handdator

Visa fullständig version : Gör jag något fel (PF)?


Hemul
2014-07-03, 12:39
Varje dag bryter jag fastan kl. 12:00 och håller matfönstret öppet t.o.m. 20:00. Under den tiden äter jag varje dag det följande:

En måltid bestående av 200 g broccoli, 6 äggvitor, 2 ägg, 2 riskakor m. jordnötssmör.

En frukt och en skopa vassleprotein, någon gång på dagen.

En måltid av ca 250 g kvarg, lite bär och havregryn eller en banan.

En post-workout-måltid som är stor och är tänkt att fylla ut resten av mina makros. Exempelvis: 350 g potatis och 250 g kött.

Ser detta bra ut?

Trapz
2014-07-03, 12:49
Ser ut som en väldigt enformig och tråkig kost men om du trivs med det och får i dig det du behöver så.

Om det funkar beror väl på vad du har för mål?

Hemul
2014-07-03, 12:56
Ser ut som en väldigt enformig och tråkig kost men om du trivs med det och får i dig det du behöver så.

Om det funkar beror väl på vad du har för mål?

Alltså på min post-workout måltid ser jag ju till att det inte blir enformigt :)

Beemel
2014-07-03, 13:04
Varje dag bryter jag fastan kl. 12:00 och håller matfönstret öppet t.o.m. 20:00. Under den tiden äter jag varje dag det följande:

En måltid bestående av 200 g broccoli, 6 äggvitor, 2 ägg, 2 riskakor m. jordnötssmör.

En frukt och en skopa vassleprotein, någon gång på dagen.

En måltid av ca 250 g kvarg, lite bär och havregryn eller en banan.

En post-workout-måltid som är stor och är tänkt att fylla ut resten av mina makros. Exempelvis: 350 g potatis och 250 g kött.

Ser detta bra ut?

Förstår inte frågeställningen. Vadå "ser detta bra ut"?

Vad skulle vara fel?
Om du äter under ett 8 timmars fönster och fastar resten så är det per definition PF.
Vad du äter är det svårt att säga något om, du beskriver att du under ditt sista mål ser till att fylla dina macros, så om du lyckas med det så finns det väl inget som skulle kunna vara "riktigt fel" (förutsatt att du satt vettiga macros för din målsättning that is..)
Kaloriintaget borde ju även det vara korrekt (om du har givna macros så har du därmed även en total kaloribudget) så det finns verkligen ingenting som vi kan ge någon direkt feedback på.

Trivs du med detta så kör på.

minsky
2014-07-03, 13:13
Varför vill du köra efter PF? Ingen kritik bara undrar :)

Hemul
2014-07-03, 15:07
Varför vill du köra efter PF? Ingen kritik bara undrar :)

För jag gillar stora portioner mat.

Dreas
2014-07-03, 15:13
Dåligt med fett och det fett du har är dåligt.

minsky
2014-07-03, 16:57
För jag gillar stora portioner mat.

Delar du upp dagen på så många måltider blir det inte så värst stora portioner(?)

Åt efter PF i ett år ungefär och det jag tyckte fungerade bäst var att köra träning på fastande mage alternativ en liten måltid några timmar innan om man körde på kvällen och sen en rejäl portion efter + ev en liten måltid i slutet av fönstret/innan läggdags.

Tycker du borde fundera på laga god och nyttig mat istället för dutta med pulver och äggvitor, men du gör ju precis som du vill och tycker du det funkar bra så kör på.

R Scarpa27
2014-07-03, 18:46
gillar du stora portioner kör på det..
& vet du vad det bästa sättet att käka är?

......det som du känner och trivs bäst med ;)...

smeander
2014-07-03, 22:09
För jag gillar stora portioner mat.


Varför är det barnportioner då?


Skickat från ishallen