handdator

Visa fullständig version : Sista dagarna innan beachen - tips?


dndr
2014-06-30, 08:35
Hejsan!

En vanlig arbetsdag:
- 15:00 första målet (basmatiris + proteinkälla (500-750 kcal))
- 17:00-19:00 träning, avslutar ev med cardio
- 20:00 sista målet (basmatiris + proteinkälla (1250-1500 kcal))

Ibland skippar jag första målet och tränar på fastande mage.

Hur kan jag ändra detta för att bränna sista fettet och få mer djup mellan magrutorna? Kan tänka mig ändra upplägg och köra nån tävlingsdeff-light!

Om en vecka åker jag till medelhavet och måste bli så tajt som möjligt! Kan alltså tänka mig ganska extrem kost för att lyckas! :Virro

Depzon
2014-06-30, 08:47
Dra bort kalorier. Du kan även kolla in: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629&highlight=vlcd

vicarious
2014-06-30, 11:43
Ät mindre/rör på dig mer. Det hinner inte hända extremt mycket på en vecka dock.

Ristretto
2014-06-30, 15:36
Ska du opti-satsa en vecka innan du ska till stranden?

dndr
2014-06-30, 15:56
Hehe, har kört periodisk fasta i 8 veckor och är nöjd med resultatet, men tänkte bara se om det fanns nåt man kan göra sista veckan för att tajta till sig ordentligt.

Är det en god idé att skippa kreatinet och dra ner på saltet i maten?

JesperL
2014-06-30, 19:11
Jaa du kan ju nolla alla rena kolisar dvs pasta, ris, potatis~ byt ut dom till fett....tappa nåt kilo vätska dra ner på saltet om du saltar mkt

Vivaldi
2014-06-30, 23:22
Lätt schema för vätsketömning:

Dag 1-3:
Noll kolisar apmycket salt, apmycket vatten, börja kör högvolym på dag 3
Dag 4
Noll kolisar noll salt hyperhögvolym
Dag 5-6 ingen träning apmycket kolhydrater, inget vatten inget salt
Dag 7: Dra ett pumppass och titta på dig själv i spegeln liiite för mycket.

Sniggel
2014-07-01, 05:33
Hehe, har kört periodisk fasta i 8 veckor och är nöjd med resultatet, men tänkte bara se om det fanns nåt man kan göra sista veckan för att tajta till sig ordentligt.

Är det en god idé att skippa kreatinet och dra ner på saltet i maten?

IMO nej. Av flera anledningar (salt):
1. Salt- o vätskemanipulering kan få dig mentalt ur balans och då kan du inte njuta av semestern lika mycket. (Om du kör kolhydratsladdning kan du förstås må bättre, men de övriga vatten- o saltmanipulationerna kan sabba)
2. Effekten av detta är kortvarig och svår att tajma som man vill ha den. Dessutom är det inte ens säkert att den märks av alls och den kan även få dig att se trycklös ut.

Kreatinet binder vätska i musklerna och slutar du med det kan du tappa lite tryck. Förmodligen inget som är direkt märkbart men ändå.

Om du är i riktigt bra form nu så kan ytterligare en veckas diet göra viss skillnad. Antingen att du fortsätter på samma underskott eller att du på något sätt ökar underskottet. Det senare är ju dock att äventyra din allmänstatus och få en semester där du känner dig låg och är rädd för att "sabba din form" och har en massa cravings men unnar dig ingen god mat av rädsla för att "plufsa till o förstöra beachformen" eller nåt :P

dndr
2014-07-04, 11:20
Hej igen,

Är nu inne på tredje och sista tömningsdagen. Det har varit intressant och en hel del toalettbesök!

Imorgon ska jag fylla på med 5-600 gram kolhydrater och tänkte bara höra lite med er...

Kan jag med gott samvete trycka i mig hamburgare (osaltat kött, ägg och vanliga hamburgerbröd) utan att behöva tänka på mängden salt, eller är det osaltat ris/potatis samt riskakor all the way som gäller? Enda saltet jag får i mig är det från brödet...

1 gram natrium (Na) motsvarar 2,5 gram salt (NaCl).
4 hamburgerbröd innehåller sammanlagt cirka 1,5 gram natrium, vilket skulle motsvara 3,75 gram salt.

Nojar säkert, men vill ha er syn på det ;)

Knatcharn
2014-07-04, 12:49
Har du tänkt på hur du ska hålla formen hela veckan? Du blir väl bara snygg en dag med en tömning om du inte håller igen efteråt?

dndr
2014-07-04, 13:05
Har du tänkt på hur du ska hålla formen hela veckan? Du blir väl bara snygg en dag med en tömning om du inte håller igen efteråt?

Ser det hela som ett experiment, se vad som händer. Ta lite bilder efteråt.
Kommer inte hålla formen hela veckan med tanke på all god mat vid medelhavet.

:)

Depzon
2014-07-22, 21:21
Hur gick det?