handdator

Visa fullständig version : Vaknade med smärta i rygg + öm punkt


shadowfire
2014-06-24, 16:18
Någon som har en aning om vad detta kan bero på?

Ingen träning igår eller något sådant, men vaknade inatt med smärta under höger lats (det kan vara latsen i sig, vet inte hur långt in och hur långt ner på min rygg den fäster). Tillika har jag en otroligt öm punkt där. Precis som om någon skulle ha varit inne i sovrummet och slagit mig med en kofot i natt, lol.

Kan det vara så att jag har lagt revbenen och bålen i någon konstig position i sömnen och att det stressat något till att bli inflammerat? Den ömma punkten är 2x2 cm och inget mer. Försöker jag sträcka lite på mig och stretcha så smärtar det, ungefär som om det skulle vara något revben som inte ligger rätt.

Jag tänkte ett tag det kanske kunde vara ett fästingbett eller något sådant, men det syns inget ytligt och jag har inte hittat något som tyder på fästingbett.

Märkligt fenomen bara, ingen fysisk belastning i huvudtaget som kunnat orsaka detta och jag är ingen sömngångare heller, men något har ju hänt i sömnen.

bighulken
2014-06-24, 18:53
Är nog rätt så vanligt, att man vaknar upp med ont. Hänt mig ett par ggr. Men då varit axlar som gjort ont, korrigerat detta nu med högre höjd på huvud=flera kuddar.

Sovställningar, och vändningar i sömnen. Brukar ställa till det.

shadowfire
2014-06-26, 17:52
Är nog rätt så vanligt, att man vaknar upp med ont. Hänt mig ett par ggr. Men då varit axlar som gjort ont, korrigerat detta nu med högre höjd på huvud=flera kuddar.

Sovställningar, och vändningar i sömnen. Brukar ställa till det.

Ja det verkar som om om det är just det som har hänt, har tydligen legat snett och låst hela ryggen i ett snett läge. Besökte kiropraktor igår som direkt hittade den ömma punkten och påtalade att erector spinae där var lite väl spänd.