handdator

Visa fullständig version : Träna när man har rest bort


björne92
2014-06-18, 19:10
Hej ska dra till usa i fem veckor och vill försöka minska förlusten av styrka så mycket som möjligt. Vi kanske kommer besöka några gym men de lär väll inte bli mer än 4 ggr skulle ja tro. Har ni några tips? Man kan ju alltid köra armhävningar och mage men hur ska ja göra med resten av kroppen(rygg,ben)?

King Grub
2014-06-18, 19:15
Chins, pullups, lying pull-up row, enbensknäböj, utfallsgång, finnen, dips, tricepsdips.

björne92
2014-06-18, 19:21
Chins, pullups, lying pull-up row, enbensknäböj, utfallsgång, finnen, dips, tricepsdips.

Vad är finnen?:-)

Hreidmar
2014-06-18, 19:29
https://www.youtube.com/watch?v=zSts15G1Fg4&feature=youtu.be&t=57s

björne92
2014-06-18, 20:02
Chins, pullups, lying pull-up row, enbensknäböj, utfallsgång, finnen, dips, tricepsdips.

King grub tror du man förlorar myckrt om man kör kroppsövningarna hyffsat flitigt?

King Grub
2014-06-18, 20:04
Nej.

Gnistan
2014-06-18, 20:24
Hej ska dra till usa i fem veckor och vill försöka minska förlusten av styrka så mycket som möjligt. Vi kanske kommer besöka några gym men de lär väll inte bli mer än 4 ggr skulle ja tro. Har ni några tips? Man kan ju alltid köra armhävningar och mage men hur ska ja göra med resten av kroppen(rygg,ben)?

Du vet förhoppningsvis att de kör med pound (pund, llbs) där?
100 pound / 2.2 = ca 45.5 kg
Men jag brukar för enkelhetens skull dela med 2 bara.
Kommer få göra samma räkneoperation då jag åker till Kenya en månad.

björne92
2014-06-18, 20:40
Du vet förhoppningsvis att de kör med pound (pund, llbs) där?
100 pound / 2.2 = ca 45.5 kg
Men jag brukar för enkelhetens skull dela med 2 bara.
Kommer få göra samma räkneoperation då jag åker till Kenya en månad.

Jo det vet ja men tack iaf :-)

björne92
2014-06-18, 20:41
Nej.

Bra då minskade ångesten lite, king grub kan man lita på?

whuddafuks
2014-06-18, 20:53
Bra då minskade ångesten lite, king grub kan man lita på?

Nää, grub kan ingenting om träning!

Släng in lite armhävningar också på det grub sa! :)

björne92
2014-06-18, 20:54
Nää, grub kan ingenting om träning!

Släng in lite armhävningar också på det grub sa! :)

Don't make the king mad! Haha

Jo de ska ja verkligen brösten är ju viktigast!! :-D

Gnistan
2014-06-18, 21:42
Jo det vet ja men tack iaf :-)

En bekant till mig på den tiden jag tävlade på handikappsidan hade inför ett OS i USA (innan min tävlingstid dock) tänkt trycka upp en T-skirt (eller om han han trycka upp den? Mins ej) där det stod Go for 300.
Det skulle då vara 300 kg som han hade varit på på träning och fått upp en bit och hade tänkt försöka få det på tävling.
Han insåg rätt snart missen då amerikanerna knappast hade blivit impade av det. 300 pound är bara lite drygt 136 kg.
Ja så tokigt kan det bli.

björne92
2014-06-18, 21:54
En bekant till mig på den tiden jag tävlade på handikappsidan hade inför ett OS i USA (innan min tävlingstid dock) tänkt trycka upp en T-skirt (eller om han han trycka upp den? Mins ej) där det stod Go for 300.
Det skulle då vara 300 kg som han hade varit på på träning och fått upp en bit och hade tänkt försöka få det på tävling.
Han insåg rätt snart missen då amerikanerna knappast hade blivit impade av det. 300 pound är bara lite drygt 136 kg.
Ja så tokigt kan det bli.

Hahahha ja de hade ju varit fint :-D

Leetsauce
2014-06-18, 22:29
Du kanske är nöjd med svaren du fått redan, men ville bara tillägga att jag är i en liknande sits och har planerat varva mellan pistol squats, armhävningar med klapp, armhävningar stående på huvudet, och pull-ups givet att jag kan hitta ett bra ställe att göra dom på. Utöver det hade jag tänkt köra sprints för explosivitet och möjligtvis typ andra plyo grejor som utfallshopp, höga knä hopp eller rent av "box" jumps på en trappa eller nått liknande, etc.

Vitkål
2014-06-18, 23:05
Armhävningar, dips, chins med resväska på ryggen. Knäböj med kompis på ryggen. Liggande rodd mot en bordskant eller dyl.

Hemi
2014-06-19, 00:01
Om finnen är för tung,
sätt dig framför soffan med benen raka framför dig. Sätt upp fötterna på sitsen. Händerna i golvet så långt fram du kan med rak rygg. Curla nu hela kroppen i bryggor upp ned och sträck ut bakåt ordentligt i sitt läget. Efter två ben prova med ett men curla allt upp ordentligt, du får böjning i både höft och knäled.

björne92
2014-06-19, 08:50
Du kanske är nöjd med svaren du fått redan, men ville bara tillägga att jag är i en liknande sits och har planerat varva mellan pistol squats, armhävningar med klapp, armhävningar stående på huvudet, och pull-ups givet att jag kan hitta ett bra ställe att göra dom på. Utöver det hade jag tänkt köra sprints för explosivitet och möjligtvis typ andra plyo grejor som utfallshopp, höga knä hopp eller rent av "box" jumps på en trappa eller nått liknande, etc.

Ne vill gärna höra mer, gärna från eprsoner som kasnke har varit utomlands länge hur dom har gjort :D
Tack!

cero
2014-06-19, 12:58
1 helkroppspass per vecka på gym räcker för att bibehålla massan. Så om du har möjlighet att träna 4 gånger så blir det perfekt för 5 veckor.

Det är i alla fall en väldigt kort tidsperiod, så du kommer inte hinna tappa något märkbart oavsett. Inget som du inte kommer få tillbaka på nolltid när du börjar igen.

björne92
2014-06-19, 13:05
1 helkroppspass per vecka på gym räcker för att bibehålla massan. Så om du har möjlighet att träna 4 gånger så blir det perfekt för 5 veckor.

Det är i alla fall en väldigt kort tidsperiod, så du kommer inte hinna tappa något märkbart oavsett. Inget som du inte kommer få tillbaka på nolltid när du börjar igen.

Okej skönt att höra :-D