handdator

Visa fullständig version : SBD knee sleeve - en storlek mindre?


JeppeAndersson
2014-06-17, 18:44
Har hört att många som kör med SBDs köpte en storlek mindre än vad man normalt har för att det ska sitta tightare och ge mer. Har S på TITANs knästöd så ska ha XS på SBDs om det stämmer.

Någon som har erfarenhet av dessa som kan kommentera?

Johanss0n
2014-06-17, 19:00
Om du vill kunna få på dem någorlunda smidigt ska du snarare köpa en storlek större. Det lär kräva en hel del våld och tid för att få på en storlek mindre.

Rävsnok
2014-06-17, 19:13
Om du vill kunna få på dem någorlunda smidigt ska du snarare köpa en storlek större. Det lär kräva en hel del våld och tid för att få på en storlek mindre.

Bull, köp en storlek mindre, visst kan du få ta i lite när du drar på dom, men med lite teknik är det relativt enkelt! Du kommer inte ångra dig, det är hur göttit som helst!

Johanss0n
2014-06-17, 20:08
Bull, köp en storlek mindre, visst kan du få ta i lite när du drar på dom, men med lite teknik är det relativt enkelt! Du kommer inte ångra dig, det är hur göttit som helst!

Då får man nog ha obefintliga vader, jag hade aldrig fått på mig en storlek mindre än titans iaf.
Har xs titan och m sbd, hade säkert fått på mig s och förmodligen xs med mycket våld och vaselin, men att jag skulle kunna lyckas få på mig ett par xxs-värmare utan absurt mkt våld och medhjälpare tror jag inte ett dugg på.

Sen kan man ju fråga sig om det verkligen är knävärmare man ska ha om man är ute efter att jaga kilon.

rooz
2014-06-17, 20:18
Om man tränar med dem frekvent så kommer du ju vidga sig lite.

Jag gick ned en strl från vad jag "skulle" ha enligt guiden. Funkade bra.

Heddaway
2014-06-17, 20:21
Jag gick efter storleksguiden och de var sjukt små dvs storlek S, fick inte ens på dem med plastpåsar under så fck byta till M. Visst att det är bra om dom är tighta men för tighta funkar inte helle. Svettades som en gris före o efter passet innan jag bytte storlek :D

Rävsnok
2014-06-17, 20:29
Obefintliga vader jo man tackar, givetvis får du ha större storlek om du har väldigt stora vader. Det står ju också i storleksanvisningen för värmarna.

"Sen kan man ju fråga sig om det verkligen är knävärmare man ska ha om man är ute efter att jaga kilon. "
Varför måste det ena utesluta det andra?

Bra sätt att ta på sig tighta värmare:
https://www.youtube.com/watch?v=wJTwqWZaZuc

Gober
2014-06-17, 20:46
Köpte S då jag har väldigt smala leder. Men de var mycket svåra att få på, nu några månader senare har vaderna blivit lite större och det går nästan inte att få på, svetten forsar innan jag fått på dem :D Har du möjlighet så testa i butik, annars stämmer måttguiden ganska bra. Hellre lite för små än för stora, men tänk på att om du ökar omkrets på vader så blir de ännu svårare att få på.