handdator

Visa fullständig version : Förberedelse inför fotografering


RykteT
2014-06-28, 11:41
Tjenare!

Ska ta lite bilder efter min deff här den kommande helgen och undrar vad för förberedelser man kan vidta för att bli så hård som möjligt? Hur mycket salt, vatten och liknande bör man inta?

Tips?

Tack på förhand!

/RykteT

Depzon
2014-06-28, 12:14
Här är en artikel som beskriver ett tillvägagångssätt som är lite säkrare än de flesta andra liknande artiklar: http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110215/7-dagar-till-formen-toppa-dig-som-ett-proffs

Det kan nog vara värt att testa för ett sådant tillfälle som du nämner. Jag har provat det och jag tyckte allt funkade bra förutom den långa uppladdningen med kolhydrater, för mig funkade det bättre att bara köra en halv och en dags kolhydratladdning.

Många artiklar/krönikor i samma ämne innebär att kapa vatten och salt nästan helt i slutskedet, vilket kanske inte är värt det bara för hemmafoton.

Depzon
2014-06-28, 12:17
Lite beroende på vad du vanligtvis kör för träningsform/repsantal och vad du har för fortsatta mål med träningen är det kanske inte heller värt att köra flera pass som bara är avsedda för en dags utseende, om du är ute efter en jämn fortsatt progression.

RykteT
2014-07-25, 19:59
Så om jag ska börja imorgon med en 1.5 dags tömning (tar bilder på söndag) så kör jag lågt på kolhydraterna imorgon och sedan ladda kolhydrater på söndag samt dricka väldigt lite vatten?

Sverker
2014-07-26, 05:50
Du kan inte ladda kolhydrater utan att dricka tillräckligt med vatten.
Varje gram glykogen binder 2,7 gram vatten.

RykteT
2014-07-26, 07:02
Du kan inte ladda kolhydrater utan att dricka tillräckligt med vatten.
Varje gram glykogen binder 2,7 gram vatten.
Tack för tipset!
Lät det som en rimlig plan i övrigt?

Sverker
2014-07-26, 07:20
Inte den blekaste aning.

Jag vet ingenting om dig. Att tömma i 1,5 dagar verkar halvdant. Antingen är man vältränad och kör hårt hela tiden. Då räcker det med att bara ladda. Kroppen skriker liksom hela tiden efter kolhydrater för att bilda glykogen.
Är man bara måttligt tränad lär det behövas fler dagar för att tömma kroppen.



Det bästa du kan göra är att fortsätta med det som du bestämt dig för att göra. Att börja göra ändringar nu är fel och skapar bara en massa problem.
Utnyttja istället erfarenheterna du får nu till att göra det bättre vid ett annat tillfälle.

Diomedea exulans
2014-07-26, 08:15
Jag kan ingenting om att vätsketömma osv, men ett tips är att leta upp ett ställe med opti-ljus och testa dig fram till poser du ser opti ut i.

RykteT
2014-07-26, 09:15
Inte den blekaste aning.

Jag vet ingenting om dig. Att tömma i 1,5 dagar verkar halvdant. Antingen är man vältränad och kör hårt hela tiden. Då räcker det med att bara ladda. Kroppen skriker liksom hela tiden efter kolhydrater för att bilda glykogen.
Är man bara måttligt tränad lär det behövas fler dagar för att tömma kroppen.

Det bästa du kan göra är att fortsätta med det som du bestämt dig för att göra. Att börja göra ändringar nu är fel och skapar bara en massa problem.
Utnyttja istället erfarenheterna du får nu till att göra det bättre vid ett annat tillfälle.
Helt sant. Skulle väll gissa på att jag varken är vältränad eller otränad. Jag är rätt normal tränad (om det nu finns). Så testar det jag tänkte och funkar inte det så vet jag det till nästa gång (som du sa). Tack igen!
Jag kan ingenting om att vätsketömma osv, men ett tips är att leta upp ett ställe med opti-ljus och testa dig fram till poser du ser opti ut i.
Tack för tipset! Vet nog redan de flesta poser som jag kan dra till bra.