handdator

Visa fullständig version : Från svag till stark, Anemon mot bättre tider!!


anemon
2014-07-05, 10:12
Tjena!
Ny här så tänkte skapa en liten journal som jag uppdaterar lite då och då! Tanken är att kanske få lite feed back och peep!

Lite om mig då!
19 årig kille som drabbades av ätstörning för nått år sen! Tror det har att göra med tuff uppväxt som ledde till dåligt mående och överdriven träning!
Jag gick ner sjukt mycket i vikt och fick sluta träna och blev bara sämre och sämre var nära döden!
Idag är jag fortfarande underviktig men försöker ta mig tillbaka och började för några veckor sen att träna på gymmet i gen och har sedan des gått upp 4 kg!
Jag spelade förut innebandy ett par år som jag sedan slutade med och började då på kampsport och körde lite på gymmet! sedan sa det pang och jag var tvungen att sluta!
Mitt mål är att gå upp ivikt och bygga upp min kropp som jag har svultit och bygga muskler!
Är idag sjukt svag men gör mitt bästa på gymmet, ibland kan jag nästan gråta för jag har varit så dum mot mig själv!
Lite basic om mig!!

KOmmer posta lite pass och lite käk här kanske lite bilder också!
Hoppas kunna få lite feed back mm :)

anemon
2014-07-05, 10:20
Kan posta gårdagens pass då!

Sittande rodd med fokus på kontakt:
10x15
10x15
15x10- ingen bra kontakt lite för tungt ?
10x15

Upper back i maskin:
7,5x15
7,5x12
7,5x13
7,5x13
Böj( första gången typ )
2,5 kgx10
3,75kgx15x3

benspark:
25x10-12x4
sen körde jag så manga jag kunde och sänkte vikten hela tiden för pump

Lårcurl: dålig kontakt tar mer i vaderna känns det som? Hur ska man göra tänka här
30x10
30x15
25x15
25x15

Bänkpress:
1,25 kg på varje sidax10
2,5 kg på varje sidax5x3- ökning från 1,25 till 2,5 första gången :)

Predactor:
20x10x3
17,5x10

plankanx2- ca 1 min
3 set situps- 15

anemon
2014-07-05, 15:40
Tänkte kolla med er som är lite mer kunniga hur man ska äta tränings dag samt vilodagar? Lika mycket eller hur gör ni? Äter ni tex 3000 alla dagar? Även fast ni inte är hungriga?
Ganska ny inom just gym o bygga mm! Vill göra en kvalitiv viktökning/bulk!

anemon
2014-07-07, 10:00
Gårdagens pass

Sittande rodd:
15x10-15
15x10-15
15x10-15
15x10-15
10x20
Upperback:
10x15x4

Bänkpress:
5kg på varje sida(10 kg?) eller hur räknar man?
5x5
5x5
5x5
5x5
5x6
Predactor:
22,5x10
22,5x10
22,5x8
20x10

böj:
5 kg på varje sida
5x12
5x11
5x13
5x10
5x10
Kommer höja nästa pass kändes lite för lätt

Benspark:
25x10
25x10
25x10
25x11
22,5x15

Lårcurl:
30x10
30x15
30x15
30x10

3 set mage

anemon
2014-07-07, 19:05
Har tråkigt så drar dagens käk !
Villa idag!

1 tallrik gröt med färska hallon och keso

Färskpotatis, hårdbröd med mjukost, tonfisk, 1 stekt spetta file, gurka

1 dl ris, 2 ägg, tonfisk, salad, paprika

snart en protein aktig smoothie gega med chokladprotte, hallon, mjölk

Övrigt: små tuggat lite mandlar o körsbär under dagen och lär slinka ner lite mer..

anemon
2014-07-08, 09:14
Vägde mig imorse o vikten visvisade 0.7 plus imorse från igår/förgår? , wtf?
Har ätit lite mer men känner mig fettare också????

anemon
2014-07-08, 18:38
Tänkte kolla med er kör helkropp 3-4 ggr i veckan plus 1 magpass på runt 3 min i veckan ibland 2! Tagit två dagars vila med idag o tänkte köra i morgon men har inget speciellt upplägg så tänkte se om detta är okej:
Bänk
Böj
Spark
Sittande rodd
biceps/triceps en övning
axlar
?

Jeml
2014-07-08, 18:46
Vägde mig imorse o vikten visvisade 0.7 plus imorse från igår/förgår? , wtf?
Har ätit lite mer men känner mig fettare också????
Tror du man väger exakt lika mycket varje dag? Morgonvikten en enskild dag kan hoppa upp även om du ligger på underskott.

anemon
2014-07-12, 19:08
Dagens pass gick sådär inget att skriva förutom att bänken går jävligt bra! Börjar få in böjen bra också! Inte tränat sen i söndags då jag varit på semester med familj så var riktigt skönt med lite träning!
Kan väl dra dagens kost i brist på annat

Gröt, kvarg, hallon, ägg

Pasta wok med bönor o tonfisk, kokt ägg o lite gurka

Stekt kyckling med ost uppe på som smälte, stekt lök/chili/vitlök, färskpotatis, sky, sallad, tomat

Senare tänkte jag testa det där fluffet jag läste om i mattråden och ett gäng nötter som topping och nån macka eller godis/popcorn om jag orkar ta mig till ica ☺☺
Vikten är plus sen i måndags ☺ :)

anemon
2014-07-15, 13:56
Bra pass igår kändes det som!

Körde mark för första gången 2,5 kg på varje sida och gick hyffsat mycket teknik i den så ska träna lite på mark framöver

förövrigt gick det bra i alla övningar ökade med 2,5 i latsdrag också!!

har ökat i vikt också men utväderar i slutet av veckan,( har börjat använda mig av libra )

Aliaas
2014-07-15, 14:47
Hej kul att du börjar ta upp träningen och ser ut som du har bra inställning och motivation :)

Det ända tipset som jag vill ge dig är att framförallt ät ordentligt. Med ordentligt menar jag inte såkallade ``rena´´ livsmedel och tråkig byggarmat (torr kycklig o ris, kvarg, proteinpulver etc..) ät allt och ät mycket. Om du känner dig mätt ät då lite till för tro mig du äter fortfarande för lite och med tanke på ditt utgångsläge kommer du inte bli fet jag lovar. Skit också i att bokföra din mat i loggen finns ingen anleding att tänka tillbaka på vad man ätit eller ens notera det ät bara :)

Skit i allt som har med kaloriräknande,macros och konstiga rätter som proteinfluff och kvargsåser, ät rejäl god mat.

Sen angående träningen pressa dig alltid att bli bättre och räds inte att lassa på lite extra ( god form är dock ett måste) räds inte heller att fråga både här och på ditt gym folk är alltid villiga att hjälpa till bäst de kan, mig själv inräknad :)

Lycka till nu mannen och återigen nojja inte över småsaker utan kör hårt o skit i fitnesshysterin.

anemon
2014-07-15, 14:55
Hej kul att du börjar ta upp träningen och ser ut som du har bra inställning och motivation :)

Det ända tipset som jag vill ge dig är att framförallt ät ordentligt. Med ordentligt menar jag inte såkallade ``rena´´ livsmedel och tråkig byggarmat (torr kycklig o ris, kvarg, proteinpulver etc..) ät allt och ät mycket. Om du känner dig mätt ät då lite till för tro mig du äter fortfarande för lite och med tanke på ditt utgångsläge kommer du inte bli fet jag lovar. Skit också i att bokföra din mat i loggen finns ingen anleding att tänka tillbaka på vad man ätit eller ens notera det ät bara :)

Skit i allt som har med kaloriräknande,macros och konstiga rätter som proteinfluff och kvargsåser, ät rejäl god mat.

Sen angående träningen pressa dig alltid att bli bättre och räds inte att lassa på lite extra ( god form är dock ett måste) räds inte heller att fråga både här och på ditt gym folk är alltid villiga att hjälpa till bäst de kan, mig själv inräknad :)

Lycka till nu mannen och återigen nojja inte över småsaker utan kör hårt o skit i fitnesshysterin.

Tack! bra skrivet mycket motiverande :)
Har börjat få lite kontakt med en kille i samma ålder på gymmet!
Har börjat släppa noja angående käket en del också!! Förut var jag mycket för så kallad ren mat och fitness grejen men har nu släppt det ganska bra tycker jag!!

tankoovich
2014-07-17, 09:38
Detta ska följas, tror på dig och tveka inte att höra av dig om du behöver tips! Jag har varit i samma sits som dig och vet hur tufft det är! Jag kämpar fortfarande och vissa dagar är lättare än andra. Men tro på dig själv och släpp nojjandet så kommer du få feta resultat!
YM

anemon
2014-07-17, 09:43
Detta ska följas, tror på dig och tveka inte att höra av dig om du behöver tips! Jag har varit i samma sits som dig och vet hur tufft det är! Jag kämpar fortfarande och vissa dagar är lättare än andra. Men tro på dig själv och släpp nojjandet så kommer du få feta resultat!
YM

Schysst! Nice med lite support o feedback☺

anemon
2014-07-17, 09:53
Pass igår:
Sittande rodd:
15×12
15×13
15×11
15×13

Bänk:
25? (2,5 på varje sida?
25×7
25×6
25×6
25×7
25×6

Böj:
30 kg? 5 på varje
30×11
30×10
30×12
30×11

Spark:
27,5×10
25×12
25×11
25×10
26×10

C
Lår curl:
30×15
32,5×10×3
30×10
Predactor:
22.5×11
20×11×2

Bicepscurl med stång första gånge
4×10 utan vikter

2 set utsida axlar med hantlar 2 kg
2 set backsida med 2 kg

2 set pla kan 1,5 min
3 set situps×20

Bra kpntakt i ridden kändes nästan lätt men jör veckan ut 2 pass kvar med samma vikt, ska öka vikterna i böjen imorgon eller nästa pass beronde på om det blir mark imorgon..
Känner mig starkare men behöver krubba lite mer för gainz me n har lite hjärnspöken��

tankoovich
2014-07-17, 10:02
Bra pass, och ja! Stången väger till 99% 20kg så du gar alltså loggat rätt!

Ta och käka ordentligt nu så kommer du lyfta ännu bättre nästa vecka ! :D
Kör du något speciellt upplägg? :)

anemon
2014-07-17, 10:15
Helkropp i grund tror jag sen försöker jag på bänk o lolnande köra lite 5×5 aktigt för bra ökning

Jeml
2014-07-17, 10:31
I inläggen där du skriver om din mat ser det ut som du skulle behöva börja äta ordentligt.

anemon
2014-07-17, 10:36
I inläggen där du skriver om din mat ser det ut som du skulle behöva börja äta ordentligt.

Jo jag vet! Men brottas med lite spöken!
Men ska nu bättra mig

Aliaas
2014-07-17, 10:37
Håller med kören fint pass;)

Och ät mycket kommer fortsätta tjata om detta vettu:)

Jeml
2014-07-17, 10:37
Alla dessa spöken och väderkvarnar folk fäktas mot på kolo...

anemon
2014-07-17, 12:26
Jobbig dag idag känns det som svullen gasig och vattnig....
Men bara att bita ihop.
Ska slänga i hopp nån kyckling wok med stekt potatis nu.
kanske slänger upp gårdagens pasta post mål sen om jag orkar,
Funderade på att göra paj eller nått ikväll nån med bra recept på både paj degen och en hel paj ? :)

anemon
2014-07-17, 12:27
Bra pass, och ja! Stången väger till 99% 20kg så du gar alltså loggat rätt!

Ta och käka ordentligt nu så kommer du lyfta ännu bättre nästa vecka ! :D
Kör du något speciellt upplägg? :)

TAck
Håller med kören fint pass;)

Och ät mycket kommer fortsätta tjata om detta vettu:)

Tack

Jeml
2014-07-17, 12:36
Svullen och vattnig är man ofta på bulk. Det är bara att acceptera :)

Har inget bra pajrecept, men googla. Icas hemsida brukar ha bra recept :)

anemon
2014-07-17, 15:01
Ja vissa dagar är skit ibland
Ni som kör med 1 deload vecka är det nått värt att testa!

tankoovich
2014-07-18, 09:01
Jag tycker du borde satsa på ett renodlat upplägg med strikta ökningar. Tror du skulle gå frammåt mer om du följer ett beprövat upplägg rakt av än att hålla på att modifiera som du gör :)

anemon
2014-07-18, 09:37
Jag tycker du borde satsa på ett renodlat upplägg med strikta ökningar. Tror du skulle gå frammåt mer om du följer ett beprövat upplägg rakt av än att hålla på att modifiera som du gör :)

Jo jag vet men kommer förhoppningsvis få hjälp av en med koste o träningen! Väntar bara på att han ska höra av sig , är sjukt taggad på det....

tankoovich
2014-07-18, 09:41
Jo jag vet men kommer förhoppningsvis få hjälp av en med koste o träningen! Väntar bara på att han ska höra av sig , är sjukt taggad på det....
Nice! Bara en rekommendrekommendation från min sida (baserat på egna erfarenheter) kör SL 5x5 i 5-6 månader. Det kommer göra galet stor skillnad på din styrka om du dessutom äter rätt. Jag gjorde stora framsteg i början på min resa från ätstörningen! Just a tips bro!

anemon
2014-07-18, 09:49
Nice! Bara en rekommendrekommendation från min sida (baserat på egna erfarenheter) kör SL 5x5 i 5-6 månader. Det kommer göra galet stor skillnad på din styrka om du dessutom äter rätt. Jag gjorde stora framsteg i början på min resa från ätstörningen! Just a tips bro!

Ok tack för tipset ☺
Får se vad han säger när han hör av sig!
Kommer nog skappa ny journal då om det är okej för han!
Han hjälper mig om jag lyssnar o litar på jan o jag sa ja !!
Kommer säkert vara tufft i början men vem vill inte må bra ...
Han kommer kunna hjälpa mig vet jag så väntar ivrigt nu..
Ni blir det lite träning ☺☺☺☺💓

Jeml
2014-07-18, 09:57
Håller med i det tanko säger. SL 5x5 i ett halvår i början är nog jäkligt bra. Kanske att man vill ha med lite chins där också.

anemon
2014-07-18, 10:01
Tack för all support grabbar men avvaktar lite tills jag fått svar ☺
Btw Pb i bänken 27,5×4

anemon
2014-07-18, 13:00
Riktigt bra pass idag kändes det som!
Tog pb i bänken och körde 27,5 ×7 i marken 1 set också
Bra kontakt i alla övningar förutom latsdragen som var sådär!
När man kör mark vart ska det ta då?
För mig tar det ganska mkt i armarna och ryggen ?
Orkar inte skriva passet idag..
Försöka krubba bra idag så man får lite gainz.. ☺
Ev lite paddling med farsan i em om jag orkar annars bara umgås vid vattnet i fiska lite
Väntar fortfarande ivrigt på svar angående det andra..... ☺☺

Jeml
2014-07-18, 13:15
Marken ska väl kännas mest i ryggen men tar egentligen på i princip hela kroppen, framförallt ben och rygg/traps dock. Samt underarm om man kör pronerat utan remmar.

Inte för att vara nedlåtande eller så men när du skriver vikterna du kör med som 20årig kille blir jag nästan rädd. Är du säker på att du inte behöver läggas in på sjukhus (srs)?
Vad väger du o hur lång är du??

Aliaas
2014-07-18, 14:23
Kul att någon är villig att hjälpa dig:)

Men tycker det vore bra om du skriver här vad han rekomenderat till dig gällande både kost och träning när han svarat.

Kanske han har det väldigt bra ordnat åt dig men men jag har
sett många exempel på folk som tror sig veta mer än de faktiskt gör, och jag är lite rädd att denna person kommer sätta dig på någon slags ``fitness-diet´´ med clean-eating och dylikt. Samt också ge dig ett allt för komplicerat schema.

Så skriv vad han sagt när du får reda på det så vi kan se det iallafall:)

Jeml
2014-07-18, 14:25
Jag är också rädd att det blir en bro-split med kyckling/ris/broccoli diet...

anemon
2014-07-18, 14:31
Kommer självklart göra det om han godkänner det!
Jag kan med 100% säga att han är bra och jag tror på han redan nu då han skrev ett långt meddelande till mig och clean eating eller ej spelar ingen roll! !

tankoovich
2014-07-18, 15:01
Äter du så kallad clean eating kommer du hamna i samma läge som ozzi här på forumet. Dvs överdriven optinojja och inga framsteg. Käka riktig mat !¡

anemon
2014-07-18, 15:11
Aa men vi ser vad som sker vill inte ta ut saker i förskott! Han kommer hjälpa mig o han vet nog vad han gör ☺ det är huvudsaken!

Jeml
2014-07-18, 15:34
Ska bli kul o se vad han ger dig för upplägg osv, det är såklart mycket möjligt att han har kunskap även om vi är tveksamma ;)

anemon
2014-07-18, 15:36
Ska bli kul o se vad han ger dig för upplägg osv, det är såklart mycket möjligt att han har kunskap även om vi är tveksamma ;)

:)

EnergiÖverskott
2014-07-18, 16:24
Grabbar. Det är jag som erbjudit mig att hjälpa honom utan någon ersättning.

Som ni vet jobbar jag deltid med att hjälpa killar och tjejer som är snett ute med kost och träning. Jag har ju själv vart både grisigt fet och legat i koma á 25% chans att överleva som följd till anorexi.

Jag tänker främst hjälpa till med maten. När det gäller träning är det bara en sak som gäller i din sits och det är ett tungt basupplägg á SL 5x5 etc.

Clean eating? Jävla förpestat ord. Man äter mat. Som underviktig äter man jävligt mycket MAT. Ingen torr jävla kyckling och ris. Kvarg ska du inte ens lukta på innan du kommit en bra bit med kroppsvikt och träning. Det är inte min melodi vet ni.


Kontaktar dig privat i början på veckan eller i helgen, anemon.

:)

Aliaas
2014-07-18, 16:29
Grabbar. Det är jag som erbjudit mig att hjälpa honom utan någon ersättning.

Som ni vet jobbar jag deltid med att hjälpa killar och tjejer som är snett ute med kost och träning. Jag har ju själv vart både grisigt fet och legat i koma á 25% chans att överleva som följd till anorexi.

Jag tänker främst hjälpa till med maten. När det gäller träning är det bara en sak som gäller i din sits och det är ett tungt basupplägg á SL 5x5 etc.

Clean eating? Jävla förpestat ord. Man äter mat. Som underviktig äter man jävligt mycket MAT. Ingen torr jävla kyckling och ris. Kvarg ska du inte ens lukta på innan du kommit en bra bit med kroppsvikt och träning. Det är inte min melodi vet ni.


Kontaktar dig privat i början på veckan eller i helgen, anemon.

:)
Dåså haha då är allt lugnt ju:D

Till Anemon: Du är i bra händer.

anemon
2014-07-18, 16:31

Antar att ni vet bra om eö och att han kan!

anemon
2014-07-18, 16:31
Kan behöva lite hjälp med träningen nu då er andra ? :)

Jeml
2014-07-18, 17:08
Ah grymt o få hjälp av eö :D

Jag skulle kört SL 5x5 med små tillägg för utsida axlar samt pullups och dips. Men utan att dra upp volymen särskilt mycket då grejjen med schemat är låg volym.
Men känns vettigt att ha med lite utsida axlar samt en vertikal dragövning som dessutom aktiverar biceps mycket och dipsen ger brösten lite stimulans även på pass B och tar mycket på triceps också.

Pass A

Böj 5x5
Bänk 5x5
Stångrodd 5x5 (supersettat med lätta sidolyft 10-15reps)
Bencurl 2-3set 10-15reps (lätt)



Pass B

Böj 5x5
Militärpress 5x5
Marklyft 1x5
Dips 1set så många reps du kan
Pullups (supinerat grepp) 1set så många reps du kan

*när du klarar över 10reps i dips/pullups så hänger du på extra vikt
--------------

Nu vet jag inte om eö kommer fixa något schema åt dig men eftersom du frågade skrev jag ett förslag.

Börja med stången i bänk/rodd och 30kg i böj och 40kg i mark (vet inte vad standard rekommendation är men det känns vettigt iaf). Höj 2,5kg per pass förutom i marken där man höjer 5kg.

anemon
2014-07-18, 19:12
Är det ok att käka en skål med popcorn istället för att typ äta mackor gröt mm...

Jeml
2014-07-18, 19:17
Är det ok att käka en skål med popcorn istället för att typ äta mackor gröt mm...
Ehm ja? Så länge du har ätit riktig mat idag och täckt behoven?

Själv har jag ätit glass pizza och chips idag.

anemon
2014-07-18, 19:33
Har käkat riktig mat under dagen!
Blir även en skål med nyplockade jordgubbar och mjölk/yoghurt och nötter strax!

Jeml
2014-07-18, 19:44
Vad väger du och hur lång är du?
Räknar du dina kalorier?
:)

anemon
2014-07-18, 19:48
Har nu i 2-3 dagar räknat och som det värkar ligger jag nu på balans ? Står vågen stilla imorgon ökar jag med 200-300

anemon
2014-07-18, 19:49
Väntar på hjälp av EÖ☺

Jeml
2014-07-18, 20:01
Okej hur mycket har du ätit då?
Några dagar ör för kort tid för att avgöra om det är balans, men står vågen still så är det troligen så.

Ja lyssna på vad eö säger, jag är bara nyfiken :)

EnergiÖverskott
2014-07-19, 08:50
Jag kommer som sagt att ta kontakt med dig i nästa vecka. Jag har riktigt mycket jobb just nu och betalande klienter jag måste prioritera, självfallet. Jag tycker dock att du gott och mycket väl kan börja dokumentera din vikt och vad du äter i denna journalen. Då har både jag och alla andra som försöker hjälpa dig en bättre grund att stå på.

Trevlig helg! :)

anemon
2014-07-19, 09:12
Jag kommer som sagt att ta kontakt med dig i nästa vecka. Jag har riktigt mycket jobb just nu och betalande klienter jag måste prioritera, självfallet. Jag tycker dock att du gott och mycket väl kan börja dokumentera din vikt och vad du äter i denna journalen. Då har både jag och alla andra som försöker hjälpa dig en bättre grund att stå på.

Trevlig helg! :)
ok!
Ja det kan jag göra, slänger upp dagens kost ikväll då!

anemon
2014-07-19, 18:31
Okej lite av dagens mat skulle jag posta här idag sa vi!!

1 tallrik med knappt 1/2 liter jordgubbar med mjölk
3 mackor med mjukost, lövbiff strimlor från gårdagen, paprika o gurka

Mat ute på sjön- 1 dl ris, stekt torsk med kokt ägg, lite grönt

Färskpotatis, parmesan vitlök o chili fylld kyckling, 1 klick smör, tomat o sallad

Ikväll lutar det åt dom sista jordgubbarna med mjölk/fil, nötter o popcorn?

Jeml
2014-07-19, 18:50
Oj det låter som hemskt lite mat (om man utesluter kvällssnacket).
Runt 2000kcal ungefär får jag det till. Du borde nog äta runt 3000/dag iaf :)

anemon
2014-07-19, 18:57
Oj det låter som hemskt lite mat (om man utesluter kvällssnacket).
Runt 2000kcal ungefär får jag det till. Du borde nog äta runt 3000/dag iaf :)

3k? Oj, måste ta tag i det här nu, 2k är inte mkt alls då ni på 60-80 bulkar på 3-4 k?
Nojjig att lagra fett o lägga på mig så bara....😦😢

anemon
2014-07-19, 18:59
Tack för påpekandet btw!!

Jeml
2014-07-19, 19:00
Ja ingen kille som tränar bör imo ligga under 3k (om man inte deffar).

Nej 2k är verkligen inte mycket. Det skulle tom vara för lite för att deffa på för mig (jag väger strax under 80).

anemon
2014-07-19, 19:06
God for me ikväll då, xl skål med popcorn då ��! Smör popcorn kanske? Eller.dip med turk yoghurt kanske?

Jeml
2014-07-19, 19:28
Ja kör what ever du föredrar :) jag gillar personligen inte popcorn särskilt mkt.

Aliaas
2014-07-20, 18:38
Samma här tycker popcorn är ganska smaklöst, föredrar naturgodis (:

Sen äre ju ganska svårt att fylla upp kalorier med popcorn krävs väldigt mycket.

Men det är ju en smaksak :D

anemon
2014-07-20, 21:21
Kändes som ett bra pass idag! Testade stående stångrodd o gillade den o fick bra kontakt körde dock för lätt då jag klarade 12-15 varje set

Kosten idag då
2,5 dl havregryn, ca 100 g hallon, 1 tsk smör o 1 skopa vassle i gröten

200 g lövbiff med chili, lök o curry, stekt färskpotatis , ca 50 g turkisk yoghurt. Olja till stekning

1 dl ris med 1 ägg, 1 stekt kyckling filé, bönor, 5-6 cashewnötter, 1 glas mjölk

5,5 hårdbröd med mjukost, skinka o keso, yoghurt med jordgubbar 1 lite glas mjölk ( det som fanns kvar i packetet ca 1 dl)
Övrigt : sallad, gurka och tomat till lunch o på några mackor! !

anemon
2014-07-20, 21:43
Ca 2400-2450 får jag dagens käk att bli nu när jag kollade! ! ?

Aliaas
2014-07-20, 21:45
Ca 2400-2450 får jag dagens käk att bli nu när jag kollade! ! ?

inte nog alltså. ät.

Jeml
2014-07-20, 21:58
Perfekt, då kan du äta 500ml glass innan du går o lägger dig. Gott :)

anemon
2014-07-22, 09:48
Tänkte kkolla om det här är ett okej pass?

Böj
Stående stångrodd
Bänk
Spark
stående biceps curl med stång

Börja med 25/30 i böjen? Om det känns lätt ska man öka dir då?
25 i rodden också?

Eller ska jag slänga in eller bytta nått mot ohp?

Jeml
2014-07-22, 10:59
Ska du sätta ihop ett nytt pass varje gång du ska träna?

Kolla in Icecream fitness 5x5.
Var det nåt fel på det jag postade?

EnergiÖverskott
2014-07-22, 13:18
Kör på schemat som Jeml föreslog och sluta dalta.

tankoovich
2014-07-22, 15:37
Håller med! Lyd Jemls råd! Blir ingenting av träningen om du håller på sådär!

anemon
2014-07-23, 10:48
Hej, farsan fråga om jag ska med och träna lite,(armar/axlar) nu vid 12 men körde igår!. Är det okej att hänga med och köra lite lätt med honom på nån övning och sen köra lite mage?
Nått bra tips på käk såna här dagar då det är varmt, man känner inte så mkt aptit på dagen tycker jag!

Tror jag börjat käka lite bättre nu btw men ska käka ännu mer nu knappt 1 kg påå 1,5 v tror jag vågen vissat nu men mycket buk fyllnad och glyckogen räknar jag med!!
Bokför i libra och den värkar nice den appen!

Jeml
2014-07-23, 10:51
1kg kall risgrynsgröt med socker kanel eller frukt/bär = opti måltid, kall o god.

anemon
2014-07-23, 10:54
1kg kall risgrynsgröt med socker kanel eller frukt/bär = opti måltid, kall o god.

görs själv eller vart köper man den annars?
Lätt gott btw, annars kall pasta sallad är ganska schysst va? med nått protein och nån okej dressing eller nått va? =)
Men är det okej att köra ett lättare pass idag? kanske kan köra lite teknink i böjen o marken också?

Jeml
2014-07-23, 10:56
Köp färdig i "korv" ca 10kr för 500g så 1kg till lunch är 20kr, billigt!

Visst pastasallad funkar också.

Det är väl ok men kör så pass lätt att du inte anstränger musklerna då.

anemon
2014-07-23, 18:12
Vilodag idag!!
Kosten har sett ut följande:
4 mackor, mjukost, 2 skivor ost, keso, bit grillad kyckling från igår, tomat o gurka

Kall gröt kokt med hälften mjölk, ca 100 g färska bär, 1 glas mjölk, kvarg o kvarg jordgubb 50/50

Stekt kyckling, färskpotatis, oljebaserad dressing, tomat o gurka

Ikväll senare: 2 ägg, knäckebröd 1 skål färska hallon och nått mer?

Jeml
2014-07-23, 18:20
Vet ju inte hur stora måltiderna var men låter som du skulle behöva minst 500-700kcal till utöver det du skrivit.

anemon
2014-07-23, 18:24
Vet ju inte hur stora måltiderna var men låter som du skulle behöva minst 500-700kcal till utöver det du skrivit.

Vet blir att trycka lite mer sen inte mkt hemma så tar det som finns handla imorgon....
Ska börja käka mer sv pasta/ris istället för potatis och mer fett! Ligger mkt lågt på fett 45-50 g borde ligga på närmare 60+ va?

Jeml
2014-07-23, 18:27
Vet blir att trycka lite mer sen inte mkt hemma så tar det som finns handla imorgon....
Ska börja käka mer sv pasta/ris istället för potatis och mer fett! Ligger mkt lågt på fett 45-50 g borde ligga på närmare 60+ va?

60g fett wtf... jag ligger nästan aldrig under 100g. Du kan ju inte käka någonting normalt på 60g fett.

anemon
2014-07-25, 13:16
Tja!
Skulle nån kunna tipsa om ett lite enklare progra nu i början istället för SL5x5 nu i början så jag kan bygga upp lite mer grund styrka! Förstår inte riktig SL5x5 heller?
Får aldrig till böjen eller marken? tips?....

Jeml
2014-07-25, 18:28
SL 5x5 är väl typ det simplaste man kan köra...
Det är ju med det programmet man bygger grunden.

Har du inte tillräckligt bra grund för att klara av det så borde du inte klara av en vanlig dag i skolan/jobbet heller?

anemon
2014-07-25, 18:42
SL 5x5 är väl typ det simplaste man kan köra...
Det är ju med det programmet man bygger grunden.

Har du inte tillräckligt bra grund för att klara av det så borde du inte klara av en vanlig dag i skolan/jobbet heller?

Ska testa SL5×5 men känns som att jag vill göra hög rep men det kanske är det som är det effektiva med 5+5 att köra tunga men få?

Jeml
2014-07-25, 20:12
Ska testa SL5×5 men känns som att jag vill göra hög rep men det kanske är det som är det effektiva med 5+5 att köra tunga men få?
Det är inte 5+5, det är 5x5, alltså 25reps totalt.
Det är nog enligt mig ett av dom bättre programmen att köra åtminstone första 6mån (detta förutsatt att du sköter allting och går upp mycket i vikt och styrka under tiden) om man lägger till några övningar som jag anser viktiga.

I och med att du böjer 2ggr i veckan och börjar med jätte lätta vikter i basövningarna (stången, förutom mark där man börjar med 40kg) så får man verkligen chans att arbeta in en bra teknik.

anemon
2014-07-25, 20:28
Ok så stången i början! Hur länge?

anemon
2014-07-25, 20:32
Bör jag börja med SL redan imorgon då? Eller på måndag då ny vecka börjar?

anemon
2014-07-26, 09:29
Tänkte börja med SL5x5 nu men hur ska passen se ut!
A:
Böj
Bänk
Stångrodd

B:
Böj
Militärpress
Marklyft

Vilka mer övningar bör jag slänga in i passen?
Tänkte börja med stången i samtliga övningar förutom bänken då jag tar 25 kg
Men om jag känner att jag skulle kunna ta mer då ökar jag med 2,5 kg redan nu eller ska jag köra med bara stång hela första passet ändå?

Jeml
2014-07-26, 10:30
A:
böj 5x5
lårcurl 3x10
bänk 5x5
rodd 5x5
sidolyft 3x10-15

B:
böj 5x5
militärpress 5x5
dips 3x6-10
marklyft 1x5
pullups/latsdrag (supinerat) 3-5x10

Samt mage/vader när du känner för det.


Börja med stången i alla övningar, även bänken. Du ska höja vikten med 2,5kg varje pass så du kommer snabbt upp på högre vikter.

Marken rekommenderas att börja med 40kg och höja 5kg för varje pass.

anemon
2014-07-26, 12:04
Okej om jag slänger upp några vidz på när jag kör böj, rodden o bänken lite senare så får ni ge lite kritik på vad som bör bättras?

Jeml
2014-07-26, 14:01
Absolut :)

anemon
2014-07-27, 21:46
Tyvärr funkar inte vidzen från mobilen att ladda upp men ser vad jag kan göra i morgon!
Taggad för pass b imorgon!!
Eö skulle du orka höra av dig om lite basic jag kan gå på om du orkar feedbacka lite? :) skulle vara super ! Knget du behöver, förstår att du har mkt annat att göra!

Ozziking
2014-07-27, 23:04
Tyvärr funkar inte vidzen från mobilen att ladda upp men ser vad jag kan göra i morgon!
Taggad för pass b imorgon!!
Eö skulle du orka höra av dig om lite basic jag kan gå på om du orkar feedbacka lite? :) skulle vara super ! Knget du behöver, förstår att du har mkt annat att göra!

Du vart ju inte alls bannad? :smash:

anemon
2014-07-28, 07:35
Hade blivit litet misstag bara, men drt ordna sig! !

anemon
2014-07-28, 13:14
Pass b
Böj
22.5×10
25×10
30×5×3
32,5×5×2
Mark
27,5×5×3
30×5×2
Militär
15×5
Last drag
20×10-15×4
Spark
25×10-15×4
2 set mage

Jeml
2014-07-28, 13:33
Skulle du inte börja med stången i böj/bänk/militär/stångrodd..? Och 40kg i marken.

Sen är marken bara 1set 5reps och militären 5x5. Alla set ska göras med samma vikt.

anemon
2014-07-28, 13:43
Ok! Missförstånd! ! My fult

anemon
2014-07-28, 14:22
Men böjen kändes inte tung? Blev jobbigt do sista 2 seten när jag höjde? Marken kändes inte jätte mkt fast märks nog imorgon! Militären var svår o tung med stången (20kg) så tog en annan på 15 !

Ozziking
2014-07-28, 15:33
Men böjen kändes inte tung? Blev jobbigt do sista 2 seten när jag höjde? Marken kändes inte jätte mkt fast märks nog imorgon! Militären var svår o tung med stången (20kg) så tog en annan på 15 !

det är klar det inte känns tungt när det är lätt :smash:

anemon
2014-07-28, 15:50
det är klar det inte känns tungt när det är lätt :smash:

*gah!*
Vet, får köra tyngre nästa gång då!!!!!
Känns som jag inte får till marken? För lätt om det inte känns i nedre delen av ryggen!

Ozziking
2014-07-28, 17:20
Det behöver inte alltid kännas. Du ska följa progressionsplanen och inte experimentera med vikterna. Det kommer bli tyngre. Skynda långsamt.

Jeml
2014-07-28, 18:15
*gah!*
Vet, får köra tyngre nästa gång då!!!!!
Känns som jag inte får till marken? För lätt om det inte känns i nedre delen av ryggen!
Hur gammal är du?
Förstår du inte att man börjar med stången för att bana in bra teknik i lyften? Det är meningen att det ska vara pisslätt i början. Du höjer 2,5kg varje pass i övningarna (5kg i marken) det dröjer bara ett par veckor innan det kommer vara tungt för dig.

anemon
2014-07-28, 18:39
Det var jag som missförstod!
Så nästa pass A höjer jag ex rodden med 2,5?