handdator

Visa fullständig version : Smak BCAA/EAA?


Snobbe
2014-06-23, 10:14
Vad är det i EAA som gör så den har en skum/äcklig bismak? Kan inte förklara vad det är men alla EAA jag testat olika märken osv har samma bismak. Medans alla BCAA jag testat smakar mest saft. Förstår ju att det innehåller olika saker men skulle va kul att veta vad det är i EAA som smakar så konstigt.

StarkaUlf
2014-06-23, 10:24
Aminosyror smakar inte gott i sig. Testa naturell, så får du se vad jag menar ;)

Smaken är helt enkelt svår att dölja helt, om du vill hålla någorlunda hög aminosyrehalt i blandningen.

sebbanboy14
2014-06-23, 12:02
BSN Amino-X med smaken Fruit Punch är bra.

Jag föredrar dock i tablettform. Lätt att ha dom liggandes i smart-shakern tills dom behövs. Rekommenderar Mutants aminosyror i tab form

Lepras
2014-06-23, 12:12
eiselt esapro naturell....innan det fanns smak..urk

deadich
2014-06-23, 12:27
kolozzeums bcaa smakar nästan likadant som EAA. Inte gott

Aminosyror smakar inte gott i sig. Testa naturell, så får du se vad jag menar ;)

Smaken är helt enkelt svår att dölja helt, om du vill hålla någorlunda hög aminosyrehalt i blandningen.

men bcaa kan smaka relativt skitgott i jämförelse.

nån borde isolera aminosyrorna som smakar godast och göra en shake med bara dom i.

AronP
2014-06-23, 12:51
BSN Amino-X med smaken Fruit Punch är bra.

Jag föredrar dock i tablettform. Lätt att ha dom liggandes i smart-shakern tills dom behövs. Rekommenderar Mutants aminosyror i tab form
Jobbigt och dyrt att komma upp i tillräckliga mängder dock. Är det inte typ 20st tabletter av mutants tabletter som krävs för att komma upp i 3g leucin?



nån borde isolera aminosyrorna som smakar godast och göra en shake med bara dom i.
Grovt förenklat så är det ju dom äckligaste som är bäst :D

vicarious
2014-06-23, 13:38
nån borde isolera aminosyrorna som smakar godast och göra en shake med bara dom i.

Då får man inte den önskade effekten på proteinsyntesen och då skulle hela tillskottet vara meningslöst. Vilket det kanske är ändå..

Man kan ju dricka vassle annars, det smakar betydligt bättre :)