handdator

Visa fullständig version : blodådror/tränig


demon200097
2014-06-27, 11:47
hejsan jag har börjat träna som en tok

1 för jag vill se bra ut
2 jag vill va stark
3 jag vill få fram mina blodådror

jag vill få bort fettet ovan för rumpan om ni förstår hur gör jag då

vill få stark rygg så dom musklerna syns

och underarmar vill jag kuna få stora liksom och bistep o tristep sedan jag gör situps med tyngder är det bra eller dåligt


sista saken är hur får man störeblodådror

eller någon som kanske har lust o cotasha mig när jag har frågaor typ på skype jag heter demon 200097 på skype



ja jag har dyelexsi jag e 17 år jag fixar upp mins stavning jag vet alla komenterar inte det men skulle bli glad om no slapp komentera det skriv o fråga vad jag menar

Krutpaket
2014-06-27, 12:06
hejsan jag har börjat träna som en tok

1 för jag vill se bra ut
2 jag vill va stark
3 jag vill få fram mina blodådror

jag vill få bort fettet ovan för rumpan om ni förstår hur gör jag då

vill få stark rygg så dom musklerna syns

och underarmar vill jag kuna få stora liksom och bistep o tristep sedan jag gör situps med tyngder är det bra eller dåligt


sista saken är hur får man störeblodådror

eller någon som kanske har lust o cotasha mig när jag har frågaor typ på skype jag heter demon 200097 på skype



ja jag har dyelexsi jag e 17 år jag fixar upp mins stavning jag vet alla komenterar inte det men skulle bli glad om no slapp komentera det skriv o fråga vad jag menar


Kul att du börjat träna! Först och främst, tänk långsiktigt. Att bygga muskler och bli starkare tar tid. Det går ganska snabbt första 6-12 månaderna, men sen tar det tid att bli "biffig" (om det nu är ditt mål).

Det är svårt att ge dig konkreta tips utan att veta dina mål, längd, vikt och träningsupplägg. Däremot kan jag säga att du inte kan punktförbränna fett specifikt från ryggen. Jag är inte så insatt i blodådror och sånt, men jag tror inte du kan göra dina ådror större. Dem kan däremot bli synligare.

Att du gör sit ups med vikter är bra, men det finns många andra bra magövningar också t ex benlyft, cabelcrunches osv.

Mitt tips är att du väljer ett beprövat träningsupplägg, tränar lagom mycket, äter bra, sover och ger det tid.

Lycka till!

demon200097
2014-06-27, 12:20
tack jag jag e 1.76 väger 84 mina må¨l e ju att bli smalare få muskler vart mobbad för jag var tjock innan jag e hemma o tränar med stång bänk o hamntlar e mina saker jag kan ha har börjat skita i godis nu :). mm märkt att jag börjat få muskler nu :) ne jag tränar lite alltmöjligt jag gör den övningen sedan den liksom har inbteget planerat tränar allt möjligt liksom

Depzon
2014-06-27, 12:32
En sak jag undrar angående det trådstartaren skriver: Om man nyss börjat träna, gör man sig själv en stor björntjänst om man inte "passar på" att träna riktigt ordentligt efter konstens alla regler på ett riktigt gym, så fort som möjligt? Eller låter nybörjarökningarna vänta på sig tills man kommer igång mer ordentligt? Jag tänkte om man kan råka "slösa bort" nybörjarökningarna om man tränar hemma utan ett tydligt upplägg, låt säga ett år.

Nu kanske demon20097 har bra utrustning hemma, det vet jag inte.

Min egen erfarenhet är att de där ökningarna kan ligga latenta i sju år. Men det hade ju kanske varit ännu bättre om man kört ordentligt redan från början.

Mackie Messer
2014-06-27, 12:44
De där nybörjarökningarna är inget magiskt som kan slarvas bort. Tränar man helt efterblivet i sju år och sen börjar köra "seriöst" så kommer ökningarna när man börjar "köra seriöst."

Mackie Messer
2014-06-27, 12:45
Edit: skrev i fel tråd.

demon200097
2014-06-27, 12:49
jag försöker träna odengligt men jag vet inte vilka muskler vilka övningar man ska träna liksom ja jag har bra gräjer kostare 10tusen jag behöver bara övningar för underamar ryggen handleden och bröstkorgen

jag hatar gym för jag tycker inte om varar bland amssa anat folk

Aliaas
2014-06-27, 13:01
Du behöver ett beprövat program som du sedan följer till punkt och pricka.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071

Kolla denna tråd, följ programmet, googla de övningar du inte vet hur man utför.

Ät lagom med normal mat, fast tänk på att få i dig nog med protein
Sov och vila ordentligt
Ge hundra procent på varje rep,varje set hela tiden.

:)

Krutpaket
2014-06-27, 13:08
jag försöker träna odengligt men jag vet inte vilka muskler vilka övningar man ska träna liksom ja jag har bra gräjer kostare 10tusen jag behöver bara övningar för underamar ryggen handleden och bröstkorgen

jag hatar gym för jag tycker inte om varar bland amssa anat folk


Ja, alltså,, mitt tips till dig är: Läs på. Desto mer du vet om kroppen, träning och kost desto bättre.

Om du verkligen inte vill träna på gym så kan du fortfarande nå dina mål. Fokusera på basövningar dvs. knäböj, bänkpress eller hantelpress, axelpress och marklyft. Släng på lite rodd och chins, kanske lite utfall och nån magövning så kommer du långt. Armarna kan du träna på olika sätt t ex dips, tricepspress, kickbacks, skivstångscurl hantelcurl osv.

Läs på, välj ett beprövat träningsprogram och följ din utveckling. Käka bra, vila och träna så kommer det gå bra. Ge det tid.

Aliaas
2014-06-27, 13:16
ja, alltså,, mitt tips till dig är: Läs på. Desto mer du vet om kroppen, träning och kost desto bättre.

Om du verkligen inte vill träna på gym så kan du fortfarande nå dina mål. Fokusera på basövningar dvs. Knäböj, bänkpress eller hantelpress, axelpress och marklyft. Släng på lite rodd och chins, kanske lite utfall och nån magövning så kommer du långt. Armarna kan du träna på olika sätt t ex dips, tricepspress, kickbacks, skivstångscurl hantelcurl osv.

Läs på, välj ett beprövat träningsprogram och följ din utveckling. Käka bra, vila och träna så kommer det gå bra. Ge det tid.

+1