handdator

Visa fullständig version : Liten Käftsmäll mot alla tillskott..


sebbanboy14
2014-06-17, 21:22
Hejsan alla!
Är inne i detta forum fler gånger per dag. Och de är roligt tt se att de kommer nya användare hela tiden. Mycket folk i rörelse. Jag kommer nu skriva en del saker som är helt tvärtom hur jag ser på det här med kosttillskott. Om jag jämför med hur jag såg på dom för typ några månader sedan. Och ni som har följt någon av mina trådar kommer säkert höja på ögonbrynen. Säker en och annan av dom mer erfarna här som kommer tänka "Va va de jag sa" osv osv..

De jag märker mycket här att de kommer väldigt mycket nya som fråga vad som är bäst i alla kategorier. Vad är bästa PWO, vad är bästa Gainern.. Osv osv. Och jag ska inte säga något illa om de. För jag satt exakt i samma båt bara för ett tag sedan. Jag vill inte heller säga något om att man inte ska diskutera erfarenheter ang dessa saker. För de är ju faktisk därför en del av oss är här. Och dela med oss av erfarenheter och synsätt är ju en del av detta forum. Och de är därför jag vill skriva av mig lite. Kanske är de s att fler känner igen sig vad jag menar.

Såhär va de för mig iaf för några månader sedan: Jag har just börjat komma igång med träningen rät seriöst. De hade gått från att man fick släpa sig till gymmet. Till att faktiskt gilla de. De hade gått lite från ett onödigt ont till lite av dagens höjdpunkt. Jag hade innan jag började träna på gym. Tränat en del hemma samt varit ute och rört på mig en del. Under typ et halvt år. Jag kände att jag började komma i okey form då jag har varat "mullig" eller "småfet" tidigare.
Att man då börjar se lite muskler helt plötsligt va ju otroligt roligt. Och väldigt ovant också måste jag säga. Men de som hände därifrån va ju att man vill ju lägga på sig mer muskler och nå bättre resultat. "Mycket vill ha mera som man brukar säga". Jag började därför googla lite på Proteinpulver, PWO, Aminosyror, ECAA och fettförbrännande tillskott.
Man läste vilka kommentarer mellan himmel och gjord inom alla kategorier. Och när man hittat något man trodde va bra va de alltid någon som sågade det. Och så va man tillbaka i de eviga sökandet. Även när man skulle till gymmet så va de ju mer förberedelser innan än på själva gymmet. De va PWO X antal minuter innan, de va aminosyror hit, proteinpulver hit och dit. Så de blev nästan mer fokus på allt innan än att smälla på under passet. Dit jag vill komma är att om jag hade kunnat backa tiden lite. Så hade jag gjort de lite annorlunda. Och jag hoppas att många nya här kanske kan ta in det och inte göra samma misstag som jag gjorde.
Jag kör några tillskott idag idag. Men de är lite på ett annat sätt. Jag väljer ett proteinpulver som jag tycker smakar helt okey. Bättre att få nr pulvret dom gångerna man vill ta de. Än att ta ett pulver som smakar skit, och skiljer sig någon ynka protein hit och dit pr shake. Jag kan även slänga i mig någon amino-tab någon gång efter ett tungt pass. Eller en dag då jag är lite seg så ta lite PWO innan passet.
De rådet jag skulle vilja ge är som sagt till nya är: Kolla upp OM du behöver tillskott. Kan du inte baka in de i din vanliga kost? Lägg inte timmar vid datorn för att hitta något tillskott som gör dig till Stålmannen. Lägg den tiden istället på att kolla så du utför dom övningarna du gör på rätt sätt. För de kommer ge dig så mycket mer i slutändan. Spelar ingen roll om du har de "bästa" tillskotten om du inte träna rätt. Och sedan vill jag bara avsluta med: Att de som en person upplever som de bästa, kanske du inte får någon effekt av alls. Vi är som alla olika, men de som vi alla har gemensamt är: Att tränar vi så kommer vi alla få resultat.

Hoppas detta ger något till någon. Jag behövde bara skriva av mig lite.

Kämpa på alla!

Acosta
2014-06-18, 00:17
Hela kosttillskottsindustrin är ju gjord så att dom ska sälja så mycket som möjligt. Är ju lätt att tro att man behöver allt möjligt för att man ska kunna bygga lite muskler. Och jag säger inte att inget kosttillskott funkar. Men det överdrivs mycket om deras effekter.

Edit:Snackar inte om vitaminer och sånt nu.

Beemel
2014-06-18, 07:34
Vad var det jag s.....

Skämt åsido. Grattis till att du lämnat fjortisvärlden bakom dig och börjat förstå att det är träningen som är det viktiga.

En hel generation har förstörts av kosttillskottsföretagens hjärntvätt och aftonbladets lögner om att mankan fixa drömkroppen på ett par minuter om dagen på några veckor, bara man äter enligt just x eller y dieten och stoppar i sig det eller det pillret/pulvret.

Sanningen, att den enda lagliga vägen till en vältränad kropp är att träna den väl och att det tar tid och energi, säljer inte alls lika bra.

Som grädde på moset på din nyfunna insikt är att du kommer spara en satans massa pengar. =)

Välkommen till verkligheten.

Beemel
2014-06-18, 07:37
Hela kosttillskottsindustrin är ju gjord så att dom ska sälja så mycket som möjligt. Är ju lätt att tro att man behöver allt möjligt för att man ska kunna bygga lite muskler. Och jag säger inte att inget kosttillskott funkar. Men det överdrivs mycket om deras effekter.

Edit:Snackar inte om vitaminer och sånt nu.

Vad skulle den annars vara gjord för? All affärsverksamhet är grundad på att maximera vinsten. Allt annat vore idiotiskt.

På många sätt blir jag bara less när folk skriver "de vill bara tjäna pengar" som om det skulle vara något konstigt/dåligt med det.
Det handlar om vinstdrivande företag inte välgörenhet.

Så länge det finns lättlurade människor (för alltid med andra ord) kommer det finnas företag som tjänar pengar på det.

Kischen
2014-06-18, 08:30
Vad skulle den annars vara gjord för? All affärsverksamhet är grundad på att maximera vinsten. Allt annat vore idiotiskt.

På många sätt blir jag bara less när folk skriver "de vill bara tjäna pengar" som om det skulle vara något konstigt/dåligt med det.
Det handlar om vinstdrivande företag inte välgörenhet.

Så länge det finns lättlurade människor (för alltid med andra ord) kommer det finnas företag som tjänar pengar på det.

Jag förstår vad du säger men jag kan inte hjälpa att bli jäligt sne när företag man litar på, som dom här stora kedjorna här i sverige, släpper tex "testoboosters" och har en "atlet" som står och håller i burken.

Verkligheten är att personen trycker allt utom just en testobooster man kan köpa i dom vanliga affärerna *rolleyes*

Folk har ingen uppfattning om hur jävla många som dopar sig och tror att bara man tränar lite och köper sånadära aminosyror så är man snart på en scen.

Get real.

Alltidxx
2014-06-18, 09:27
Hejsan alla!
Är inne i detta forum fler gånger per dag. Och de är roligt [a]tt se att de[t] kommer nya användare hela tiden. Mycket folk i rörelse. Jag kommer nu skriva en del saker som är helt tvärtom hur jag ser på det [<-bra] här med kosttillskott. Om jag jämför med hur jag såg på dom för typ några månader sedan. Och ni som har följt någon av mina trådar kommer säkert höja på ögonbrynen. Säker en och annan av dom [använd "de". "Dom" är talspråk för "dem" som är tredje person plural, ex: "de gav kosttillskott till dem"] mer erfarna här som kommer tänka "Va va de jag sa" osv osv..

De[t] jag märker mycket här att de[t] kommer väldigt mycket [skriv "många" som syftar till antal, "mycket" är för kvantitet] nya som fråga[r] vad som är bäst i alla kategorier. Vad är bästa PWO, vad är bästa Gainern.. Osv osv. Och jag ska inte säga något illa om de[t] eller "dem/dom" beroende på betydelse . För jag satt exakt i samma båt bara för ett tag sedan. Jag vill inte heller säga något om att man inte ska diskutera erfarenheter ang dessa saker. För de[t] är ju faktisk därför en del av oss är här. Och dela med oss av erfarenheter och synsätt är ju en del av detta forum. Och de[t] är därför jag vill skriva av mig lite. Kanske är de[t] s[å] att fler känner igen sig [i]vad jag menar.

Såhär va[r] de[t] för mig iaf för några månader sedan: Jag har [dåtid: "hade"] just börjat komma igång med träningen rät[t] seriöst. De[t] hade gått från att man fick släpa sig till gymmet [ingen ny mening] till att faktiskt gilla de[t]. De[t] hade gått lite från ett onödigt ont till lite av dagens höjdpunkt. Jag hade innan jag började träna på gym [ingen ny mening] tränat en del hemma samt varit ute och rört på mig en del. Under typ et[t] halvt år. Jag kände att jag började komma i okey form då jag har varit "mullig" eller "småfet" tidigare.
Att man då börjar se lite muskler helt plötsligt va[r] ju otroligt roligt, [kommatecken, ingen ny mening] och väldigt ovant också måste jag säga. Men de[t] som hände därifrån va[r] ju att man vill ju [skrivs om till "man ju ville"] lägga på sig mer muskler och nå bättre resultat. "Mycket vill ha mera som man brukar säga". Jag började därför googla lite på Proteinpulver, PWO, Aminosyror, ECAA och fettförbrännande tillskott.
Man läste vilka [stryk ordet "ville"] kommentarer mellan himmel och gjord ["jord"] inom alla kategorier. Och när man hittat [hittade] något man trodde va[r] bra va[r] de[t] alltid någon som sågade det. Och så va[r] man tillbaka i de[t] eviga sökandet. Även när man skulle till gymmet så va[r] de[t] ju mer förberedelser innan än på själva gymmet. De[t] va[r] PWO X antal minuter innan, de[t] va[r] aminosyror hit, proteinpulver hit och dit. Så de[t] blev nästan mer fokus på allt innan än att smälla på under passet. Dit jag vill komma är att om jag hade kunnat backa tiden lite [ingen ny mening] så hade jag gjort de[t] lite annorlunda. Och jag hoppas att många nya här kanske kan ta in det [<-bra!] och inte göra samma misstag som jag gjorde.
Jag kör några tillskott idag idag [dubblett]. Men de[t] är lite på ett annat sätt. Jag väljer ett proteinpulver som jag tycker smakar helt okey. Bättre att få n[e]r[?] pulvret dom gångerna man vill ta de[t] ingen ny mening än att ta ett pulver som smakar skit, och skiljer sig någon ynka protein hit och dit p[e]r shake. Jag kan även slänga i mig någon amino-tab någon gång efter ett tungt pass. Eller en dag då jag är lite seg så ta lite PWO innan passet.
De [stryk det felstavade ordet, meningen börjar med "Rådet"] rådet jag skulle vilja ge är som sagt [stryk] till nya är: Kolla upp OM du behöver tillskott. Kan du inte baka in de]t] i din vanliga kost? Lägg inte timmar vid datorn för att hitta något tillskott som gör dig till Stålmannen. Lägg den tiden istället på att kolla så du utför dom [stryk ordet] övningarna du gör på rätt sätt. För de [ett ovanligt fall där både "de" och "det" fungerar beroende på betydelse] kommer ge dig så mycket mer i slutändan. Spelar ingen roll om du har de "bästa" tillskotten om du inte träna[r] rätt. Och sedan vill jag bara avsluta med: Att[liten bokstav efter kolon men kolon ska egentligen tas bort här också] de[t] som en person upplever som de[t] bästa, kanske du inte får någon effekt av alls. Vi är som[stryk ordet] alla olika, men de[t] som vi alla har gemensamt är: Att tränar vi så kommer vi alla få resultat [skrivs om till: "...gemensamt är att om vi tränar så kommer vi alla få resultat"].
Hoppas detta ger något till någon. Jag behövde bara skriva av mig lite.

Kämpa på alla!

Vi skriver alla lite fel här och var, men din text framkallar huvudvärk. Du måste lära dig skilja på

Det och De
Va och Var

Sluta skriva "va" helt och hållet om du är dyslektiker är mitt tips. Det är nästan aldrig rätt då det enbart är ett utrop i förvåning.

SteelPulse
2014-06-18, 09:44
Sen jag börja me Ursobol har min dyslexi försvunit nästan heelt.

Alltidxx
2014-06-18, 09:58
Sen jag börja me Ursobol har min dyslexi försvunit nästan heelt.

Ja, nästan :d

Beemel
2014-06-18, 10:03
Jag förstår vad du säger men jag kan inte hjälpa att bli jäligt sne när företag man litar på, som dom här stora kedjorna här i sverige, släpper tex "testoboosters" och har en "atlet" som står och håller i burken.

Verkligheten är att personen trycker allt utom just en testobooster man kan köpa i dom vanliga affärerna *rolleyes*

Folk har ingen uppfattning om hur jävla många som dopar sig och tror att bara man tränar lite och köper sånadära aminosyror så är man snart på en scen.

Get real.

My point exactlly. Folk är generellt lättlurade och alltid sugna på genvägar.
Man kan sitta och skratta åt TV-shop och liknande reklamkoncept för hur överdrivna och löjliga de är. Men faktum kvarstår. Skulle det inte fungera skulle företagen inte lägga pengar på det. Samma sak gäller för kosttillskott. Få en pumpad anabolafejja att stå och flexa med en burk i handen och du har garanterat en hel hög med köpare som tror att det är burkens innehåll som har gjort underverk.

Acosta
2014-06-18, 10:05
Vad skulle den annars vara gjord för? All affärsverksamhet är grundad på att maximera vinsten. Allt annat vore idiotiskt.

På många sätt blir jag bara less när folk skriver "de vill bara tjäna pengar" som om det skulle vara något konstigt/dåligt med det.
Det handlar om vinstdrivande företag inte välgörenhet.

Så länge det finns lättlurade människor (för alltid med andra ord) kommer det finnas företag som tjänar pengar på det.

Jo, självklart vet jag det. Men det förändrar inte saken att folk köper massa produkter som dom inte behöver.

Beemel
2014-06-18, 10:24
Jo, självklart vet jag det. Men det förändrar inte saken att folk köper massa produkter som dom inte behöver.

Nej det var ju precis det mitt sista stycke syftade på.

sebbanboy14
2014-06-22, 07:29
Helt rätt


Skickas från min iPhone via Tapatalk

mycketbrännvin
2014-06-22, 08:30
Altså man behöver ej tillskott men jag har stor nytta av b.la. kreatin, koffein cog gainers, särskilt om man tränar mycket och inte alltid hinner äta ordentlig och tränar man ca 5 ggr i veckan så tycker iaf jag att jag har haft nytta av att kasta in eea, kreatin och beta-alanin.
Sen förstår jag ej detta löjliga hat mot pwo:s, vill man använda så gör man det, endel funkar riktigt bra då man är helt slut efter en lång arbetsdag. Jag håller dock med om att 95% av dessa färgranna burkar som säls är onödiga

Bryggare
2014-06-22, 09:13
Lite mer att fundera på.
https://www.youtube.com/watch?v=ThdFqGLq4QU

slackerguru
2014-06-22, 09:33
TS varför dricker du proteinpulver?

Wibba
2014-06-22, 09:40
Vi skriver alla lite fel här och var, men din text framkallar huvudvärk. Du måste lära dig skilja på

Det och De
Va och Var

Sluta skriva "va" helt och hållet om du är dyslektiker är mitt tips. Det är nästan aldrig rätt då det enbart är ett utrop i förvåning.

Ouch! Shots fired! *popcorn*

Det finns folk som lyckats slå världsrekord i styrkelyft med enbart mjölk som kosttillskott. Vad är det egentligen som får folk att spendera monstruösa summor på "testoboosters" och "pre-workout" produkter? Orkar man inte träna utan pre-workout kanske man borde fundera på om man verkligen borde fortsätta träna eller inte.

DJJOHANSSON
2014-06-22, 09:56
Orkar träna utan pwo gör väl alla, men vem håller inte med om att det är lite extra roligt att hobbyknarka halv tre på en tisdag.

EnergiÖverskott
2014-06-22, 12:31
Altså man behöver ej tillskott men jag har stor nytta av b.la. kreatin, koffein cog gainers, särskilt om man tränar mycket och inte alltid hinner äta ordentlig och tränar man ca 5 ggr i veckan så tycker iaf jag att jag har haft nytta av att kasta in eea, kreatin och beta-alanin.
Sen förstår jag ej detta löjliga hat mot pwo:s, vill man använda så gör man det, endel funkar riktigt bra då man är helt slut efter en lång arbetsdag. Jag håller dock med om att 95% av dessa färgranna burkar som säls är onödiga

Att träna styrketräning 5 gånger/vecka utan EAA går alldeless utmärkt ska du se. Kreatin är väl befogat men, EAA är absolut inte säkert att det är nödvändigt som komplement till en bra sammansatt kost.

Maskan
2014-06-22, 12:36
Att träna styrketräning 5 gånger/vecka utan EAA går alldeless utmärkt ska du se. Kreatin är väl befogat men, EAA är absolut inte säkert att det är nödvändigt som komplement till en bra sammansatt kost.


Om man tar EAA direkt efter ett styrketräning spass minskar den inte katabolismen då ?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sniggel
2014-06-22, 12:40
Orkar träna utan pwo gör väl alla, men vem håller inte med om att det är lite extra roligt att hobbyknarka halv tre på en tisdag.

Det som är intressant är att detta är en ny attityd som inte fanns tidigare (annat än i sällsynta fall). Folk som i allmänhet var intresserade av att träna hade inte en tanke på att ta något uppiggande för att träna. Nu för tiden är det mer eller mindre standard att om man "börjat bli seriös" så ska man ha en PWO av något slag. En trend som började komma för 10+ år sen(?) och har slagit igenom ordentligt. Man kan ju undra om den kommer att vända eller om den är här för att stanna. Jag tror den lär dröja kvar på obestämd tid om inte några drastiska krafter kan stå emot den högeffektiva marknadsföringen och tillvänjningen av att vara på stimuli som de yngre generationerna "utsatts" för.
Nu för tiden blir det ramaskri om ett populärt "revolutionerande" lighttjack blir förbjudet.

Sheogorath
2014-06-22, 12:56
Det är här för att stanna. Fler upptäcker att det är kul att hobbyknarka helt enkelt. Attitydförändringen kom i och med att pulver som tidigare såldes från småsidor i genomskinliga påsar med röd zip nu kommer i färggranna glänsande burkar. Det finns pengar att tjäna och en otroligt bred marknad.

WHITEFOLKS
2014-06-22, 13:13
Pwo är något man känner så det är lätt att sälja.

King Grub
2014-06-22, 13:41
Om man tar EAA direkt efter ett styrketräning spass minskar den inte katabolismen då ?

Nej.

http://jap.physiology.org/content/88/2/386.long

mycketbrännvin
2014-06-22, 14:00
Eöverskot: Klart det går, men varör ej ta nytta av sånt som ej kostar nånting?
Jag har då aldrig känt så starkt av pwo:s, piggare under passet och sen återgår det till det normala efter,, inga problem. Koffeinpiller är dock lika bra i många fall.

sebbanboy14
2014-06-23, 12:04
Bara läsa förra nummret av Body. Där sågar dom ju PWO lite fint. Lite så att dom inte tappar alla aktörer som köper reklamplats i tidningen iaf :D