Visa fullständig version : Nyttig nötblandning (med frukt?)?
Armed Dingo
2014-06-22, 20:43
Jag ska ut och vandra och detta hade varit perfekt på flera punkter att ha att äta på medan man går. Jordnötter är kasst ur fett och proteinsynpunkt - vilka nötter är bra? Vet ni någon mix på rak arm?
R Scarpa27
2014-06-22, 20:48
kör en nötmix så får du allt ist. i vilket fall ger det energi, och du behöver väl inte sikta på protein när målet är energi och vandring.
kör nötmix finns massvis på marknaden min favorit i mix är denna blandat med frukt kanonfärska kan jag lova.
Edit: Stor bild
Det finns drivor av recept på nätet på jägarmix etc men vill du ha något speciellt får du bara leta igenom listorna och se vad saker innehåller. Personligen så skulle jag hellre fokusera på smak för att det ska bli lättare att få i sig energin.
Nötmix och beef jerky så är vandringen räddad.
StarkaUlf
2014-06-23, 12:08
Jag skulle nog ta dom jag tycker är godast.
Pecannötter, sötmandlar (rostade), pistagenötter (skalade), cashewnötter. Eventuellt lite jordnötter också.
Jag föredrar att blanda själv, tycker inte utbudet av färdiga nötmixer är så bra. Rostade lättsaltade mandlar, valnötter, cashew och macadamia är mina favoriter. Om du vill att det ska vara nyttigt så är pumpafrön rätt så bra och i mitt tycke väldigt goda att blanda upp med. När det gäller frukt kan jag rekommendera torkade ekologiska aprikoser.
Nötmix och beef jerky så är vandringen räddad.
+ några chokladkakor så blir det opti? ;)
Armed Dingo
2014-06-25, 00:00
Gott! Will do.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.