handdator

Visa fullständig version : Hjälp med gym schema (Inget som innehåller ben)


Mjoelk
2014-06-29, 21:18
Hej söker då ett gym schema som man kan följa varje dag och även låta musklerna återhämta sig på. Skulle va bra om man kunde få tips på övningar också! Nya övningar är alltid kul att lära sig :)

Tänker ni skriva dylikt som "men varför inga ben? jävla disko gymmare" osv så tycker jag ni kan läsa vad som hänt och varför jag faktiskt inte KAN träna ben mer än min rehab.

--------------------------------------------------------------------------
Jag har idrottat hela mitt liv, mest innebandy och Motocross. Men när man kom upp i ålder så var jag tvungen att välja mellan dessa båda då jag inte nöjer mig att bara vara "bra".
Jag valde Motocross för att det är mer adrenalin, fart och höjd!

Gymmat lite vid sidan av till och från sen jag var 15, fyller 19 i år.
Hade min bästa fysik precis innan crashen hände.
Kort och gått, 8/9-13 så vurpade jag i en uppförstrappa med 2 olika landingar.
Främje korsbandet gick av, yttre minisken lossnade samt fraktur på smalbenet.
Men sen till den allvarliga skadan, krossade ett ben i foten som heter Talus. Det hade varit sån kraft att det hade "smulats" sönder. Efter första röntgen så kommer en läkare på akuten direkt och säger att jag aldrig kommer kunna gå mer...
Men efter 5 operationer (senaste i februari) så kan jag gå utan kryckor men haltar!
Har olika ont olika tider på dygnet men det går men några tabletter!

Kan förresten säga att min top 3 övningar innan jag skadade mig var 1: Knäböj 2: Marklyft 3: T-bar row :D

whuddafuks
2014-06-30, 19:06
Kan du stå upp när du tränar eller bör övningar vara sittandes/liggandes? Kan du t.ex. köra stående axelpress?

Xtreme
2014-07-01, 15:34
Välj valfritt etablerat 3-split (det klistrade programmet?) och skippa tredje dagen med ben.

Blir det för lite kör det 2 gånger / vecka dvs 4 pass eller ett ABA, BAB upplägg.

Sheogorath
2014-07-01, 16:48
Finns det några hinder för dig att köra benspark och bencurl?