handdator

Visa fullständig version : Bra BB program


Ado2000
2014-07-02, 16:30
Funderar på att börja med ett BB program inom en snar framtid men jag har ingen aning om vilket det är som ska vara bra.

Rent generellt så kollar man på styrkeprogram så dyker SL 5x5 upp allt som oftast med Madcow, Bill Starr 5x5 och Wendler bland annat som bra program.

Men vad är det för motsvarigheter som finns när det gäller BB program ?

cero
2014-07-02, 16:34
Är du nybörjare? I så fall finns ett program i den klistrade tråden.

Ado2000
2014-07-02, 16:36
Är du nybörjare? I så fall finns ett program i den klistrade tråden.

Nybörjare inom träning eller nybörjare inom BB ?

Thornblom
2014-07-02, 22:52
Om du inte har kommit väldigt långt i din styrketräning skulle jag fortfarande ha en bas med progressionsplanerad träning i form av basövningar. Där du med fördel kan utöka basövningsarsenalen med diverse tunga BB övningar såsom Stångcurl, en triceps extension, en axelpress, stångrodd osv. Dvs behandla dessa med samma progression som du gjort med bänk, böj och mark tidigare.

Ado2000
2014-07-03, 11:14
Om du inte har kommit väldigt långt i din styrketräning skulle jag fortfarande ha en bas med progressionsplanerad träning i form av basövningar. Där du med fördel kan utöka basövningsarsenalen med diverse tunga BB övningar såsom Stångcurl, en triceps extension, en axelpress, stångrodd osv. Dvs behandla dessa med samma progression som du gjort med bänk, böj och mark tidigare.

Visst kan jag göra så tyvärr är jag som sådan att jag måste ha ett program som säger åt mig vad jag ska göra å hur för litar inte tillräckligt på mig själv att kunna säga att det jag gör kommer ge mig dom resultaten jag vill ha.

Krutpaket
2014-07-03, 12:09
Googla runt och läs lite. Finns en massa olika program för bodybuildnin/massa, t ex

German Volume training,
P.H.U.L
P.H.A.T
5/3/1 Bodybuilding
Random 5-6 split (t ex 1: framsida lår & vader, 2: rygg & baksida axlar, 3: Bröst & mage 4:Baksida lår, rumpa & vader, 5: axlar och mage, 6: biceps, triceps och underarmar

Du kan även köra över/under där du ena passet kör lågrep och andra passet högrep. Även helkroppspass går bra, där du ena dagen kör mellan/högrep, ena dagen låg rep och tredje dagen lättare högrep t ex:

Måndag - Knäböj 4x8
Onsdag - Knäböj 5x5
Fredag - Knäböj 3x12

dessutom bygger man även massa med program som SL 5x5 precis som att du bygger styrka genom t ex german volume training. Styrka och massa går hand i hand, det ena exkluderar (oftast) inte det andra.

Thornblom
2014-07-03, 22:18
Visst kan jag göra så tyvärr är jag som sådan att jag måste ha ett program som säger åt mig vad jag ska göra å hur för litar inte tillräckligt på mig själv att kunna säga att det jag gör kommer ge mig dom resultaten jag vill ha.

OK. Det är ju ganska personligt vad man gillar. Jag själv tror på högintensitetsträning. Äger Dorian Yates bok, där finns det 3 program som alla är riktigt bra. Kan posta dessa imorgon om du är intresserad.

Makoos90
2014-07-03, 22:24
OK. Det är ju ganska personligt vad man gillar. Jag själv tror på högintensitetsträning. Äger Dorian Yates bok, där finns det 3 program som alla är riktigt bra. Kan posta dessa imorgon om du är intresserad.

Om inte annat så är jag väldigt intresserad :d

Ano1891
2014-07-04, 05:59
OK. Det är ju ganska personligt vad man gillar. Jag själv tror på högintensitetsträning. Äger Dorian Yates bok, där finns det 3 program som alla är riktigt bra. Kan posta dessa imorgon om du är intresserad.

Som för övrigt är raklång kopierat av Mike Mentzers böcker, men mycket bra skit! *flex*

Anders The Peak
2014-07-04, 07:24
Det här kan fungera bra på de flesta nivåer under perioder (http://www.ironmanmagazine.com/switching-things-up-with-prrs-and-fdfs/)

Ado2000
2014-07-04, 13:48
OK. Det är ju ganska personligt vad man gillar. Jag själv tror på högintensitetsträning. Äger Dorian Yates bok, där finns det 3 program som alla är riktigt bra. Kan posta dessa imorgon om du är intresserad.

ja tack!

Thornblom
2014-07-05, 17:21
ja tack!

Det är pågång... :D

Ado2000
2014-07-11, 09:37
Det är pågång... :D

Kommer den ?

justblaze
2014-07-11, 10:55
Skulle säga phul, helt klart.

tlk
2014-07-11, 11:12
Jag tycker det här (http://www.davedraper.com/draper-favorite-workout.html) är sympatiskt. Och passen tar bara en 45-50 minuter med. Superbt med fint.

Thornblom
2014-07-11, 22:24
Jajjemen! Men du får ursäkta så mycket, vart husvakt helt plötsligt. Så du får hålla ut några dagar till!

Ado2000
2014-07-13, 12:17
Jajjemen! Men du får ursäkta så mycket, vart husvakt helt plötsligt. Så du får hålla ut några dagar till!


Inga problem tackar för att du anstränger dig att lägga fram det :)