handdator

Visa fullständig version : Alkohol...?


Kalleh
2004-03-23, 17:43
Satt som bäst och funderade över rusdryckers påverkan av träningen... Det är väl både bevisat och välkänt att alkohol inte är speciellt bra om man idrottar och jag känner folk som aldrig rör en droppe av just den anledningen, likväl folk som är halvalkisar och gymmar på ändå. Själv är jag knappast helnykterist, man unnar väl sig en fylla en gång i månaden eller så men sällan oftare, det kan jag leva med.

Så, nu är jag lite nyfiken på hur ni andra hanterar alkohol vs. träning och vilka idéer ni baserar det på?

TrIff
2004-03-23, 17:44
Jag dricker då i princip varje helg. Alla gnäller ju hela tiden "öh du är nybörjare du kan lyfta bajs och ändå bli starkare".. så då gör det ju inget att man dricker som ett as, aight?

tokke
2004-03-23, 18:00
Hehe, nu ska jag verka mogen. Men måste man verkligen dricka för att umgås? Själv dricker jag aldrig av den enkla anledningen att jag hatar att inte ha full kontroll. Sen att en kväll på puben förstör träningen, ekonomin och morgondagen gör det inte mer spännande. Men smaken är som baken!

King Grub
2004-03-23, 18:07
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=139183&sortby=lastpost&sortorder=descending

Marre-Sthlm
2004-03-23, 18:14
Originally posted by King Grub
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=139183&sortby=lastpost&sortorder=descending

Grubben har talat, oj jag menar länkat :D

King Grub
2004-03-23, 18:16
Originally posted by Marre-Sthlm


Grubben har talat, oj jag menar länkat :D

Jag har använt en finurlig liten sak som kallas "sökfunktionen"; något som fler borde prova. Det kan ge oanade fördelar.

TrIff
2004-03-23, 23:39
Originally posted by tokke
måste man verkligen dricka för att umgås?
Nej, men jag tycker att det blir roligare. Umgås nyktert kan man göra på vardagar eller då man blivit gammal.
Själv dricker jag aldrig av den enkla anledningen att jag hatar att inte ha full kontroll.
Okej.
Men smaken är som baken!
Exakt.

Lasse Kongo
2004-03-24, 10:47
Jag är en gammal festprisse..

Har dock tagit det väldigt lugnt med allt sista 2 åren, värderar lite annat i livet nu mot då, och under dessa två år har jag gjort framsteg med min fysik som jag aldrig varit i närheten av tidigare.

Så för mig är inte valet svårt, jag brukar dela på en vinare med tjejen ngn gång i månaden, sen kan det väl bli ngra fester per år men inte så xtremt blött (blir typ asfull på en starköl) :smokin:

Men visst fan ska man ha en period i livet då man festar o härjar, det är min synpunkt iaf.

Kvinnohål o alkohol är de enda hål jag tål SKÅL :kinky: haha

Assazel
2004-03-24, 11:43
när jag nått min idealvikt och är nöjd med definitionen på musklerna (vilket inte krävs mycket) så kommer jag börja dricka 1-2 ggr i månaden. Innan dess gör jag det nästan aldrig.

Dolce
2004-03-24, 19:34
Vill man inte se helt gay ut på en fest och inte dricka så finns det grymmt goda alkoholfria drinkar.

Finns massa gott att göra och man slipper höra folks klagovisor då dom ändå tror att du dricker halvt ihjäl dig på alla drinkar=)

Fartman
2004-03-24, 20:45
Originally posted by Dolce
Vill man inte se helt gay ut på en fest och inte dricka så finns det grymmt goda alkoholfria drinkar.

Finns massa gott att göra och man slipper höra folks klagovisor då dom ändå tror att du dricker halvt ihjäl dig på alla drinkar=)

Som om man ser mindre gay ut med en DRINK i handen!? hell no!
Fan, ska du inte dricka alkohol så är det bara att stå för det! beställ in vatten eller läsk och skit i vafan folk tycker.

Dolce
2004-03-24, 21:31
Originally posted by Fartman


Som om man ser mindre gay ut med en DRINK i handen!? hell no!
Fan, ska du inte dricka alkohol så är det bara att stå för det! beställ in vatten eller läsk och skit i vafan folk tycker.

Drinkar och champagne är det jag dricker en utekväll=)
Sen vet jag inte hur det festas ute på landet.

Skiter väl i vad folk tycker men jag vet att att vissa gör det, sen så kan det ju vara kul att dricka något gott?

aliquis
2004-03-24, 21:36
Jag dricker aldrig, första gången var strax före 22 eftersom jag väl ändå kunde prova, då blev det en period av alkning men eftersom alkohol suger lade jag ner det hela, sedan körde jag på lite igen nästa sommar men det sög ju lika hårt då så... sedan har jag väl alkat vid något enstaka tillfälle men senast var väl förra sommaren.

Alkohol gör en less o dan, ovärt :D. Och så är det säkert sämst om man tränar.

Fartman
2004-03-24, 21:41
Originally posted by Dolce


Drinkar och champagne är det jag dricker en utekväll=)
Sen vet jag inte hur det festas ute på landet.

Skiter väl i vad folk tycker men jag vet att att vissa gör det, sen så kan det ju vara kul att dricka något gott?

okej. men om man tolkar ditt tidigare inlägg lite vilt kan man få uppfattningen att man ser gay ut om man står utan en drink i handen, vill inte klanka ner på drinkar (även om det är damdrycker) men jag ville bara förklara att man ser garanterat inte "häftigare" ut med ett glas alkohol i näven.

acidbl00d
2004-03-24, 21:47
Jag kan verkligen inte vara ute utan att dricka då stannar jag hemma istället. Men brukar inte välja nått av de alternativen utan dricker hellre och har hur skoj som helst... Att träningen går sämre det är sånt man får ta

Fartman
2004-03-24, 21:49
Originally posted by acidbl00d
Jag kan verkligen inte vara ute utan att dricka då stannar jag hemma istället. Men brukar inte välja nått av de alternativen utan dricker hellre och har hur skoj som helst... Att träningen går sämre det är sånt man får ta

på krogen går det ju mer eller mindre inte att vara utan att vara minst lite lätt berusad, kan inte umgås med folk som är fulla när jag själv är nykter.. det funkar fan inte, man tycker bara dom är patetiska. då är det bättre att antingen stanna hemma och göra något vettigare eller att supa till och vara lika patetisk själv och ha lite roligt istället