handdator

Visa fullständig version : Leucine


Ano1891
2014-07-02, 05:22
Är leucine ett nödvändigt tillskott utöver det som oftas finns i BCAA burkarna? Ordet återkommer mer och mer kan jag tycka i bräänschen.

Någon fritidsforskare som vet mer? *flex*

MaxHBG
2014-07-02, 05:54
Om du dricker whey också så behövs inget extra leucine efterssom det finns redan tillräckligt i det.

Annars vet jag inte

King Grub
2014-07-02, 06:59
Allt vanligt protein innehåller tillräckligt med leucin för maximal stimulans av proteinsyntesen. Är man gammal verkar det dock kunna öka den muskelbyggande effekten av ett proteinintag, som nedregleras med åldern.

BCAA är också onödigt.

Ano1891
2014-07-02, 07:10
Allt vanligt protein innehåller tillräckligt med leucin för maximal stimulans av proteinsyntesen. Är man gammal verkar det dock kunna öka den muskelbyggande effekten av ett proteinintag, som nedregleras med åldern.

BCAA är också onödigt.

Hur är BCAA onödigt?

Sheogorath
2014-07-02, 07:19
Hur är BCAA onödigt?

Finns tillräcklig mängd i maten om du äter tillräckligt med protein (vilket du gör).

King Grub
2014-07-02, 07:23
Äter man tillräckligt med protein, vilket alla här gör med marginal, får man också tillräckligt med grenade aminosyror.Jag anser att BCAA är pengarna i sjön för någon som redan äter tillräckligt med protein från kosten, och en av världens främsta experter håller med.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212186&highlight=phillips

Ano1891
2014-07-02, 07:57
Äter man tillräckligt med protein, vilket alla här gör med marginal, får man också tillräckligt med grenade aminosyror.Jag anser att BCAA är pengarna i sjön för någon som redan äter tillräckligt med protein från kosten, och en av världens främsta experter håller med.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212186&highlight=phillips

Likadant med EAA?

Sheogorath
2014-07-02, 07:58
Likadant med EAA?

Tillåt mig: Ja.

King Grub
2014-07-02, 08:42
Ett komplett EAA-tillskott har dock full muskeluppbyggande effekt även vid ensamt intag. Det har inte BCAA. BCAA må vara vad som triggar proteinsyntesen, men det krävs andra EAA för att den faktiska muskeluppbyggnanden skall ske. Så om man behöver stor muskeluppbyggande effekt från en minimal kalorimängd kan ett EAA-tillskott fylla en funktion man inte kan få från mat.

Gober
2014-07-02, 08:48
Ett komplett EAA-tillskott har dock full muskeluppbyggande effekt även vid ensamt intag. Det har inte BCAA. BCAA må vara vad som triggar proteinsyntesen, men det krävs andra EAA för att den faktiska muskeluppbyggnanden skall ske. Så om man behöver stor muskeluppbyggande effekt från en minimal kalorimängd kan ett EAA-tillskott fylla en funktion man inte kan få från mat.

Vilket är syftet i tex Ola Wallengrens VLCD-diet som blivit populär på brädan.