handdator

Visa fullständig version : Alkohol - träning


björne92
2014-06-16, 19:08
Finns det något som är "bäst" av alla olika alkohol sorter cider,vin, öl, sprit osv? Är det något av dessa som man ska satsa på i träningsyfte?

Tomasholm
2014-06-16, 19:11
En salig blandning utav alla ger bästa fylla, kör på det.

björne92
2014-06-16, 19:11
En salig blandning utav alla ger bästa fylla, kör på det.

Man mår framförallt mycket bra dan efter :-)

King Grub
2014-06-16, 19:12
"I träningssyfte" låter som om det skulle vara något riktigt positivt för träningsresultaten. :)

björne92
2014-06-16, 19:13
"I träningssyfte" låter som om det skulle vara något riktigt positivt för träningsresultaten. :)

Haha jag brukar säga" öl är min dunderhonung" det kanske ligger nått i det!

Ajemän
2014-06-16, 19:13
Alkohol är alkohol, och allt är dåligt. Energiinnehåll varierar dock med dryckesval...
Däremot varierar mängden tannin, vilket bidrar till att man blir bakis. Bla rödvin och whiskey har mkt tannin, så dessa bör man kanske undvika.

björne92
2014-06-16, 19:13
Alkohol är alkohol, och allt är dåligt. Däremot varierar energimängden, och mängden tannin, vilket bidrar till att man blir bakis. Bla rödvin och whiskey har mkt tannin, så dessa bör man kanske undvika.

Jaha har cider mer tannib än öl?

PureWhey
2014-06-16, 19:14
Tannin alltså.... intressant.
E: Cider behöver du inte bry dig om, du är man.

björne92
2014-06-16, 19:15
Tannin alltså.... intressant.
E: Cider behöver du inte bry dig om, du är man.
Med cider menar jag ren sprit såklart, de är som saft för mig ;-)

Ajemän
2014-06-16, 19:29
Jaha har cider mer tannib än öl?

Cider lär innehålla mer eftersom tannin kommer från druvan (alla druvor har tannin men ffa blåa druvor (rödvin))

Och även dryck som lagrats på ekfat. Tveksamt om vanlig fulöl lagrats så länge på fat dock :p

Om något av de innehåller en sådan stor mängd att det gör någon praktisk skillnad vet jag inte, du får googla.

Det är ju bara en del av sanningen, men alla har väl hört "Jag får så ont i huvudet av rödvin", och tanninet är anledningen

Tomasholm
2014-06-16, 19:42
Tannin alltså.... intressant.
E: Cider behöver du inte bry dig om, du är man.

Cider är ju godare än öl

svenbanan
2014-06-16, 21:09
Cider lär innehålla mer eftersom tannin kommer från druvan (alla druvor har tannin men ffa blåa druvor (rödvin))

Cider gjort på druvor då eller? ;)

Ajemän
2014-06-16, 21:13
Cider gjort på druvor då eller? ;)
Haha, ibland går inte hissen ända upp!

HenrikJ
2014-06-16, 21:40
Cider lär innehålla mer eftersom tannin kommer från druvan (alla druvor har tannin men ffa blåa druvor (rödvin))

Och även dryck som lagrats på ekfat. Tveksamt om vanlig fulöl lagrats så länge på fat dock :p

Om något av de innehåller en sådan stor mängd att det gör någon praktisk skillnad vet jag inte, du får googla.

Det är ju bara en del av sanningen, men alla har väl hört "Jag får så ont i huvudet av rödvin", och tanninet är anledningen

Vilken tur att jag aldrig blivit bakfull på vindruvor då!!1

jontexer
2014-06-17, 01:52
lär ju bero på om du vill ha go kolhydrasladdning tills morgondagens träning, då skulle jag valt cider eller öl. annars om du vill ha en fyll så kalorisnål som möjligt shotta spriten eller grogga med lightdryck.

mig veterligt så handlar en väldigt stor del av om man blir bakfull eller ej på om man har mycket av något visst enzym(vet ej vilket). troligen har jag högt av det då jag endast blitt bakis ett fåtal gånger i mitt liv och då på riktiga dödsfyllor, samt att jag tål medicin mycket(kunde ta hög dos roaccutan utan biverkningar) :)

AntonHakan
2014-06-17, 05:09
Jag resonerar så att det som gör att jag får i mig minst kalorier så att jag har mer över att lägga på mat är bäst för mig, så jag dricker ren sprit oftast tex vodka, gin, brännvin etc.
Bäst fylla på så lite energi som möjligt :)

havok
2014-06-17, 06:19
+1 på det.
Vodka och sockerfri Powerking ;D hahaha

björne92
2014-06-17, 09:49
Jag resonerar så att det som gör att jag får i mig minst kalorier så att jag har mer över att lägga på mat är bäst för mig, så jag dricker ren sprit oftast tex vodka, gin, brännvin etc.
Bäst fylla på så lite energi som möjligt :)

Då kanske de är så man ska satsa nu på midsommar !!

z_bumbi
2014-06-17, 09:54
Dricker man så ofta eller så mycket att kalorimängden har någon större betydelse så kanske det snarare är läge att fundera på hur ofta och mycket man dricker än kalorimängderna.

SteelPulse
2014-06-17, 10:29
Jag tror mig ha läst att man får sämre förbränning av alkohol och att detta har större betydelse än ev kaloriintag från själva drycken. Nån som vet om detta stämmer?

exevision
2014-06-17, 13:38
dricker man så ofta eller så mycket att kalorimängden har någon större betydelse så kanske det snarare är läge att fundera på hur ofta och mycket man dricker än kalorimängderna.

+1

Scorpionida
2014-06-17, 14:14
Finns det något som är "bäst" av alla olika alkohol sorter cider,vin, öl, sprit osv? Är det något av dessa som man ska satsa på i träningsyfte?

Du kan ju säga till polarna att du dricker bara cider ikväll för att det är bättre för träningen, så slipper du känna dig mindre manlig för det.

Men jag tror att du har fått frågan besvarad redan, svaret är nej, drick lagom mängder.

JP Morgan
2014-06-18, 16:06
Det mest optimala borde ju vara baltisk vodka (80% alkoholhalt) med någon sockerfri energidryck ;)

Jag kör alltid Vodka & Russchian samt torra vita viner. På sommaren blir det dock mycket rosé.

Ge fan i att vara opti på midsommar! Då har träningen gått lite för långt ;)

r1kkie
2014-06-18, 16:42
Drick det du tycker är gott. Annars avstå.

whuddafuks
2014-06-18, 20:59
Det mest optimala borde ju vara baltisk vodka (80% alkoholhalt) med någon sockerfri energidryck ;)

Jag kör alltid Vodka & Russchian samt torra vita viner. På sommaren blir det dock mycket rosé.

Ge fan i att vara opti på midsommar! Då har träningen gått lite för långt ;)

Ge fan i att vara opti på fyllan säger jag ;)

björne92
2014-06-18, 21:00
Ge fan i att vara opti på fyllan säger jag ;)

Haha :-)

vicarious
2014-06-19, 08:50
Det mest optimala borde ju vara baltisk vodka (80% alkoholhalt) med någon sockerfri energidryck ;)


Inte bättre än 40%-ig vodka. Det enda som skiljer är ju vatten.

Alkohol ger lika mycket energi per gram oavsett varifrån det kommer. Bryr man sig om energimängden håller man sig till osockrad starksprit eller torra viner.

ARMSTARK
2014-06-19, 09:11
Finns det något som är "bäst" av alla olika alkohol sorter cider,vin, öl, sprit osv? Är det något av dessa som man ska satsa på i träningsyfte?

Alla sorter är lika bra. Kräk-bakis är inte nån höjdare på gymet men så länge du håller dig så du blir lagom småmysigt bakis är det lugnt. Många sätter rekord på gymet efter en bra fylla.

SteelPulse
2014-06-19, 09:50
Alkohol känns så otroligt 2011, tycker jag. Palla vara bakis..

ARMSTARK
2014-06-19, 10:31
När vi nu ändå är på ämnet alkohol; tänk på att bolaget är stängt fredag, lördag, söndag nu! Hela midsommarhelgen!