handdator

Visa fullständig version : Titan Red Devil Wrist Wraps, 50cm


Smegma
2014-06-23, 09:17
Har fått hem ett par och vad det verkar så har jag fått två lindor kompatibla för endast min vänstra handled? Kan det stämma eller är det jag som är talanglös?

Har tidigare haft lindor från andra märken som suttit klockrent.

Så här ser det ut på min vänstra handled (Som känns bra).

108074

bubbe
2014-06-23, 09:29
Om du menar att öglorna för tummen ligger på samma sida så är det rätt. Vissa tillverkare lägger dem symmetriskt men vad jag har sett på titans lindor så lägger dom öglorna på samma sida alltså ska du linda motsols även på höger (lindan börjar då vid handloven).

Smegma
2014-06-23, 09:44
Om du menar att öglorna för tummen ligger på samma sida så är det rätt. Vissa tillverkare lägger dem symmetriskt men vad jag har sett på titans lindor så lägger dom öglorna på samma sida alltså ska du linda motsols även på höger (lindan börjar då vid handloven).

Precis. Men, varför i hela friden väljer man att göra så? Det känns fruktansvärt obekvämt att vira lindan åt (fel håll).

(Vänster handled).

108075

(Höger handled).

108076

Så är jag van att linda men som du/ni ser så ligger kardborren på fel sida.

Strixen
2014-06-23, 10:12
Någon speciell anledning att du väljer dessa wrist wraps? De är rätt långa och vita, vilket innebär att man får vira mycket och de ser fort skitiga ut ..

Smegma
2014-06-23, 11:31
Någon speciell anledning att du väljer dessa wrist wraps? De är rätt långa och vita, vilket innebär att man får vira mycket och de ser fort skitiga ut ..

Nä ingen speciell anledning. Tänkte prova något nytt! Men det skulle en aldrig ha gjort.

Macroman
2014-06-23, 12:17
Precis. Men, varför i hela friden väljer man att göra så? Det känns fruktansvärt obekvämt att vira lindan åt (fel håll).

Det är bara en vanesak efter 5 pass kommer du inte att tänka på det.

crizzan
2014-06-23, 15:52
Tänkte samma sak när jag fick mina titan. Googlade som in i helvete och hittade inget. Slutade med att jag gick till butiken och gick därifrån med samma lindor^^

Svin obekvämt i början med som redan skrivits vänjer man sig!

Tomasholm
2014-06-23, 19:31
Någon speciell anledning att du väljer dessa wrist wraps? De är rätt långa och vita, vilket innebär att man får vira mycket och de ser fort skitiga ut ..

De är ju inte alls långa?

bubbe
2014-06-23, 20:23
Tillverkningskostnad kan jag tänka mig. Tänker inte ens på det utan lindar bara på och drar ur tummarna från stoppen. Spelar ingen roll om det är höger vänster för mig, lindar stenhårt...

Jag kör 80cm lindor från metal senaste tiden (samma typ av tumstropp som på titan) tycker det är en bra mellanlängd då 60cm är lite för kort iom att jag vill ha dem stenhårt.