handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater under deff!


Mez
2014-06-16, 20:36
Behöver hjälp med hur många gram kolhydrater är bra under deff. Jag vill behålla så mycket som det går mina muskler som jag samlat under 2 år styrketräning. Jag tänkte hålla låg fat hög protein men jag sitter fast på hur mycket carb... rekommenderar ni att äta mest av carben före och efter träning eller dela över hela dygnet? Hur många carb efter träning direkt brukar ni äta? Hörde att snabba kolhydrater typ som godis eller choklad är perfekt direkt efter passet stämmer det??

Åldrigt deffat
35 år
178 cm
94 kg

Behöver veta cirka kalori intag samt hur ska jag dela näringsämne P,C och fat

styrketräning 5 pass i veckan, dag 6 cardio dag 7 vila helt

Tacksam för alla svar


Skickas från min iPhone via Tapatalk

edeqvist
2014-06-16, 20:45
Finns en sticky längst upp i deff delen utav forumet skriven utav King, det mesta står där :)

vicarious
2014-06-17, 06:08
Fyll upp proteinintaget, 2-3g/kg kroppsvikt. Fett 0.5-1g/kg kroppsvikt och sen resten kolhydrater tills du når önskad energimängd.

Lägg kolhydraterna där du tycker de ger bäst effekt för dig, prestationsmässigt.

Sheogorath
2014-06-17, 07:13
Svaret på frågan "hur mycket kolhydrater under deff?" är "så mycket som möjligt", med hänsyn tagen till:

a) kaloribalansen (du måste fortfarande äta tillräckligt lite ENERGI för att gå ner i vikt: energi får du från både fett, protein och kolhydrater)
b) fettintaget (det finns livsnödvändigt fett, inga livsnödvändiga kolhydrater)
c) muskelbevarande (du måste äta tillräckligt mycket protein för att behålla/bygga så mycket muskler som möjligt).

Som vic säger placerar du kolhydraterna där du tycker att de passar bäst. Jag brukar lägga minst 50% av kalorierna och minst 70% av kolhydraterna i de måltiderna som intas efter träning. Det har varit lagom för mig i alla fall.