handdator

Visa fullständig version : Arbeta som idrottsmassör: Svårt att få jobb?


Le Havre
2014-06-23, 19:56
Hej!

Kommer på grund av familjeskäl att vara ledig från jobbet under en period och har funderat på att plugga något för att utvecklas yrkesmässigt. Eftersom jag har ett stort intresse för träning och spenderar kvällarna med att rulla runt i smärta på diverse objekt undersöker jag nu möjligheten att utbilda mig till idrottsmassör. Jag kan självklart tänka mig ge andra former av massage även om avslappnande musik och tända ljus är inte riktigt min grej....

Jag har kollat runt på diverse utbildningar och de verkar inte ta lång tid och de är inte så farligt dyra heller. Detta får mig att misstänka att det finns många utbildade som inte får jobb varken som anställd eller egenföretagare. Konkurrensen är helt enkelt för tuff. Stämmer detta?

Eftersom jag har ett jobb och sparade pengar att falla tillbaka på så är det inte direkt bråttom att få det att gå runt. Känner till några föreningar och företag som skulle tänka sig att inleda samarbete. Har även några andra idéer på hur man skulle kunna få kunder.

Finns det några idrottsmassörer (med eller uta jobb) här som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Tack på förhand!

Exdiaq
2014-06-23, 20:12
Det är väldigt hög konkurrens bland massörer öht. Kan tänka mig att marknaden för idrottsmassörer är minimal.

Linjedomarn
2014-06-23, 22:05
Liten marknad med hög konkurrens som konstaterats tidigare. Men det finns de som kan hålla på på heltid. En chans att komma in på marknaden är ju alltid att arbeta utan betalt för någon klubb eller förening för att få erfarenhet och bra referenser.