handdator

Visa fullständig version : Söker gamla kortfilmer/barnprogram


Testarozza
2014-06-30, 22:22
Tjena. Sitter och diskuterar om gamla filmer man sett på TV/har spelat in när man var ung, och vill se dem igen. Behöver nu hjälp att hitta dessa. Det är tre filmer vi söker och jag ska beskriva så bra som möjligt:

1:a: En svartvit film som allting var gjort av tidningspapper av, det handlade om en kille som typ hittade en fjärrkontroll som han kunde förflytta sig med, det fanns även en ond karaktär med som också hade en fjärrkontroll eller ville stjäla fjärrkontrollen. Man kunde även ramla ner i vattenpölar och komma upp i en annan vattenpöl någonstans.

2:a: Lerfilm/eller tygdockor. Två bröder som bor tillsammans i en våningssäng som odlar saker på deras trädgård, bland annat gurkor. De bestämmer sig för att odla ett frö de fått av sin farfar som typ varit sjörövare/varit ute och seglat, ett "förtrollat" frö. Fröt växer till en gigantisk gurka som grannen deras tar, och äter av. Hans fötter växer då jättemycket.

3:e: Lerfilm. Handlar om nån pojke som går in på en pub, där massa män sitter och äter fisk utan salt. Han tar upp en saltkvarn och ger dem salt, då en gubbe där blir intresserad av saltkvarnen. Den är "magisk", man säger en visa typ "salt salt, mera salt" så saltar den automatiskt. Han säljer saltkvarnen till mannen, som åker ut på sjön i sin båt och saltar, saltet går överstyr och fyller båten som gör att den sjunker och mannen drunknar.

Snälla, säg alla tips ni har. Vi vill verkligen se dessa filmer igen, tack på förhand!

Nixon
2014-06-30, 22:30
Låter mer som en dålig syratripp-rapport från flashback än barnprogram.

Skämt åsido, vilket årtal/årtionde är det vi snackar om här?

Testarozza
2014-06-30, 22:53
Haha Nixon!

Jag vill tro sent 90-tal början på 2000-talet.

Blaine
2014-06-30, 23:00
Hade räknat med väldigt gamla årtal efter beskrivningarna, men detta är ju för färsk för vad jag tror de flesta här.