handdator

Visa fullständig version : ont i axel av skullcrushers


berocca
2014-06-21, 16:22
För c:a 1månad sen skadade jag min axel lite lätt. Det var första gången jag testade att inrikta mig på styrka och köra tyngre fast färre reps. Jag tror inte det var just skullcrushers som gjorde att jag skadade den, men det kändes förjävligt efter det överkroppspasset iaf som även innehöll pressar.

Jag har fått axelinflammationer tidigare för något år sedan och har även diclofenac hemma, men jag tänkte att jag avvaktar och ser om det gör ont i fortsättningen innan jag tar någon åtgärd och går till VC eller bara börjar med en kur.

Har inte känt av några som helst problem förutom när jag lågreppar skullcrushers med högre vikt, det är verkligen den enda övningen smärtan kommer tillbaka i. Pressar/sidolyft/skullcrushers högreps/alla andra övningar känner jag ingenting i, varelse jag högreppar på lägre vikt eller kör riktigt tungt.

Kan iofs tilläggas att det även gör lite ont om jag försöker sträcka armen så långt upp bakom ryggen jag kan för att t ex klia mig, det gjorde det inte innan "skadan" heller. Utöver detta är det inga som helst problem som sagt

Vad hade ni gjort? Känns som jag har 4 olika val :)

Uppsökt Läkare?
Avvaktat ännu längre och fortsatt med skullcrushers trots lite smärta?
Avvaktat och bytt ut skullcrushers mot annan övning?
Knaprat det antiinflammatoriska jag redan har hemma? (diclofenac, som läkare ändå skriver ut vid inflammation)