handdator

Visa fullständig version : Råda bot på de som inte tar bort efter sig.


Sparven från Minsk
2014-07-03, 19:37
Mitt i passet ser jag en kille på gymmet som många gånger tidigare bara lämnat vikter och grejer efter sig. Idag brann jag till. Gick fram och frågade honom vänligt om han var klar med övningen. Det var han. Bad honom att ta bort viktplattorna efter sig. Fick till svar att han minsann inte var klar med den då, och att han undrade om jag jobbade där. Svarade att jag känner folk som jobbar på gymmet. "aha du känner folk...." sen fick jag veta att jag var en vardagspolis. Sa att jag skulle meddela personalen om detta, fick en fnysning till svar.

Vilka idioter det finns. Nu kommer säkert denna killen (hoodie, lurar, mössa, allmänt gangsta) leta upp min cykel och våldföra sig på den med mera, men är så less på folk som kommer undan med sådan skit! Alla ser det men ingen säger ifrån, de vågar mest troligt inte. Hur ska man bete sig, huvudet i sanden eller säga ifrån??

deadich
2014-07-03, 19:40
Det är ägarna som ska vara hårda med det där och informera tydligt. Om det är ett bra gym dvs.

Mackie Messer
2014-07-03, 19:43
Klart du ska säga till, det var bra. Men vad tjänar det till att starta en tråd om det på kolo? Vill du ha en guldmedalj eller bara lipa en stund?

Sparven från Minsk
2014-07-03, 19:44
Det är ägarna som ska vara hårda med det där och informera tydligt. Om det är ett bra gym dvs.

Det hänger lappar friskt på gymmet, det rullar ibland på deras tv-apparater och uppmanas på fb. Men är man en hoodie gangster så kan man nog inte hålla på att städa efter sig, framstår väl som fjolligt eller något.

Sjukt irriterande är det! Vill typ slå dem. Inte så skoj för små tjejer som sen ska ha en stång eller maskin att städa bort alla tunga viktplattor.

Sparven från Minsk
2014-07-03, 19:45
Klart du ska säga till, det var bra. Men vad tjänar det till att starta en tråd om det på kolo? Vill du ha en guldmedalj eller bara lipa en stund?

Vill ha moraliskt medhåll och gärna en medalj om du har en sådan. Samt väcka mer medvetenhet i frågan och kanske uppmana/stärka andra att våga säga ifrån.

alphahanen2
2014-07-03, 19:47
Du kan grina bäst du vill men egentligen inte göra så mycket åt det. Det är upp till gymägaren. Sen kan jag hålla med dig om att såna människor är hemska. Hatar att lasta av folks vikter under ett pass när jag är trött. Allt man kan göra är att antingen informera ägaren eller knyta händerna i fickan om personen vägrar lyssna.

Animalisk
2014-07-03, 19:52
Klart du ska säga till, det var bra. Men vad tjänar det till att starta en tråd om det på kolo? Vill du ha en guldmedalj eller bara lipa en stund?

Han vill väl skriva av sig frustrationen samt få tips om hur man får folk att plocka undan skiten efter sig?

Är man stark nog att lyfta fram vikterna så är man stark nog att flytta tillbaks dem.

Mackie Messer
2014-07-03, 19:59
Han vill väl skriva av sig frustrationen samt få tips om hur man får folk att plocka undan skiten efter sig?

Är man stark nog att lyfta fram vikterna så är man stark nog att flytta tillbaks dem.

Ja, alltså, jag är inte förvånad över att en douchbag som skiter i att plocka undan vikterna även är en douchbag när man talar om det för dem.

Mitt tips är att inte snacka om att man känner ägarna och bla bla bla, utan bara tala om att det är 1. jobbigt att hänga av vikter som någon annan använt. 2. Det är lättare att se om någon är klar med utrustningen om man hänger undan sakerna efter sig.

PureWhey
2014-07-03, 20:03
Samma på mitt gym, funderar på att sluta racka mina vikter efter jag markat, böjt och bänkat...

Tobbey
2014-07-03, 20:08
Samma på mitt gym, funderar på att sluta racka mina vikter efter jag markat, böjt och bänkat...

Skulle inte vilja lasta av din böjstång :D

Jag vet med mig att jag är duktig, sen att andra inte är det är deras sak, må dem brinna i helvetet, helt enkelt.

Armed Dingo
2014-07-03, 20:20
Det är ändå bara fjollor som inte lastar av. Deras uppsyn ger krut till träningen.

Men ibland blir jag också förbannad.

deadich
2014-07-03, 20:24
Det hänger lappar friskt på gymmet, det rullar ibland på deras tv-apparater och uppmanas på fb. Men är man en hoodie gangster så kan man nog inte hålla på att städa efter sig, framstår väl som fjolligt eller något.

Sjukt irriterande är det! Vill typ slå dem. Inte så skoj för små tjejer som sen ska ha en stång eller maskin att städa bort alla tunga viktplattor.

Då borde gymmet hota med avstängning om man upprepar beteendet efter att ha blivit tillsagd.

z_bumbi
2014-07-03, 20:24
Det hänger lappar friskt på gymmet

Den metoden tror jag är bland de sämsta och då speciellt om det är dryga lappar.

Den bästa metoden är att lära folk gymvett från första passet de är på gymmet samt hålla efter det vartefter. Har man någon officiell position på gymmet kan man också ta ett samtal i enrum.

Sparven från Minsk
2014-07-03, 20:31
Då borde gymmet hota med avstängning om man upprepar beteendet efter att ha blivit tillsagd.

Ja det blir väl det för eller senare för denne herren, hoppas jag!

Den metoden tror jag är bland de sämsta och då speciellt om det är dryga lappar.

Den bästa metoden är att lära folk gymvett från första passet de är på gymmet samt hålla efter det vartefter. Har man någon officiell position på gymmet kan man också ta ett samtal i enrum.

Håller med. Vissa som är nya kanske det kan påverka, men de rutinerade slarvpellarna skiter i dem tyvärr.

Hoppas personalen letar upp denna person då jag lämnade en utförlig beskrivning av personen i fråga i receptionen innan jag lämnade.

whuddafuks
2014-07-03, 21:41
Det värsta är ju inte att man får lyfta bort vikterna. Utan det värsta är att man har inte en jävla aning om det är någon som fortfarande kör fast gick bort för att dricka/hämta vikter eller nåt, så man står där och väntar i kanske 1-2 min för att se om någon kommer tillbaka så att man inte av misstag råkar strippa av stången på 130 kg för att sedan ha en sur bjässe kommandes mot en...

Diomedea exulans
2014-07-03, 21:45
Hur ska man bete sig, huvudet i sanden eller säga ifrån??

"Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad." - Martin Luther King

Med andra ord ska man säga ifrån. Själv har jag inte civikurage nog.

Scorpionida
2014-07-03, 21:50
Har kommit fram till att är ett bra sätt att vila upp mellan tunga sett ibland, att städa upp lite vikter här o var:d Se möjligheterna istället.

Sen så kanske det räcker o vara lite spydig mot the offender, att hota att man anmäler till personalen kan vara lite overkill, även om jag förstår ts frustration:)

cero
2014-07-03, 22:02
Var övertygande när du pratar, och se till att det finns folk runt omkring som hör. :D

buckla
2014-07-03, 22:46
Jag har mer ont av dom som "Pinkar In Sitt Revir" En tröja på bänken, vattenflaska på sitsen på en maskin, en frukt markerar en annan plats. Samtidigt står idioten i andra änden av gymet & pratar skit, vansinnigt irriterande.

filmjölk
2014-07-03, 22:51
Irriterar man sig såpass är det ju bara dumt att hålla sig så som TS gjorde, då sväljer man några gånger men sedan briserar man i vilket fall såsmåningom vilket bara är dumt.

Säg till redan när du är lite irriterad, vänta inte tills du är mycket irriterad, det leder bara till tråkigheter.


Edit: Columbineskolskjutarna var sådana som inte sa till när de var lite irriterade, Breivik med förmodligen.

buckla
2014-07-03, 22:58
Irriterar man sig såpass är det ju bara dumt att hålla sig så som TS gjorde, då sväljer man några gånger men sedan briserar man i vilket fall såsmåningom vilket bara är dumt.

Säg till redan när du är lite irriterad, vänta inte tills du är mycket irriterad, det leder bara till tråkigheter.


Edit: Columbineskolskjutarna var sådana som inte sa till när de var lite irriterade, Breivik med förmodligen.

Jag har aldrig sett någon med muskler bete sej på detta vis, bara sugrör. Vältränade har bevisligen en avsevärt bättre attityd.

Scorpionida
2014-07-03, 23:03
[QUOTE=filmjölk;705583
Edit: Columbineskolskjutarna var sådana som inte sa till när de var lite irriterade, Breivik med förmodligen.[/QUOTE]

Nästan episk replik. Från ts irritation över slarvpellar hittade du en väg till Breivik:smash: Kanske borde re:edita inlägget en gång till och tänka ett extra varv?:)

XXXL
2014-07-03, 23:07
Jag har aldrig sett någon med muskler bete sej på detta vis, bara sugrör. Vältränade har bevisligen en avsevärt bättre attityd.

Är man stor och stark måste man vara snäll

buckla
2014-07-03, 23:13
Är man stor och stark måste man vara snäll

:naughty:

Loke
2014-07-04, 01:08
Irriterar man sig såpass är det ju bara dumt att hålla sig så som TS gjorde, då sväljer man några gånger men sedan briserar man i vilket fall såsmåningom vilket bara är dumt.

Säg till redan när du är lite irriterad, vänta inte tills du är mycket irriterad, det leder bara till tråkigheter.


Edit: Columbineskolskjutarna var sådana som inte sa till när de var lite irriterade, Breivik med förmodligen.

Så rätt du har. Händer mig allt för ofta att jag ser genom fingrarna, och sen blir jag plötsligt skitarg när det händer när jag har en dålig dag.

Beemel
2014-07-04, 06:09
Då jag ofta tränar tidigt på morgonen så har jag ingen att gnälla på. Det ser ut som fan när jag kommer till gymmet.
Jag brukar se det som en lätt uppvärming att hänga av lite vikter och flyttar runt lite bänkar.

tlk
2014-07-04, 06:24
Då jag ofta tränar tidigt på morgonen så har jag ingen att gnälla på. Det ser ut som fan när jag kommer till gymmet.
Jag brukar se det som en lätt uppvärming att hänga av lite vikter och flyttar runt lite bänkar.

Så är det ju. Man kommer till gymmet 0400-04:30 så där. de som levt rövare under kvällen dagen innan är knappast kvar. Sen hjälper det ju inte att jag tränar hos en gymkedja (F24/7) som uppenbarligen skiter i problematiken ett gott stycke.

Blir ju lite man kommer dit... första tanken "som det ser ut :( idag skiter jag fan i det här". kör ett uppvärmningsset sen "äh va fan. lia bra att plocka undan. blir ju bra uppvärmning ändå". Kanske man kan ansöka om sänkt medlemskostnad eller nået.

z_bumbi
2014-07-04, 07:18
Så är det ju. Man kommer till gymmet 0400-04:30 så där. de som levt rövare under kvällen dagen innan är knappast kvar. Sen hjälper det ju inte att jag tränar hos en gymkedja (F24/7) som uppenbarligen skiter i problematiken ett gott stycke.

Blir ju lite man kommer dit... första tanken "som det ser ut :( idag skiter jag fan i det här". kör ett uppvärmningsset sen "äh va fan. lia bra att plocka undan. blir ju bra uppvärmning ändå". Kanske man kan ansöka om sänkt medlemskostnad eller nået.

Om du orkar släpa med dig en kamera så starta en blogg med dagens gymbild.

AronP
2014-07-04, 08:22
Jag är frekvent på att säga till men man kan ju inte ha koll på andra och man vill ju inte jaga folk, ibland går ju folk iväg för att, vad man tro dricka, och sen inte kommer tillbaka. Sen vet jag inte om det beror på hur jag ser ut men jag folk har alltid plockat upp efter att jag sagt till.

Har kommit fram till att är ett bra sätt att vila upp mellan tunga sett ibland, att städa upp lite vikter här o var:d Se möjligheterna istället.

Jo det gör jag också, om inte annat så för den personliga sinnesfriden.

Sparven från Minsk
2014-07-04, 08:31
Har kommit fram till att är ett bra sätt att vila upp mellan tunga sett ibland, att städa upp lite vikter här o var:d Se möjligheterna istället.

Brukar jag också göra :)
Något vettigt att göra mellan seten samt gör ju en "insats".
Har jobbat på gym innan samt är lite av en ordningsmänniska av mig.

Blir tyvärr trist när man ser vissa som konstant bär bort en hantel, inte lägger tillbaka den, eller lämnar 100 kg + på skivstången och bara går sin väg....

Dezen
2014-07-04, 09:40
Är för mesig för att säga till, men jag kompenserar det genom att högljutt beklaga mig till polaren, "Fan vad här ser ut" när någon lämnar :D

Har ni varit med om fenomenet att de små vikterna åker av stången, men de tyngsta kakorna stannar kvar? Har nämligen en på gymmet som alltid plockar av alla plattorna utom 20kg's. Sjukt förvirrande.

Quazar
2014-07-04, 09:57
Är det bara jag som tycker synd om de som inte plockar bort efter sig? Måste vara sjukt drygt att födas utan sympati och att ens föräldrar aldrig lärt en allmänt hyfs?

Mackie Messer
2014-07-04, 10:01
Är det bara jag som tycker synd om de som inte plockar bort efter sig? Måste vara sjukt drygt att födas utan sympati och att ens föräldrar aldrig lärt en allmänt hyfs?

Taskigt att skylla på föräldrarna, de kanske inte ens har gymkort. Jag tror mer att det handlar om bristande kognitiv förmåga.

Bryggan
2014-07-04, 10:02
Samma där jag tränar :(. Har sagt till ngn gång vilket givit effekt...men det är fan inte mitt jobb.

När jag läser här så känner jag mest att; varför orkar jag bry mig. Från och med idag Skiter jag också i att hänga tillbaka mina vikter!!

Sparven från Minsk
2014-07-04, 11:06
Samma där jag tränar :(. Har sagt till ngn gång vilket givit effekt...men det är fan inte mitt jobb.

När jag läser här så känner jag mest att; varför orkar jag bry mig. Från och med idag Skiter jag också i att hänga tillbaka mina vikter!!

Fall inte till den mörka sidan! Stå emot! Tillsammans kan vi påverka, tillsammans är vi starka!

Om ingen hängde tillbaka sina viktplattor skulle det inom kort råda anarki på gymmen runt om i Sverige. Måla upp random apokalyptiskt scenario....

Quazar
2014-07-04, 11:25
Fall inte till den mörka sidan! Stå emot! Tillsammans kan vi påverka, tillsammans är vi starka!

Om ingen hängde tillbaka sina viktplattor skulle det inom kort råda anarki på gymmen runt om i Sverige. Måla upp random apokalyptiskt scenario....

Alternativet är att ingen någonsin hänger tillbaka vikterna så slipper alla plocka bort efter sig och det blir rättvist på det sättet ;)

Diomedea exulans
2014-07-04, 11:26
Alternativet är att ingen någonsin hänger tillbaka vikterna så slipper alla plocka bort efter sig och det blir rättvist på det sättet ;)

Det blir orättvist när det kommer en svag person som inte ens orkar lyfta en 20-kilosplatta. :(

Donkey Kong
2014-07-04, 11:45
Det sägs att Joe Gold på Golds gym var legendarisk - gymmet var ett tempel, en kyrka. Ingen musik, inga freestyles, inget tappande av vikter. En dag råkade Lou Ferrigno skrika till lite för högt när han skulle prata med kompisarna (Lou är hörselskadad). Joe kom flygande ut från kontoret "Du skall ut härifrån" till Lou, som fick gå hem. Lou fick komma tillbaks nästa dag efter han hade bönat och förklarat för Joe.
Vem vet vad som hänt om någon inte tagit av vikterna?

Sparven från Minsk
2014-07-04, 12:31
Det sägs att Joe Gold på Golds gym var legendarisk - gymmet var ett tempel, en kyrka. Ingen musik, inga freestyles, inget tappande av vikter. En dag råkade Lou Ferrigno skrika till lite för högt när han skulle prata med kompisarna (Lou är hörselskadad). Joe kom flygande ut från kontoret "Du skall ut härifrån" till Lou, som fick gå hem. Lou fick komma tillbaks nästa dag efter han hade bönat och förklarat för Joe.
Vem vet vad som hänt om någon inte tagit av vikterna?

Låter lite som en dröm..... :D

Fast musik tycker jag allt att man ska få ha. Men slängande med vikter, inte plocka bort efter sig och allmänt grisa ned, nej tack!

Jag tränar ju på ett privatägt gym så de borde kunna få bukt med liknande problem lättare än random kejda.

Tror denna person snart försvinner ändå, han vill nog ha det mer hardcore, mer snack om vart man bäst injicerar i duschen m.m.

The Rock
2014-07-04, 12:35
Brukar fråga om vikterna var för tunga när de inte lyfter av samt kommentera att om de inte orkar leta av vikterna så har de haft på för mycket

Mackie Messer
2014-07-04, 12:41
Låter lite som en dröm..... :D

Fast musik tycker jag allt att man ska få ha. Men slängande med vikter, inte plocka bort efter sig och allmänt grisa ned, nej tack!

Jag tränar ju på ett privatägt gym så de borde kunna få bukt med liknande problem lättare än random kejda.

Tror denna person snart försvinner ändå, han vill nog ha det mer hardcore, mer snack om vart man bäst injicerar i duschen m.m.

Saken är att bara för att det är hardcore så måste man ändå plocka undan. En gammal Sm-byggare på mitt gym sa till en snubbe att hänga av stången till latsdraget efter sig.

alphahanen2
2014-07-04, 12:52
Jag har mer ont av dom som "Pinkar In Sitt Revir" En tröja på bänken, vattenflaska på sitsen på en maskin, en frukt markerar en annan plats. Samtidigt står idioten i andra änden av gymet & pratar skit, vansinnigt irriterande.

Håller med dig. Att det ligger vikter lite överallt kan jag ta. Men att folk lägger sina väskor, tröjor, bälten, vattenflaskor osv på bänkar kan jag bli mordisk över. Speciellt när det finns ställen avsedda för dessa ting.

Men jag är helt på TS sida. Även om man också missat ibland. Kan själv erkänna att jag brukar avsiktligt låta en 25:a sitta kvar på vardera sida av benpressen för att jag aldrig sett nån träna med mindre.

Det jag tror är bäst är om man förklarar till den som inte plockat undan efter sig varför han/hon ska göra det. Ex; att det ser stökigt ut, svårt att hitta vikter, jobbigt för den som är efter osv. För den som inte plockar undan behöver nödvändigtvis inte göra det med ont uppsåt utan kanske helt enkelt inte vet bättre.

Knatcharn
2014-07-04, 14:02
Brukar säga till så fort jag ser folk göra så eftersom det är så tröttsamt för resten av medlemmarna. Det blir lite pinsamt när man måste uppfostra folk som är mycket äldre men fan, det är klart att man ska ta undan efter sig.

Dessa människor är ögontjänare och när man är i närheten lägger de i alla fall skamset tillbaka vikterna. Det är nog när folk är ensamma på klubben som de stökar till det ordentligt.

Knatcharn
2014-07-04, 14:04
Håller med dig. Att det ligger vikter lite överallt kan jag ta. Men att folk lägger sina väskor, tröjor, bälten, vattenflaskor osv på bänkar kan jag bli mordisk över. Speciellt när det finns ställen avsedda för dessa ting.

Men jag är helt på TS sida. Även om man också missat ibland. Kan själv erkänna att jag brukar avsiktligt låta en 25:a sitta kvar på vardera sida av benpressen för att jag aldrig sett nån träna med mindre.

Det jag tror är bäst är om man förklarar till den som inte plockat undan efter sig varför han/hon ska göra det. Ex; att det ser stökigt ut, svårt att hitta vikter, jobbigt för den som är efter osv. För den som inte plockar undan behöver nödvändigtvis inte göra det med ont uppsåt utan kanske helt enkelt inte vet bättre.


Precis, det behövs bara lite vanlig uppfostran. De har antagligen inte fått lära sig hemma att man tar undan efter sig så när man förklarar varför brukar de förstå. I alla fall så länge man är där.

buckla
2014-07-04, 14:08
Precis, det behövs bara lite vanlig uppfostran. De har antagligen inte fått lära sig hemma att man tar undan efter sig så när man förklarar varför brukar de förstå. I alla fall så länge man är där.

Mammsen tar hand om allt, jo då visst finns såna medelålders som bor kvar sina barn rum.

tlk
2014-07-04, 14:10
Av vad jag har sett från mina besök på gymmet de senaste 2 åren så är det till 95% pensionärer som inte plockar undan efter sig. Tror knappast de bor kvar hemma hos mamma.

buckla
2014-07-04, 14:21
Av vad jag har sett från mina besök på gymmet de senaste 2 åren så är det till 95% pensionärer som inte plockar undan efter sig. Tror knappast de bor kvar hemma hos mamma.

Jag hjälper gärna pensionärer, dom kanske inte orkar. Om de nu inte är en panchis som lyfter tyngre än mej, då blir jag sur & går hem!

cero
2014-07-04, 14:24
Jag hjälper gärna pensionärer, dom kanske inte orkar.

Lol.

Knatcharn
2014-07-04, 14:37
Av vad jag har sett från mina besök på gymmet de senaste 2 åren så är det till 95% pensionärer som inte plockar undan efter sig. Tror knappast de bor kvar hemma hos mamma.

De kanske har slutat bry sig om vad andra tycker.


Orkar man träna med vikten så orkar man lägga tillbaka den.

Ajemän
2014-07-04, 14:41
Jag brukar säga till, och dom brukar skämmas...

cero
2014-07-04, 14:45
Varför skämmas?

Man kan be snällt.. "Ursäkta, kan du lägga tillbaka vikterna?" De flesta tänker inte ens på att göra det, så man behöver ju inte springa fram gunz blazin direkt.

Knatcharn
2014-07-04, 14:56
Varför skämmas?

Man kan be snällt.. "Ursäkta, kan du lägga tillbaka vikterna?" De flesta tänker inte ens på att göra det, så man behöver ju inte springa fram gunz blazin direkt.

För att de betett sig dåligt? Ja, det är klart att man pratar i trevlig ton.

Men mina gunz blazar ju alltid. *flex*

Bryggan
2014-07-04, 14:58
Även om man ber snällt så kan personen som man bett skämmas. Uppsyn, ton eller kroppsspråk behöver inte vara "hårt" för att någon som känner att h*n har gjort fel ska skämmas.

buckla
2014-07-04, 15:00
För att de betett sig dåligt? Ja, det är klart att man pratar i trevlig ton.

Men mina gunz blazar ju alltid. *flex*

Jaha, nu sitter jag här & blir förbannad innan jag går till gymet! Hoppas de nu finns flera som slarvat, så jag kan skälla & bli mej själv efter en stund.

Arne Persson
2014-07-04, 15:17
Jag kan inte ens förstå hur idioterna har mage ens att bli förbannade mm om man säger till dom att städa upp efter sig??? Otroligt patetiskt!

vicarious
2014-07-04, 15:18
Det är jättebra att säga till personen i fråga. Då får nog de som lämnar vikter efter sig en tankeställare och jag tror faktiskt de flesta plockar bort efter sig nästa gång. Vissa har helt enkelt inte fått lära sig vett och etikett, ungefär som att plocka bort tallriken efter sig på middagen.

cero
2014-07-04, 15:22
Även om man ber snällt så kan personen som man bett skämmas. Uppsyn, ton eller kroppsspråk behöver inte vara "hårt" för att någon som känner att h*n har gjort fel ska skämmas.

Skäms man över något sådant så lär man inte få det lätt i livet. :D

Currenthill
2014-07-04, 15:25
Det var en av anledningarna till att jag bytte från F24/7 till ett privatägt gym. Gymmets ägare har grym pli på de tränandes. Inget slängande av hantlar och viktkakor och det ska plockas bort efter sig. Han har t o m styrt upp folk som aldrig tvättar kläderna och således luktar apa. Nolltolerans FTW.


Skickas från min iPad via Tapatalk

cero
2014-07-04, 15:29
Han har t o m styrt upp folk som aldrig tvättar kläderna och således luktar apa. Nolltolerans FTW.

Haha, ouch. :(

Arne Persson
2014-07-04, 15:34
Det var en av anledningarna till att jag bytte från F24/7 till ett privatägt gym. Gymmets ägare har grym pli på de tränandes. Inget slängande av hantlar och viktkakor och det ska plockas bort efter sig. Han har t o m styrt upp folk som aldrig tvättar kläderna och således luktar apa. Nolltolerans FTW.


Skickas från min iPad via Tapatalk

Ett äkta föredöme!

Dezen
2014-07-04, 15:37
Kom på att jag har en polare som har en tendens att lämna kvar vikter, han har blivit tillsagd några gånger av randoms och då åker vitkerna av, men sen lämnar han fortfarande kvar nästa gång. Jag har sagt till honom några gånger också men det känns som att det finns en viss "nonchalans" hos många som lämnar kvar vikterna. Det är iaf den attityden han uppvisar när man säger till honom.

Arne Persson
2014-07-04, 15:40
Kom på att jag har en polare som har en tendens att lämna kvar vikter, han har blivit tillsagd några gånger av randoms och då åker vitkerna av, men sen lämnar han fortfarande kvar nästa gång. Jag har sagt till honom några gånger också men det känns som att det finns en viss "nonchalans" hos många som lämnar kvar vikterna. Det är iaf den attityden han uppvisar när man säger till honom.

Han får väl sluta kolla på Warren mfl "förebilder" på youtube så kanske det löser sig... tvivlar dock...

Dezen
2014-07-04, 15:48
Han får väl sluta kolla på Warren mfl "förebilder" på youtube så kanske det löser sig... tvivlar dock...

Om det hade varit så enkelt, vad jag vet så är den enda "fitness" relaterade personen han någonsin kollat på Elliot Hulse.

Kan ju vara värt att nämna att den där nonchalansen inte bara är på gymmet, utan den visar sig ibland annars också. Vissa personer har väl haft en för snäll morsa och en hög piedestal.

Arne Persson
2014-07-04, 15:57
Om det hade varit så enkelt, vad jag vet så är den enda "fitness" relaterade personen han någonsin kollat på Elliot Hulse.

Kan ju vara värt att nämna att den där nonchalansen inte bara är på gymmet, utan den visar sig ibland annars också. Vissa personer har väl haft en för snäll morsa och en hög piedestal.

Förr botades sådana tillstånd mycket effektivt med en rejäl lärlingalusing.

cero
2014-07-04, 23:34
förr botades sådana tillstånd mycket effektivt med en rejäl lärlingalusing.

:d

bighulken
2014-07-05, 06:05
Då jag ofta tränar tidigt på morgonen så har jag ingen att gnälla på. Det ser ut som fan när jag kommer till gymmet.
Jag brukar se det som en lätt uppvärming att hänga av lite vikter och flyttar runt lite bänkar.

+1

Detta gör jag också, extra greppträning är det!!!

Brukar berätta det för personer som har en tendens till att slarva med vikterna, att mellan set, när man vilar, kan man plocka på och av vikter, även bra för greppet.
extra träning å helt gratis också då.....tänk i hur många TON man flyttar ett pass, så blir det rätt bra extra träning. Och speciellt inte, använda handtag å andra grejer som finns, ibland på vikterna.

De e nice å leva.......Med vänlig hälsning/

PS:feghet är det värsta (tycker jag då).....kanske lätt att säga, men feghet brukar inte hjälpa mot något.

Ajemän
2014-07-05, 07:17
Varför skämmas?

Man kan be snällt.. "Ursäkta, kan du lägga tillbaka vikterna?" De flesta tänker inte ens på att göra det, så man behöver ju inte springa fram gunz blazin direkt.

Jag ber snällt, sedan ber de om ursäkt och skäms, det syns på dem...

Jorgen
2014-07-05, 08:11
På mitt gym stänger vi av folk som inte sköter sig i två veckor.
Visst, alla kan glömma, men när det blir rutin i att inte plocka undan efter sig så blir man avstängd.

Sniggel
2014-07-05, 08:22
På mitt gym stänger vi av folk som inte sköter sig i två veckor.
Visst, alla kan glömma, men när det blir rutin i att inte plocka undan efter sig så blir man avstängd.

Härligt att höra att vissa faktiskt vågar nyttja disciplinära åtgärder istället för att sätta upp en massa sura lappar. :thumbup:

Sparven från Minsk
2014-07-05, 08:42
På mitt gym stänger vi av folk som inte sköter sig i två veckor.
Visst, alla kan glömma, men när det blir rutin i att inte plocka undan efter sig så blir man avstängd.

Vart i Skåne ligger ditt gym!? Är nästan sugen att börja pendla för att träna..