis så hade dom hamnat där uppe ganska snabbt

Hm, fast jag vet inte om det mest är tjejer som bloggar, jo på vissa områden är det väl så ... för 5-10 år sen, innan modebloggandet exploderade var det ju mest killar/män i alla fall, och jag har nog fortfarande mest män i min blogglistan (i den mån jag läser bloggar), ekonomi, teknik, samhällsfrågor, vetenskap, olika specialintressen (löpning verkar ju finnas en del killbloggare i alla fall)

Nu ska jag leta upp en manlig styrkebloggare ... :D

caro
2014-07-06, 09:38
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197140&highlight=tjej-bloggar

Det finns redan en tråd där det har diskuterats, och svaret var att det är många fler tjejer som bloggar och att de därför är överrepresenterade där uppe. Förut fanns det en kille som hette Martin Hanzel som bloggade där uppe.

Ok.

Men det kan inte bara vara överrepresentationen, det måste vara att det ger resultat också (klick) ... Och det bestämmer ju communityn här. :D

Mackie Messer
2014-07-06, 09:42
Ok.

Men det kan inte bara vara överrepresentationen, det måste vara att det ger resultat också (klick) ... Och det bestämmer ju communityn här. :D

Nej, det finns inga killar som bloggar och som dessutom tävlingssatsar inom bodybuilding eller fitness. Dessutom så är det många färre tjejer som bloggar nu än för ett par år sen så bloggarna där uppe har mer än halverats på något år.

Många tjejer verkar ha slutat blogga och satsar istället på att lägga ut bilder med en liten text genom Instagram.

WHITEFOLKS
2014-07-06, 10:00
Och varför det om nu bloggande var något tjejer är intresserade av? Intresset har väl inte förändrats?

Mackie Messer
2014-07-06, 10:10
Och varför det om nu bloggande var något tjejer är intresserade av? Intresset har väl inte förändrats?

Inte fan vet jag, men ofta bloggar man ett tag, sen gör man ett uppehåll för att man har annat att göra eller inte har nåt intressant att skriva, sen dör bloggen sakta men säkert ut eftersom man slutar uppdatera den med nya inlägg.

Och då ligger Instagram nära till hands eftersom man bara behöver knäppa en bild och skriva något roligt, man slipper hela arbetet med redigering och layout som man har med ett kvalitativt blogginlägg. Dessutom kan man sköta Instagram med enbart telefonen, man behöver inte ens sätta sig vid datorn.

Patriarch K
2014-07-06, 17:38
Jag håller med WHITEFOLKS i det han säger. Det är inte intressant om en kille bloggar om någon skit medan allt en snygg tjej gör blir väldigt intressant. Även om det bara är vardags-tjafs.
Dessutom är bloggande brudar oftast otroligt WT. Kolla bara bilderna här ovan...
Uppsminkade och trashiga och alla har troligtvis svarta hundar med kedjor runt halsen.

Där framförde jag den totala sanningen! Jag klickade på en av bloggarna och fann direkt denna bild:
http://fitnessmadde.myshowroom.se/files/2014/06/IMG_11661.JPG
Den säger mer än 1000 ord.

Sniggel
2014-07-06, 17:52
Och varför det om nu bloggande var något tjejer är intresserade av? Intresset har väl inte förändrats?

Internettrender har väl varit i kraftig och snabb förändring sen 2 decennier tillbaka?
Det har funnits en lång period då det inte ens fanns bloggar eller då "pionjärerna" ansågs udda (vad är fel på en vanlig hemsida eller varför ska vi vara intresserade av ditt tråkiga svenssonliv). Acceptansen och intresset för en medelmåtta att föra en "dagbok" publikt var mycket mycket lägre "back then".

Jag hoppas även att du minns att nätdejting ansågs som något bara väldigt skumma typer, losers eller datornördar höll på med. Inte "vanligt folk". Men nu har t om äldre, teknofobisk/ individer provat på det och tycker att det är ok.

Instagram är väl nyaste grejen. Det är en trend att från att fokusera på några ointressanta vardagshändelser och ladda upp bilder för att krydda sin blogg, till att låta bilderna stå i fokus och eventuellt skriva någon/några korta rader eller åtminstone hashtagga.

Kanske är det en naturlig utveckling det också. Bilder kräver låg insats men producerar bättre resultat så varför bry sig om att skriva något vettigt. Ffa om acceptansen för AW ökat dramatiskt det senaste decenniet. Ingen är längre rädd för att AW:a och de hämningarna folk tidigare hade mot sådant har nu släppt.

NotsureifIamseriousornot :P

Mackie Messer
2014-07-06, 17:54
Jag håller med WHITEFOLKS i det han säger. Det är inte intressant om en kille bloggar om någon skit medan allt en snygg tjej gör blir väldigt intressant. Även om det bara är vardags-tjafs.
Dessutom är bloggande brudar oftast otroligt WT. Kolla bara bilderna här ovan...
Uppsminkade och trashiga och alla har troligtvis svarta hundar med kedjor runt halsen.

Där framförde jag den totala sanningen! Jag klickade på en av bloggarna och fann direkt denna bild:
http://fitnessmadde.myshowroom.se/files/2014/06/IMG_11661.JPG
Den säger mer än 1000 ord.

Det hör inte till tråden. Bloggarna som finns där uppe tillhör personer som sponsras av Fairing, och som driver en blogg som uppdateras relativt regelbundet. Många av de bloggar som fanns där uppe tidigare har antingen slutat blogga, slutat tävla, eller slutat bli sponsrade av Fairing.

shadowfire
2014-07-06, 18:04
ax*n är väl kille och påstår sig ha Sveriges största träningsblogg ;)

Albin Eriksson
2014-07-06, 18:07
Jag bloggar ju, men det är ju väldigt få svenska byggare som gör aktivt.
Finns ju Linus Carlens CBB-blogg och några andra, men försvinnande liten skara bland alla tjejer.

Mackie Messer
2014-07-06, 18:09
ax*n är väl kille och påstår sig ha Sveriges största träningsblogg ;)

Ja, och han sammarbetar med FitnessGuru. Han var tidigare sponsrad av WNT/Twinlab. Så det vore väldigt konstigt om han helt plötsligt dök upp med en länk bland bloggarna som tillhör Fairing.

Med det sagt så kan det vara ett tips för Fairing att köpa över Axon. I den tidigare tråden så var Guddi uppe för diskution, han är en flitig bloggare som har nåt halvskumt sammarbete med Fairing, men det avvisades med att Guddi inte tävlar för Team Fairing.

Mackie Messer
2014-07-06, 18:13
Jag bloggar ju, men det är ju väldigt få svenska byggare som gör aktivt.
Finns ju Linus Carlens CBB-blogg och några andra, men försvinnande liten skara bland alla tjejer.

Det räcker inte med att man har en blogg man måste även tillhöra Team Fairing och vara sponsrad av Fairing. Härmed är Albin Eriksson, Linus Carlén och Axon välkomna att skicka in ansökningar om att få tillhöra Team Fairing och och få sina bloggar länkade på Kolo.

Albin Eriksson
2014-07-06, 18:22
Det räcker inte med att man har en blogg man måste även tillhöra Team Fairing och vara sponsrad av Fairing. Härmed är Albin Eriksson, Linus Carlén och Axon välkomna att skicka in ansökningar om att få tillhöra Team Fairing och och få sina bloggar länkade på Kolo.

Läs första posten igen så är det inga lika självklart att frågan bara gällde Fairingatleter.

Mackie Messer
2014-07-06, 18:27
Läs första posten igen så är det inga lika självklart att frågan bara gällde Fairingatleter.

Du menar den här frågan?



Finns det inga manliga bloggare?

Då får du skriva att det är just specifikt den frågan du svarar på. Annars kan det bli missförstånd.

Och för att svara på den föregående frågan i trådstarten så förekommer det en del produkttips och recensioner i bloggarna, det står vilka tillskott bloggarna använder mm. som fungerar som exponering av Fairings produkter och det driver upp försäljningen.

4623
2014-07-06, 18:49
Tycker du verkligen att den här posten är OK?

Ditt ältande i var och varannan tråd är väldigt tröttsamt.

WHITEFOLKS
2014-07-06, 19:03
Ditt ältande i var och varannan tråd är väldigt tröttsamt.
Så det var inte relevant i tråden och trance post var befogad/OK?

TranceII
2014-07-06, 19:04
Tycker du verkligen att den här posten är OK?

Ja, jag värnar om de prostituerade. De är människor de med.

Jens.Andersson
2014-07-06, 19:04
Kritisera feminism = kvinnohatare.

Jag är mest förvånad att det var Trance som släppte den kommentaren. Morty hade varit stolt.

TranceII
2014-07-06, 19:09
Kritisera feminism = kvinnohatare.

Jag är mest förvånad att det var Trance som släppte den kommentaren. Morty hade varit stolt.

Ja, för det är det som Whitefolks är känd för. Hans sakliga kritisism av feminism.

Mackie Messer
2014-07-06, 19:11
Alltså, det handlar inte om att tjejer kan blogga om vad som helst medan killar måste "vara något speciellt". Det handlar bara om att killar sysslar med TV-spel och tjejer bloggar om vad som helst.

En kille som är sponsrad av Fairing, ingår i Team fairing, kan blogga om vad som helst och exponera Fairings produkter i bloggen. hans blogg kommer länkas på Kolo. Det kostar inget för Fairing att lägga till en till länk där uppe. De hade mer än det dubbla förut, så det är inget problem. Jag lovar.

cero
2014-07-06, 19:12
Med det sagt så kan det vara ett tips för Fairing att köpa över Axon.

Tänk dig om Axons huvud hade ploppat upp där i mitten bland alla tjejer på bannern?

http://www.nationalgeographic.it/images/2012/03/21/091930209-34d3f72c-9478-4b51-bc3d-664cb8a8b38d.jpg

Mackie Messer
2014-07-06, 19:17
Jag försöker bara tala om att tjejer som bloggar anser att deras vardagliga liv är intressant, och sen läser folk bloggen nån gång då och då.

Killar vill inte blogga om deras vardagliga liv, eftersom de anser att deras liv är ointressant, utan spelar hellre TV-spel. De killar som bloggar anser att de har något viktigt att förmedla och älskar uppmärksamhet som Jacob Gudiol, Martin Löwgren och Mikael Hollsten. Så enkelt är det.

caro
2014-07-06, 19:24
Jag försöker bara tala om att tjejer som bloggar anser att deras vardagliga liv är intressant, och sen läser folk bloggen nån gång då och då.

Killar vill inte blogga om deras vardagliga liv, eftersom de anser att deras liv är ointressant, utan spelar hellre TV-spel. De killar som bloggar anser att de har något viktigt att förmedla och älskar uppmärksamhet som Jacob Gudiol, Martin Löwgren och Mikael Hollsten. Så enkelt är det.

Jag kan tänka mig att tjejer i allmänhet också tycker det är mer intressant att läsa om vardagsliv än vad killar i allmänhet tycker om andras vardagsliv.

Det intressanta är att här på forumet är mest killar, som kanske inte är så intresserade av andras vardagsliv, egentligen, men uppenbarligen tillräckligt för att det ska funka rent reklammässigt.

Många spin-offer på ursprungsfrågan, men det är rätt intressant att fundera på vad man egentligen klickar på. Och varför.

caro
2014-07-06, 19:25
Jag bloggar ju, men det är ju väldigt få svenska byggare som gör aktivt.
Finns ju Linus Carlens CBB-blogg och några andra, men försvinnande liten skara bland alla tjejer.

Tack för tips, jag har faktiskt letat endel, men det är inte helt enkelt att hitta med google. Mycket brus.

cero
2014-07-06, 19:28
Ako Rahim bloggar väl? Dock tävlar han i AF.

jenni
2014-07-06, 19:47
Kan det vara att de har större påverkan rent reklammässigt, se bara på fitnessgurus shiritaki nudlar som har funnits ett bra tag, men sedan så lanserade ju fitnessguru det som fitnessnudlar och bad några bloggerskors skriva om dem, och vips så var de jättepopulära och helt slutsålda och restade i flera veckor. Tjejer som följde bloggarna köpte slut på dem efter 48h

Diomedea exulans
2014-07-06, 19:48
Fitnessbloggar är mjukporr. Vill man veta hur man ska träna så går man till bibblan och lånar en bok, frågar nån i receptionen på gymmet eller startar en tråd på Kolo. Fitnessbloggar är för folk som vill se snygga människor i avslöjande kläder i närbild.

Precis som med hårdare porr så är heteroporr för män kraftigt överrepresenterad.

Mackie Messer
2014-07-06, 19:59
Kan det vara att de har större påverkan rent reklammässigt, se bara på fitnessgurus shiritaki nudlar som har funnits ett bra tag, men sedan så lanserade ju fitnessguru det som fitnessnudlar och bad några bloggerskors skriva om dem, och vips så var de jättepopulära och helt slutsålda och restade i flera veckor. Tjejer som följde bloggarna köpte slut på dem efter 48h

Nej, har du ens försökt läsa tråden? Det beror på att det inte finns några manliga bloggare att länka där uppe.

jenni
2014-07-06, 20:02
Nej, har du ens försökt läsa tråden? Det beror på att det inte finns några manliga bloggare att länka där uppe.

not sure if serious....
Det var väl inte på tal om endast de från kolo's forum*rolleyes*

Mackie Messer
2014-07-06, 20:05
not sure if serious....
Det var väl inte på tal om endast de från kolo's forum*rolleyes*

First I loled, then I serioused...

Jaeg
2014-07-06, 20:17
Trycker någon gång då och då bara för att se en rumpa eller några tuttar, har nog aldrig ens läst något av dravlet de skriver.

bigtraps
2014-07-06, 20:56
fitnessbloggar är mjukporr. Vill man veta hur man ska träna så går man till bibblan och lånar en bok, frågar nån i receptionen på gymmet eller startar en tråd på kolo. Fitnessbloggar är för folk som vill se snygga människor i avslöjande kläder i närbild.

Precis som med hårdare porr så är heteroporr för män kraftigt överrepresenterad.

+1

Hackenschmidt
2014-07-06, 21:01
Förmodligen besöker flertalet av dem kolozzeums forum, med det i åtanke tycker jag det är svinigt att skriva om dem på det sättet som vissa gör i tråden. Oavsett vad man nu tycker om bloggande, fitness eller varför så många tjejer bloggar.

Diomedea exulans
2014-07-06, 21:09
Förmodligen besöker flertalet av dem kolozzeums forum, med det i åtanke tycker jag det är svinigt att skriva om dem på det sättet som vissa gör i tråden. Oavsett vad man nu tycker om bloggande, fitness eller varför så många tjejer bloggar.

Jag hoppas inte mitt inlägg gjorde någon upprörd. Inget om om tjejerna som skriver dessa bloggar, jag menar inte att nedvärdera deras intelligens (jag skulle då rakt inte kunna skriva en intressantare blogg själv). Jag säger bara varför jag tror att fitnessbloggar från tjejer är mer intressanta för allmänheten än från killar. Om tjejerna inte lade upp bilder eller om de ansågs som fula så tror jag de skulle fått mycket färre läsare.

Hackenschmidt
2014-07-06, 21:21
Inte ditt inlägg jag hade i åtanke, mest Patriach_Ks. Men också som en allmän påminnelse att det inte är några avlägsna kändisar vissa sitter och skriver skit om.

Mackie Messer
2014-07-06, 21:23
Tjejbloggarna ÄR INTE intressantare för allmänheten. Det är ett stort missförstånd.

Och tjejerna väljer själva om de vill lägga upp lättklädda bilder eller inte. Oftast väljer de att göra det eftersom de gillar att visa upp sina framsteg från träningen, och på samma gång tala om hur duktiga de är som tränar så mycket.

Diomedea exulans
2014-07-06, 21:25
Tjejbloggarna ÄR INTE intressantare för allmänheten. Det är ett stort missförstånd.


Okej, är manliga fitnessbloggar lika populära, alltså? Jag hoppas du har rätt!


Och tjejerna väljer själva om de vill lägga upp lättklädda bilder eller inte. Oftast väljer de att göra det eftersom de gillar att visa upp sina framsteg från träningen, och på samma gång tala om hur duktiga de är som tränar så mycket.

Det förändrar väl ingenting?

Mackie Messer
2014-07-06, 21:30
Okej, är manliga fitnessbloggar lika populära, alltså? Jag hoppas du har rätt!




Axon, Aldrig Vila och tranastyrka har fler läsare än Freja Lindberg och squats.shapemeup.se

Alltidxx
2014-07-06, 22:53
Det finns det säkerligen men som man måste du vara något speciellt för att det ska vara intressant. Som tjej räcker det med att blogga/journala.

Och tävla i allas våran favoritklass: Bikini.

mangemani
2014-07-07, 17:32
har personligen inget emot tjejer som bloggar rent allmänt, men då man läser det de skriver så märker man rätt så snabbt vilken skev bild de har.
vissa påstår att de är "vältränade" och "atletiskt byggd" och en annan tittar på bilderna där en pinsmal och tanig liten tjej står och poserar och det blir lite "what?" över det hela.
det är precis som att vissa tror att bara för att de tränar på gym så kan de automatiskt kalla sig för vältränad=/.
det är väl det enda som jag har reagerat på.

Brunfel
2014-07-07, 18:04
har personligen inget emot tjejer som bloggar rent allmänt, men då man läser det de skriver så märker man rätt så snabbt vilken skev bild de har.
vissa påstår att de är "vältränade" och "atletiskt byggd" och en annan tittar på bilderna där en pinsmal och tanig liten tjej står och poserar och det blir lite "what?" över det hela.
det är precis som att vissa tror att bara för att de tränar på gym så kan de automatiskt kalla sig för vältränad=/.
det är väl det enda som jag har reagerat på.

Lite offtopic, men kommef att tänka på en tjejbekant som lägger upp bilder var och varannan dag och hashtaggar girlswithmuscles och dylikt varje gång, man tittar på bilden och tänker, "nä".

hahavaffan
2014-07-07, 18:07
Holy fuck, du hatar verkligen kvinnor då du tar upp det om och om igen, Whitefolks. Du kanske borde prata med någon om det innan du börjar mörda prostituerade.:laugh:

Armed Dingo
2014-07-07, 20:37
Bloggarna är väl riktade till kolos kvinnliga läsare. En tjej läser hellre om en snygg tjej än en kille och en kille läser inte bloggar alls. Iallafall inga jag känner.

Mackie Messer
2014-07-07, 20:38
Bloggarna är väl riktade till kolos kvinnliga läsare. En tjej läser hellre om en snygg tjej än en kille och en kille läser inte bloggar alls. Iallafall inga jag känner.

Fairing skiter i VEM som läser bloggarna. Jag tror inte ens det är speciellt många som läser bloggarna.

Det enda Fairing bryr sig om är att bloggarna exponerar deras produkter.

jenni
2014-07-07, 20:43
Fairing skiter i VEM som läser bloggarna. Jag tror inte ens det är speciellt många som läser bloggarna.

Det enda Fairing bryr sig om är att bloggarna exponerar deras produkter.

Men hur tänker du nu? *rolleyes*
För att produkterna ska få tillräcklig exponering måste bloggar ha läsare! Ha trafik till sina bloggar!

Mackie Messer
2014-07-07, 20:46
Men hur tänker du nu? *rolleyes*
För att produkterna ska få tillräcklig exponering måste bloggar ha läsare! Ha trafik till sina bloggar!

Nej, det är inte en primär faktor. Bloggarna sitter bara där uppe, och sen hoppas Fairing att någon ska klicka på dem. Och då är det viktigt att bloggarna innehåller exponering av Faings produkter.

Du tar fel på vad som kommer först, tvåa och trea i ordningen. Du utgår från att bloggarna har trafik från början, men det har de inte.

jenni
2014-07-07, 20:50
Nej, det är inte en primär faktor. Bloggarna sitter bara där uppe, och sen hoppas Fairing att någon ska klicka på dem. Och då är det viktigt att bloggarna innehåller exponering av Faings produkter.

Du tar fel på vad som kommer först, tvåa och trea i ordningen. Du utgår från att bloggarna har trafik från början, men det har de inte.

Ehh, nej!*facepalm*
För att de ska låta bloggarna ligga på en sån reklamplats OCH få produkter att blogga om, så bör de ha en viss antal läsare!!!
Tro mig jag vet, då jag har jobbat med bloggar

Mackie Messer
2014-07-07, 20:54
Ehh, nej!*facepalm*
För att de ska låta bloggarna ligga på en sån reklamplats OCH få produkter att blogga om, så bör de ha en viss antal läsare!!!
Tro mig jag vet, då jag har jobbat med bloggar

Det är möjligt att Fairing eventuellt pushar sina sponsingstagare att blogga mer för att exponera deras produkter. Eventuellt har de personer i sitt team som inte bloggar och då blir de borttagna. Men så länge personen bloggar och ingår i teamet kostar det inte Fairing något att ha länkarna där uppe. De skulle kunna ha en länk där som ingen tryckte på någonsin, så länge matrialet i bloggen uppdateras regelbundet. Förut hade närmare 20 länkar där uppe, nu är det bara nio.

Alltidxx
2014-07-07, 20:56
Många spin-offer på ursprungsfrågan, men det är rätt intressant att fundera på vad man egentligen klickar på. Och varför.

Aldrig någonsin klickar jag medvetet på någon som vill basunera ut sina åsikter eller visa upp sitt liv. Den enda blogg jag läser är Gudiols för han har extremt kvalitativ information att förmedla.

För underhållning spelar jag TV-spel, jag skulle aldrig få för mig att följa andras liv eller åsikter som underhållning. För porr så porrsurfar jag. Jag mjukporrkollar inte in fitnessbrudars bakdelar.

R Scarpa27
2014-07-07, 21:06
http://1.bp.blogspot.com/-_C79rqxAkwU/UeGhV6dUDTI/AAAAAAAAAdI/7yZxPTK807k/s1600/blog-cartoons3-1226228507.png

caro
2014-07-07, 21:09
Ehh, nej!*facepalm*
För att de ska låta bloggarna ligga på en sån reklamplats OCH få produkter att blogga om, så bör de ha en viss antal läsare!!!
Tro mig jag vet, då jag har jobbat med bloggar

Japp, detta är helt rimligt (vet från andra områden).

De har ett bra antal läsare, får förfrågan om att blogga om produkter, och hamnar således i reklambannern. Det kan finnas undantag för någon som produktägaren tror är "up and coming".

Det kan ju vara så enkelt, att de manliga bloggarna helt enkelt säger nej till att blogga om produkterna, och därför inte hamnar där. Men ... icke desto mindre, antalet klick måste vara betydande. Annars funkar det inte.

Albin Eriksson
2014-07-08, 00:06
Tack för tips, jag har faktiskt letat endel, men det är inte helt enkelt att hitta med google. Mycket brus.

Jerker JJ Johansson har en också, inte lika aktiv men han skall tävla i usa nu så blir nog lite uppdateringar. :)

WHITEFOLKS
2014-07-08, 07:43
Japp, detta är helt rimligt (vet från andra områden).

De har ett bra antal läsare, får förfrågan om att blogga om produkter, och hamnar således i reklambannern. Det kan finnas undantag för någon som produktägaren tror är "up and coming".

Det kan ju vara så enkelt, att de manliga bloggarna helt enkelt säger nej till att blogga om produkterna, och därför inte hamnar där. Men ... icke desto mindre, antalet klick måste vara betydande. Annars funkar det inte.

Det är svårt att veta med bloggar eftersom stats inte är lika offentliga där men om man tar instagram där man kan se antal likes/followers så kommer "samma bild" (dvs nån standard spegelpose) få mycket fler likes om det är en tjej jmf med kille. Hon har i genomsnitt antagligen många fler följare också.

Så ska man sponsra någon som inte är "proffs"/på väg att bli det så får du bättre valuta med en fitnesstjej, beroende på vad dina produkter är såklart.

Nu tror jag inte det är anledningen till att fairing har de bloggar de har ovan men det kan ändå bli så indirekt. Om du lägger upp en blogg och får feedback på att folk läser den och är intresserade så driver det en nog mer att fortsätta med den. Om man däremot lägger upp något och det är helt dött så känns det nog bara som bortslösad tid till 100%.

Så vad jag menade med min förstapost var att för att som kille kunna få intresse och följare så räcker det inte med att vara bra tränad (utan att vara något extremt) utan du måste erbjuda någonting mer oftast. När jag tittade genom bloggarna ovan så kändes det lite som om det var samma skribent till alla men olika bilder. Det är kvarg och powerwalks och bcaa på fastande mage. Kanske lite mys med älsklingen till favoritpastan och ett glas vin.

Nu vet jag inte hur många följare de bloggarna har heller men samma sak gäller för instagram/facebook, att det inte fungerar lika bra med mellanmjölksinnehåll för killar som för tjejer.

Mackie Messer
2014-07-08, 08:39
Japp, detta är helt rimligt (vet från andra områden).

De har ett bra antal läsare, får förfrågan om att blogga om produkter, och hamnar således i reklambannern. Det kan finnas undantag för någon som produktägaren tror är "up and coming".

Det kan ju vara så enkelt, att de manliga bloggarna helt enkelt säger nej till att blogga om produkterna, och därför inte hamnar där. Men ... icke desto mindre, antalet klick måste vara betydande. Annars funkar det inte.

Du missar några viktiga saker som har upprepats i tråden flera gånger:'

1. Bloggarna där uppe tillhör personer i Team Fairing. Det är inga bloggar som Fairing har letat upp på internet för att de har många läsare. Det är deltagare inom bodybuilding (CBB i Martin Hanzels fall) eller fitness. Som tävlingsatsar och som i de flesta fall har åtminstonde redan gjort en tävling på scen.

På andra bloggportaler vet jag att det brukar finnas en topplista med populära bloggar osv. men så är inte fallet här på Kolo. Det räcker med att man tävlar, är uttagen i Team Fairing och bloggar. Hur många läsare man har är helt irrelevant för att få sin länk placerad uppe i bannern. Alltså, helt irrelevant för att bli placerad där, sen kanske Fairing och bloggarna tycker det är roligt eller positivt om folk sedan läser bloggarna.

2. Om det nu fanns killar som fitnessbloggar, varför skulle de tacka nej att blogga om produkterna medan tjejerna tackar ja? Som du påstår eller tror enligt ditt inlägg?

Svaret är helt enkelt att de killar som ingår i Team Fairing INTE BLOGGAR!!! Martin Hanzel med fler har helt enkelt slutat blogga eftersom killar hellre spelar TV-spel eller porrsurfar än bloggar.

Och de killar som bloggar, Martin Löwgren, Gustaf Ollas, Jacob Gudiol, Mikael Hollsten de gör det mer eller mindre som ett heltidsjobb eller som en extremt viktig plattform för exponering av deras övriga verksamhet som PT-verksamhet och försäljning av kläder och småprylar.

z_bumbi
2014-07-08, 09:09
På andra bloggportaler vet jag att det brukar finnas en topplista med populära bloggar osv. men så är inte fallet här på Kolo. Det räcker med att man tävlar, är uttagen i Team Fairing och bloggar. Hur många läsare man har är helt irrelevant för att få sin länk placerad uppe i bannern. Alltså, helt irrelevant för att bli placerad där, sen kanske Fairing och bloggarna tycker det är roligt eller positivt om folk sedan läser bloggarna.

Nej det är inte irrelevant utan i högsta grad avgörande.

Mackie Messer
2014-07-08, 09:13
Nej det är inte irrelevant utan i högsta grad avgörande.

Så du menar att det finns folk som bloggar och får spons av fairing men inte har någon länk där uppe, för att de har för få läsare?

Mackie Messer
2014-07-08, 09:18
Z-bumbi: Ännu bättre, påstår du att det finns massa killar i Team Fairing som bloggar, och att de har så få läsare att de inte platsar där uppe? För det är det tråden handlar om.

Morty
2014-07-08, 09:47
Kritisera feminism = kvinnohatare.

Jag är mest förvånad att det var Trance som släppte den kommentaren. Morty hade varit stolt.

Har redan postat en påse finkaffe till Trance eftersom forumet saknar like/kudos/rep.

Denna tråd är inget utan filmjölks hobbypsykoanalyser.

Mackie Messer
2014-07-08, 09:54
Denna tråd är inget utan filmjölks hobbypsykoanalyser.

Du behöver inte läsa här om tråden nu är så kass, filmjölk har semester.

TranceII
2014-07-08, 10:20
Nu vet jag inte hur många följare de bloggarna har heller men samma sak gäller för instagram/facebook, att det inte fungerar lika bra med mellanmjölksinnehåll för killar som för tjejer.

Eller bara annan typ av mellanmjölksinnehåll. Killar som sitter och spelar single player datorspel har tusentals följare som tittar på dem över twitch. Kan inte säga att det är så mycket mer innehållsrikt än tjejer som läser om andras tjejers liv (mat, träning, shopping etc.)

WHITEFOLKS
2014-07-08, 10:28
Eller bara annan typ av mellanmjölksinnehåll. Killar som sitter och spelar single player datorspel har tusentals följare som tittar på dem över twitch. Kan inte säga att det är så mycket mer innehållsrikt än tjejer som läser om andras tjejers liv (mat, träning, shopping etc.)

De tjejer som gör det har samma antal eller fler följare? Sen att det är färre tjejer som gör det i allmänhet är en annan sak.

z_bumbi
2014-07-08, 11:41
Så du menar att det finns folk som bloggar och får spons av fairing men inte har någon länk där uppe, för att de har för få läsare?

Ja.


Z-bumbi: Ännu bättre, påstår du att det finns massa killar i Team Fairing som bloggar, och att de har så få läsare att de inte platsar där uppe? För det är det tråden handlar om.

Ingen aning, jag läser inte träningsbloggar.

Mackie Messer
2014-07-08, 11:58
Ja.


Ingen aning, jag läser inte träningsbloggar.

Eftersom du inte läser träningsbloggar kan jag informera om hur det ligger till. De bloggar som har för få läsare uppdateras inte tillräckligt ofta för att få , upprepande besökare och de inlägg som görs håller för låg nivå. Dessutom är den stora majoriteten av potentiella kandidater tjejbloggar, så det hade inte förändrat ratiot i bannern.

TranceII
2014-07-08, 20:24
De tjejer som gör det har samma antal eller fler följare? Sen att det är färre tjejer som gör det i allmänhet är en annan sak.

Nej, de överlägset populäraste är män.

WHITEFOLKS
2014-07-08, 20:58
Nej, de överlägset populäraste är män.
Ja de överlägset populäraste är antingen väldigt bra gejmers eller erbjuder nåt annat (pewdiepie et al). Men det finns en hel del tjejer som inte erbjuder något annat än att de är tjejer som gejmar och ändå tjänar bra på det typ pooksie, hafu etc.

Hade de varit killar så hade inte den "underhållning" och spelkvalitet de erbjuder gett i närheten lika mycket intresse.

Mackie Messer
2014-07-08, 21:08
pooksie, hafu etc.



Pooksie och hafu, jaha dom ja!







(aldrig hört talas om)

WHITEFOLKS
2014-07-08, 21:11
Pooksie och hafu, jaha dom ja!







(aldrig hört talas om)
http://www.twitch.tv/pooksie

Mackie Messer
2014-07-08, 21:14
http://www.twitch.tv/pooksie

Da fuck did I just see?

TranceII
2014-07-08, 21:17
Ja de överlägset populäraste är antingen väldigt bra gejmers eller erbjuder nåt annat (pewdiepie et al). Men det finns en hel del tjejer som inte erbjuder något annat än att de är tjejer som gejmar och ändå tjänar bra på det typ pooksie, hafu etc.

Hade de varit killar så hade inte den "underhållning" och spelkvalitet de erbjuder gett i närheten lika mycket intresse.

Fast varför kommer pewdiepie, skydoesminecraft et al undan så lätt? Eller Hafu är väl t.ex. minst lika duktig som t.ex. Trump i hearthstone men inte lika populär.

WHITEFOLKS
2014-07-08, 21:22
Jag har ingen koll på hearthstone så det vet jag inte. Så du menar att könet inte spelar någon roll på de flesta kvinnliga gamers?

TranceII
2014-07-08, 21:27
Jag har ingen koll på hearthstone så det vet jag inte. Så du menar att könet inte spelar någon roll på de flesta kvinnliga gamers?

Nej, jag säger att de bloggar du raljerar över är för kvinnor av kvinnor. Titta på kommentarerna, så gott som bara kvinnor som kommenterar.

I det fallet som det är något killar är mest intresserade av, t.ex. titta på twitch så är också killar överlägset mest populära.

WHITEFOLKS
2014-07-08, 21:29
Nej, jag säger att de bloggar du raljerar över är för kvinnor av kvinnor. Titta på kommentarerna, så gott som bara kvinnor som kommenterar.

I det fallet som det är något killar är mest intresserade av, t.ex. titta på twitch så är också killar överlägset mest populära.
Kommentarer ja men det är inte samma som views.

WHITEFOLKS
2014-07-08, 21:31
Tror du att killarna är populära för att de är killar på twitch?

Dewon
2014-07-08, 21:46
Färre killar som bloggar om träning än tjejer helt enkelt.

Tomten
2014-07-08, 22:22
I det fallet som det är något killar är mest intresserade av, t.ex. titta på twitch så är också killar överlägset mest populära.

Nja. Kvinnor på Twitch lyckas bra. Nästan för bra. Är du dessutom en snygg tjej så & en bra gamer så har du din karriär fixad.

TranceII
2014-07-08, 22:37
Tror du att killarna är populära för att de är killar på twitch?

Är alla tjejer populära på Twitch?

Nja. Kvinnor på Twitch lyckas bra. Nästan för bra. Är du dessutom en snygg tjej så & en bra gamer så har du din karriär fixad.

Som sagt, de överlägset populäraste är alla killar. Klart det finns cam whores (mer eller mndre) men om man tittar på de som de flesta tittar på så är det killar.

WHITEFOLKS
2014-07-08, 22:41
Tjejer är populärare än motsvarande spelarnivå på killar ja.

TranceII
2014-07-08, 23:00
Tjejer är populärare än motsvarande spelarnivå på killar ja.

Men det finns väl inga som är lika populära som pewdiepie, captainsparklez eller skydoesminecraft etc.? Och de är väl knappast kända för att vara duktiga.

Alexton
2014-07-08, 23:08
Men det finns väl inga som är lika populära som pewdiepie, captainsparklez eller skydoesminecraft etc.? Och de är väl knappast kända för att vara duktiga.

Kom inte här med logiska argument nu när vi faktiskt redan bestämt oss.

WHITEFOLKS
2014-07-09, 09:08
Ok I'll bite, pewdiepie tänker jag inte redogöra för, alla vet nog vad han tillverkat för content, om man gillar det eller inte är en smaksak. För captainsparklesz och skydoesminecraft, playlist med deras mest populära videos:

https://www.youtube.com/watch?v=3V7wWemZ_cs&list=TLlx3j54zf2w8ashqbwW1M6Y_0uuRVm3j9 respektive https://www.youtube.com/watch?v=cPJUBQd-PNM&list=TLToCSK3rj2n5vb2EsK-nu5EAtKlIooVGQ.

Female gamers med först twitchkanal och sen vad jag hittat på youtube om de har kanal där etc
http://www.twitch.tv/LegendaryLea
https://www.youtube.com/watch?v=IveYERrzEFk&list=TLQY269ObD4050eBDxTKgUns35WZ5lz0d9

http://www.twitch.tv/deernadia
https://www.youtube.com/watch?v=rR4JNqMAGfw

http://twitch.tv/itshafu
https://www.youtube.com/watch?v=u5Hi6_NngXI&list=PLX9sl--YXuc8-y3S90vMFzMaPf2sQgxvl

http://twitch.tv/lunalovebad
https://www.youtube.com/watch?v=jolBOVjExAo

http://twitch.tv/Sovitia
https://www.youtube.com/watch?v=gbFGlMSXWYw (hon hade inte direkt något på sin egen youtubekanal)

http://twitch.tv/xminks
https://www.youtube.com/watch?v=ViDGDuSrloE&list=TLLVhZVIgb4z7N5YEVzFks7Yw9FMMsTzN1

http://twitch.tv/lucyyfurr
https://www.youtube.com/watch?v=SrRVSHWNNYU

http://www.twitch.tv/jenabella
https://www.youtube.com/watch?v=Y7U22LN-a0A&index=3&list=PL4val1na5bGvQ3UYYq8Tx30mXdOb5f1br

http://twitch.tv/alinity
https://www.youtube.com/watch?v=0x4nlEMIQG0&list=UUlg4ybyr1FTz8XPV-reqZzg

http://twitch.tv/rxysurfchic
https://www.youtube.com/watch?v=ckMSP2aLn48&list=PL13F760F4B3D9A85A

http://www.twitch.tv/kaceytron
https://www.youtube.com/watch?v=fEhyGrK4fiE

Sen har du kellymilkies osv men jag skulle snarare vilja hitta exempel på "seriösa kvinnliga gamers" och det är mycket svårare :(

Listan ovan är alltså folk som mer eller mindre kan leva på sin stream och sidosaker som denna genererar.

WHITEFOLKS
2014-07-09, 09:46
Och bara för att klargöra, jag hejtar inte direkt på tjejerna som gör det, all good for them. Egentligen finns det ju inget som är mer eller mindre värt som underhållning, om man nu jämför pewdiepie mot valfri från listan, hur kan jag motivera att pewdiepie ska få mer views etc än tjejen som bara sitter och spelar/cosplayar/twerkar och det kan jag ju inte.


Det är ju återigen bara avundsjuka fråna min sida. Jag kan ju inte trots att jag är väldigt bra på ett spel leva på att sitta och streama när jag spelar det i tanktop med min katt i bakgrunden. Jag har inte samma underhållningsvärde som en tjej som spelar LoL i silver helt enkelt.

TranceII
2014-07-09, 10:15
Ok I'll bite, pewdiepie tänker jag inte redogöra för, alla vet nog vad han tillverkat för content, om man gillar det eller inte är en smaksak. För captainsparklesz och skydoesminecraft, playlist med deras mest populära videos:

https://www.youtube.com/watch?v=3V7wWemZ_cs&list=TLlx3j54zf2w8ashqbwW1M6Y_0uuRVm3j9 respektive https://www.youtube.com/watch?v=cPJUBQd-PNM&list=TLToCSK3rj2n5vb2EsK-nu5EAtKlIooVGQ.

Female gamers med först twitchkanal och sen vad jag hittat på youtube om de har kanal där etc
http://www.twitch.tv/LegendaryLea
https://www.youtube.com/watch?v=IveYERrzEFk&list=TLQY269ObD4050eBDxTKgUns35WZ5lz0d9

http://www.twitch.tv/deernadia
https://www.youtube.com/watch?v=rR4JNqMAGfw

http://twitch.tv/itshafu
https://www.youtube.com/watch?v=u5Hi6_NngXI&list=PLX9sl--YXuc8-y3S90vMFzMaPf2sQgxvl

http://twitch.tv/lunalovebad
https://www.youtube.com/watch?v=jolBOVjExAo

http://twitch.tv/Sovitia
https://www.youtube.com/watch?v=gbFGlMSXWYw (hon hade inte direkt något på sin egen youtubekanal)

http://twitch.tv/xminks
https://www.youtube.com/watch?v=ViDGDuSrloE&list=TLLVhZVIgb4z7N5YEVzFks7Yw9FMMsTzN1

http://twitch.tv/lucyyfurr
https://www.youtube.com/watch?v=SrRVSHWNNYU

http://www.twitch.tv/jenabella
https://www.youtube.com/watch?v=Y7U22LN-a0A&index=3&list=PL4val1na5bGvQ3UYYq8Tx30mXdOb5f1br

http://twitch.tv/alinity
https://www.youtube.com/watch?v=0x4nlEMIQG0&list=UUlg4ybyr1FTz8XPV-reqZzg

http://twitch.tv/rxysurfchic
https://www.youtube.com/watch?v=ckMSP2aLn48&list=PL13F760F4B3D9A85A

http://www.twitch.tv/kaceytron
https://www.youtube.com/watch?v=fEhyGrK4fiE

Sen har du kellymilkies osv men jag skulle snarare vilja hitta exempel på "seriösa kvinnliga gamers" och det är mycket svårare :(

Listan ovan är alltså folk som mer eller mindre kan leva på sin stream och sidosaker som denna genererar.

En del av de du länkade hade typ 3-400 views på sin youtube-video (samt en var en länk till en hyperx-intervju med en kille?) och de jämför du med de videos som har nästan 150 miljoner views. Samt de flesta av de videos de killarna gör är inte sådana specials utan de sitter bara och spelar.

Sedan så försörjer sig självklart inte alla de sig på twitch, det är ett väldigt fåtal som gör och bland de som gör det är den överlägsna majoriteten män.

Hafu är väl seriös och duktig? Sedan finns t.ex. Sheever som jobbar väldigt hårt i Dota 2-världen.

4623
2014-07-09, 10:23
Att ni orkar. Men här måste jag gå på WFs linje. Tjejer som streamar när de spelar har bra mycket enklare att få tittare. Förstår inte hur du ens kan motsätta dig det TranceII.

WHITEFOLKS
2014-07-09, 10:25
Jag länkade bara till youtubesidan för att du/andra skulle få se vad de gör för material, det är ju twitch de flesta är kända för. Och ja allt är inte såna specials men de producerar sånt också vilket får folk att vilja titta på de, pewdiepie var nog mer youtube->twitch och därför kan man inte riktigt jämföra de. Han är en kändis som spelar, därför tittar folk på honom, sen gör han väl "roliga" saker på streamen också (tittar inte på den så vet faktiskt inte).

Hafu är väl OK men hon har alltid haft väldigt mycket backup, hon spelade (nu säger du att hon spelar hearthstone så där kan man ju kolla mer direkt) ju alltid lagspel vilket kräver sin skill i sig men även öppnar upp mycket mer för att bli carried/boostad/etc. Scarlett är väl den enda som jag kan komma på nu rakt av som blivit väldigt duktig som 1v1 och då kan man inte säga att personen blev buren eller fick hjälp. Nu använde jag inte scarlett som exempel pga "twisten" men jag vet ingen annan bra kvinnlig 1v1spelare, du kanske gör? (seriös fråga).

TranceII
2014-07-09, 12:58
Att ni orkar. Men här måste jag gå på WFs linje. Tjejer som streamar när de spelar har bra mycket enklare att få tittare. Förstår inte hur du ens kan motsätta dig det TranceII.

Det räcker väl att titta på enkla siffror? Jag har aldrig motsatt mig mot det uppenbara faktum att det finns tjejer som streamar och har följare. Men de tjejerna slåss om kanske 5% av tittarna, om ens det. Att vara tjej är uppenbarligen inte nog för att bli en av de riktigt stora med massor av följare då det väl inte finns någon som är sådär enormt stor?

Min gissning är att 95% av de som tittar är killar som tittar på när killar spelar.

WHITEFOLKS
2014-07-09, 13:12
För att bli stor kille måste du vara riktigt bra eller göra något "originellt"/underhållande.

Tjejerna gör ju inget som är originellt och de är inte särskilt bra (de jag länkar till dvs) och killar som gör saker av samma spelkvalitet/underhållningsvärde får inte i närheten så många tittare. Om en tjej skulle vara riktigt bra gejmer så skulle hon få MÅNGA tittare.

Tricce
2014-07-09, 13:23
Håller helt med WHITEFOLKS här.

Tjej: Räcker med att hon är någorlunda interaktiv med chatten och gör vad fan som helst i spelet. Har sett "new at wow look at me keyboardturning and klicking every ability". Har hon sjyssta ostar är framgången ett faktum.

Kille: Måste antingen vara väldigt underhållande och/eller vara extremt duktig i vad det nu må vara för spel.

edit: såg inte att Whitefolks senaste post var i princip exact som min haha.

4623
2014-07-09, 13:27
Det räcker väl att titta på enkla siffror? Jag har aldrig motsatt mig mot det uppenbara faktum att det finns tjejer som streamar och har följare. Men de tjejerna slåss om kanske 5% av tittarna, om ens det. Att vara tjej är uppenbarligen inte nog för att bli en av de riktigt stora med massor av följare då det väl inte finns någon som är sådär enormt stor?

Min gissning är att 95% av de som tittar är killar som tittar på när killar spelar.

Titta på vilka killar det är som har många tittarer. De är väldigt duktiga och tävlar på absolut högsta nivån. Fotboll vs damboll är en bra jämförelse.

PureWhey
2014-07-09, 13:41
För att bli stor kille måste du vara riktigt bra eller göra något "originellt"/underhållande.

Tjejerna gör ju inget som är originellt och de är inte särskilt bra (de jag länkar till dvs) och killar som gör saker av samma spelkvalitet/underhållningsvärde får inte i närheten så många tittare. Om en tjej skulle vara riktigt bra gejmer så skulle hon få MÅNGA tittare.

Stämmer bra, iaf av alla streamers jag sett.

Tricklew
2014-07-09, 13:54
DeerNadia, som är den enda jag kollade upp efter att min strumpa fick svälja en sats tillägnad till Jaina videon, är inte dålig öht. Hon är faktiskt riktigt duktig på hearthstone.

Legend Rank? Finished Season 2 at Rank #40 and Season 3 at Rank #76 : NA server

Knappast en dålig spelare.

Tricce
2014-07-09, 14:04
Om du har kvar någon strumpa så

http://www.twitch.tv/tarababcock

https://www.youtube.com/watch?v=DY9m4teiOF8

WHITEFOLKS
2014-07-09, 14:08
Sjow är ganska duktig också (bättre rankad än henne) gammalt sc2proffs som har hållt på med att gejma ett tag.

Han har 6.5k ish followers, Deernadia har 30k ish. Hon började streama 27:e mars i år.

Drfg
2014-07-09, 14:42
Legendarylea är bra, speciellt när hon börjar bli full ;)

WHITEFOLKS
2014-07-09, 14:52
Legendarylea är bra, speciellt när hon börjar bli full ;)

Från hennes streamsida, donations hon fått:
*AMHAI $23,100
* Richppl $21,277.76
* Anonymous $8,572
* IDHQ $4,954
* ROMENDACIL $4,461
$500+
Yolopomx $3,100 -- BigMike $2,900
GABRIELFOREST $2,000 -- Keyeslol $1,500
ANDREAS $1,132 -- Bennerkaj $1065
CHAMSINDK $905 EHRW $915 Russian Vodka $876 -- Brianx88 $670
NIHYA $600 -- DYLAN $550
JAKEYBOY1991 $510 -- DEVILSCF - 500+
VISPKOR $500 - CINEMA $500

TranceII
2014-07-09, 15:05
Sjow är ganska duktig också (bättre rankad än henne) gammalt sc2proffs som har hållt på med att gejma ett tag.

Han har 6.5k ish followers, Deernadia har 30k ish. Hon började streama 27:e mars i år.

och trump har 260k, Kripp 269k, amaz 122k etc. Sjow är bättre än både Trump och Kripp, och Deernadia verkar i alla fall vara bättre än Kripp.

..sedan så verkar Deernadia prata med chatten konstant och annat som folk tycker är roligt (har aldrig själv fastnat för det).

Min poäng är fortfarande att den överlägsna majoriteten av de som tittas på är killar och det räcker uppenbarligen inte bara att vara tjej eftersom det finns rätt många som knappt har några viewers alls.

TranceII
2014-07-09, 15:06
Titta på vilka killar det är som har många tittarer. De är väldigt duktiga och tävlar på absolut högsta nivån. Fotboll vs damboll är en bra jämförelse.

Trump, Kripp, skydoesminecraft, pewdiepie?

Drfg
2014-07-09, 15:11
Från hennes streamsida, donations hon fått

Jo rätt sjukt, har aldrig sett så mycket white knights på ett och samma ställe som hennes stream :P

WHITEFOLKS
2014-07-09, 15:11
och trump har 260k, Kripp 269k, amaz 122k etc. Sjow är bättre än både Trump och Kripp, och Deernadia verkar i alla fall vara bättre än Kripp.

..sedan så verkar Deernadia prata med chatten konstant och annat som folk tycker är roligt (har aldrig själv fastnat för det).

Min poäng är fortfarande att den överlägsna majoriteten av de som tittas på är killar och det räcker uppenbarligen inte bara att vara tjej eftersom det finns rätt många som knappt har några viewers alls.

Många tjejer som inte har några viewers alls?

Om man tittar på pewdiepie, kripp etc så ser man iaf att de har något de gör, de kom på det först eller är väldigt bra på det (chillax gejming eller roliga videos som pewdiepie), vissa är bara riktigt jävla bra på ett spel och då vill folk titta på det.

Som tjej räcker det, som tricce sa, att du drar igång ett game och börjar streama. Du behöver inte ha tur eller vara unik eller särskilt bra på spelet, du får per default rätt många tittare ändå. Väljer man sedan att vara lite camwhoreig osv så kan du tjäna riktigt bra pengar utan att göra något "speciellt". Är du sedan även bra på spelet ala deernadia så har du din lycka gjord.

Som kille måste du antingen vara riktigt jävla bra på spelen eller göra något speciellt/vara först/ha tur med det du gör. Men det finns ingen default väg att gå till framgång. Som tjej kan du om du vill "garanterat" få framgång. Som kille kan du inte det.

caro
2014-07-09, 16:12
Som tjej räcker det, som tricce sa, att du drar igång ett game och börjar streama. Du behöver inte ha tur eller vara unik eller särskilt bra på spelet, du får per default rätt många tittare ändå. Väljer man sedan att vara lite camwhoreig osv så kan du tjäna riktigt bra pengar utan att göra något "speciellt". Är du sedan även bra på spelet ala deernadia så har du din lycka gjord.

Som kille måste du antingen vara riktigt jävla bra på spelen eller göra något speciellt/vara först/ha tur med det du gör. Men det finns ingen default väg att gå till framgång. Som tjej kan du om du vill "garanterat" få framgång. Som kille kan du inte det.

Men vilka är det som kollar då? Som för fram dessa spelmässiga medelmåttor? Uppenbarligen finns något intresse som ger dem framgång.

Tjejer som kollar tjejer? Troligen inte.

WHITEFOLKS
2014-07-09, 17:01
Men vilka är det som kollar då? Som för fram dessa spelmässiga medelmåttor? Uppenbarligen finns något intresse som ger dem framgång.

Tjejer som kollar tjejer? Troligen inte.
Till största del killar.

Mackie Messer
2014-07-09, 18:10
Men vilka är det som kollar då? Som för fram dessa spelmässiga medelmåttor? Uppenbarligen finns något intresse som ger dem framgång.

Tjejer som kollar tjejer? Troligen inte.

Snälla caro, kan du som trådskapare sluta mata whitefolks med den här dyngan om dataspelstream och styra över tråden till dess ursprungliga ämne killar och tjejer som träningsbloggar och specifikt fairingbloggarna i bannern.

WHITEFOLKS
2014-07-09, 18:29
Snälla caro, kan du som trådskapare sluta mata whitefolks med den här dyngan om dataspelstream och styra över tråden till dess ursprungliga ämne killar och tjejer som träningsbloggar och specifikt fairingbloggarna i bannern.
Något kvar att diskutera om de?

Mackie Messer
2014-07-09, 18:35
Något kvar att diskutera om de?

Jag har sagt vad jag tycker om bloggarna, men jag är samtidigt beredd att förtydliga något som skulle komma upp på det ämnet. Därför är det plågsamt irriterande när jag följer tråden men det som har diskuterats de senaste dagarna framstår som rena grekiskan för en icke-invigd som mig själv.