handdator

Visa fullständig version : Bihåleinflammation


Kotten
2014-06-18, 22:22
Haft bihåleinflammation, drogs med en förkylning 1 vecka, började få ont i skallen när jag böjde mig, ont i tänderna etc. Fick kåvepenin 2 tabletter morgon och kväll i 10 dagar + Nasonex. Snöt ut mängder med var i början och huvudvärken försvann efter 3-4 dagar, sista dagen på kuren i morgon och känner fortfarande något diffust i överkäken, inte i närheten av innan, låt säga att det är 90% bättre, läkaren sa åt mig att fortsätta med Nasonex 10 dagar efter avslutad kur. Det jag undrar är om man kan ha lite småkänningar så här ett tag efter avslutad kur, vill så gärna börja träna igen. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det jag känner och förstår så klart att det är svårt att svara på så här över nätet, men någon kanske har erfarenhet

King Grub
2014-06-18, 22:33
Gå på känn, kör lätt och pressa dig inte. Det är inte typen av sjukdom som ger hjärtmuskelinflammation, men det kan bli värre igen om du tar ut dig maximalt. Lätt träning som du känner att du orkar med skall inte vara någon fara.

timoat
2014-06-18, 22:57
Vet du hur de sköljer bihålorna på sjukan när det är illa? Det vet jag och tro mig, det är inget du vill uppleva. Ta det lugnt tills du känner dig helt frisk.

Kotten
2014-06-18, 23:00
Vet du hur de sköljer bihålorna på sjukan när det är illa? Det vet jag och tro mig, det är inget du vill uppleva. Ta det lugnt tills du känner dig helt frisk.

Ja det vet jag, kände inte inte överdrivet mycket faktiskt, läkaren var oxå förvånad. Kommer börja köra lätt så får jag se hur det artar sig

timoat
2014-06-18, 23:02
Ja det vet jag, kände inte inte överdrivet mycket faktiskt, läkaren var oxå förvånad. Kommer börja köra lätt så får jag se hur det artar sig

Ok, för mig var det fruktansvärt (öronbarn)

Kotten
2014-06-18, 23:12
Ok, för mig var det fruktansvärt (öronbarn)

Jo jag vet att folk brukar tycka det

Kotten
2014-06-19, 20:47
Ätit upp kuren, huvudvärk borta, alla symtom borta förutom lite i överkäken tex skulle jag hoppa från 1 meter så skulle det kännas lite vid tänderna, förövrigt helt symtomfri. Kanske är normalt att ha lite rest symtom ?. Skulle fortsätta med nasonex 10 dagar efter kuren sa doktorn, vet inte riktigt hur jag ska tolka det här med tänderna, kanske inte är konstigt att känna av lite även efter en kur ?

R Scarpa27
2014-06-19, 21:11
usch mina bihållsinflammationer brukar var helt borta efter 4 veckor håller i helvetes länge.

på morgonen e man helt död och fräser ut massa gult var.
kör alltid dubbeldos (dubbla doser varje dag) av kurerna när jag får det nu för tiden (obs får det utskrivet så pga att jag åker på kraftiga inflammationer)