handdator

Visa fullständig version : Dålig i magen av proteinpulver, efter en månads uppehåll.


ReXi
2014-06-20, 17:58
Hej!

Efter en månads uppehåll från proteinpulver så har min mage börjat bli dålig av proteinpulver. Jag får ont i magen av pulvret och får diarré ca 10 min efter en proteinshake, börjar fundera om ens kroppen tar upp proteinet?

Det är samma proteinpulver jag använder nu som för fyra veckor sedan, och då upplevde jag inga problem.
Vet någon varför magen beter sig såhär nu, har inte upplevt något liknande tidigare.

Tacksam för alla svar!

vale_tudo
2014-06-20, 18:28
1. Har Proteinpulvret gått ut?
2. Blandar du bra?
3. Vad blandar du det med?
4. Har du provat din kompis proteinpulvet för att se om det händer samma sak?
etc

Vilket protein använder du föresten?

ReXi
2014-06-20, 18:33
1. Har Proteinpulvret gått ut?
2. Blandar du bra?
3. Vad blandar du det med?
4. Har du provat din kompis proteinpulvet för att se om det händer samma sak?
etc

1. Nej, den har ej gått ut.
2. Blandar som förut, som en månad sedan.
3. Vatten
4. Har provat flera sorters aldrig upplevt något liknande, det är samma pulver, från samma burk jag använder nu, som för en månad sedan.

vale_tudo
2014-06-20, 21:00
1. Nej, den har ej gått ut.
2. Blandar som förut, som en månad sedan.
3. Vatten
4. Har provat flera sorters aldrig upplevt något liknande, det är samma pulver, från samma burk jag använder nu, som för en månad sedan.

svårt att säga på rak arm varför det händer. Säker på att det inte är något annat du har ätit innan det? Som kanske är boven istället




Prova ta några shakes under helgen se om det blir bättre? Annars byt till något annat.

Starkkille
2014-06-20, 21:05
Hej!

Efter en månads uppehåll från proteinpulver så har min mage börjat bli dålig av proteinpulver. Jag får ont i magen av pulvret och får diarré ca 10 min efter en proteinshake, börjar fundera om ens kroppen tar upp proteinet?

Det är samma proteinpulver jag använder nu som för fyra veckor sedan, och då upplevde jag inga problem.
Vet någon varför magen beter sig såhär nu, har inte upplevt något liknande tidigare.

Tacksam för alla svar!

Det kan vara så att du inte tål laktosen. Jag har själv samma problem.

invisible
2014-06-30, 20:04
Hej!

Efter en månads uppehåll från proteinpulver så har min mage börjat bli dålig av proteinpulver. Jag får ont i magen av pulvret och får diarré ca 10 min efter en proteinshake, börjar fundera om ens kroppen tar upp proteinet?

Det är samma proteinpulver jag använder nu som för fyra veckor sedan, och då upplevde jag inga problem.
Vet någon varför magen beter sig såhär nu, har inte upplevt något liknande tidigare.

Tacksam för alla svar!

Du kan vara laktosintolerant som jag är.
Jag köper mitt protein på MM och heter Whey Delite gjort av Body Science. Den innehåller laktasenzymet som vi laktosintoleranta saknar.

Jag fick värsta magkatarren och fick åka in på akuten. Har haft lång väg tillbaka och har nu kört med ovanstående protein utan några problem alls.