handdator

Visa fullständig version : borde jag börja med animal pak? 17 år


Aari
2014-06-16, 17:14
Hej! Mina polare har alla fått riktigt stora förändringar när de kört med kosttillskottet Animal Pak. Jag vill så gärna börja med animal pak men jag är bara en 97:a. Jag blir 17 år i augusti, så jag undrar; Borde jag börja med animal pak eller inte?
Min vikt o längd ifall det skulle betyda något:
längd: 174 cm
vikt: 66 kg
gymmat seriöst i 4 månader nu.

Svar skulle uppskattas riktigt mycket! Tack :em:

ps. mina polare är 95:or och 96:or. 19 och 18 åringar

Langster
2014-06-16, 17:46
Multivitamin/mineral (vilket animal pak är) kan man börja med i vilken ålder som helst. Det är dock knappast nödvändigt och har ofta visat sig göra mer skada än nytta.
Om dina kompisar gjort stora framsteg så beror det inte på animal pak.
Det finns vissa ämnen i den som inte får säljas som kosttillskott i Sverige, men det beror inte på att man skulle bygga muskler av dem.

Aping
2014-06-16, 18:00
Hej!

Alla i denna tråden kommer svara att du inte behöver det.

Jag har tittat på innehållsförteckningen. Det finns inget i produkten som kan ha gett dina kompisar "riktigt stora förändringar" jämfört med om de:
*Ätit en vanlig kost (med minst 1.5 g protein per kg kroppsvikt och mycket grönsaker).
*Druckit kaffe innan passet.
*Varit noga med att få tillräckligt mycket sömn.
(*eventuellt tagit proteintillskott, eventuellt kreatin).

Ni är alla i en ålder där ni kommer att få riktigt bra resultat oavsett om ni tar tillskott eller inte. Får de bättre resultat än du hittills beror det på att de helt enkelt har bra gener och är bra på att ta i på gymmet.

Bli inte deppig om du inte ökar lika snabbt, alla har olika förustättningar. Dina ökningar kommer om du bara kör på hårt och är noga tekniken samt att du får tillräcklg vila mellan passen för att ge kroppen chans att återhämta sig.

Att kunna träna skadefritt och regelbundet under flera år är den absolut viktigaste faktorn :-)

Mitt råd är att spara dina pengar och köp inte produkten.

Din bästa investering är att köpa medlemsskap på en atletklubb. Där finns det duktiga personer som kan ge dig de bästa tipsen för att bli både stor och stark.

Aari
2014-06-16, 18:06
Multivitamin/mineral (vilket animal pak är) kan man börja med i vilken ålder som helst.
Är du säker? det står att det inte rekommenderas för de under 18 på förpackningen.

Langster
2014-06-16, 18:16
Är du säker? det står att det inte rekommenderas för de under 18 på förpackningen.

Jag kan släppa en vitaminprodukt och skriva att den inte rekommenderas för folk under 55 på förpackningen om jag vill.

Mackie Messer
2014-06-16, 18:44
Är du säker på att det enda de tar är Animal Pak? Det känns som ett ganska efterblivet tillskott att ta som enda tillskott och tro att det kommer ge några som helst förbättringar i gymmet.

anvihl
2014-06-16, 18:52
Är du säker? det står att det inte rekommenderas för de under 18 på förpackningen.

Gå till ICA och köp en multivitamintablett om du tror att det kommer hjälpa dig. Det är inget speciellt med Animal Pak som kommer ge dig extra resultat. Lägg mer tid och energi på att träna istället så kommer resultaten.

Aari
2014-06-16, 19:34
Gå till ICA och köp en multivitamintablett om du tror att det kommer hjälpa dig. Det är inget speciellt med Animal Pak som kommer ge dig extra resultat. Lägg mer tid och energi på att träna istället så kommer resultaten.

Är du säker på att det enda de tar är Animal Pak? Det känns som ett ganska efterblivet tillskott att ta som enda tillskott och tro att det kommer ge några som helst förbättringar i gymmet.

fått vinken nu tror jag, så animal pak är bara gigantiska tabletter som man måste ta fler gånger om dagen för att få i sig vitaminer?

hampfuz
2014-06-16, 20:14
Det är bara vitaminer, mineraler och lite andra ämnen som inte har någon egentlig effekt men som man tar med för att de låter verksamma. Du klarar dig bättre utan. Lägg dina pengar på vassle, mat eller kaffe istället.

Aari
2014-06-16, 20:18
Det är bara vitaminer, mineraler och lite andra ämnen som inte har någon egentlig effekt men som man tar med för att de låter verksamma. Du klarar dig bättre utan. Lägg dina pengar på vassle, mat eller kaffe istället.
är kaffe verkligen så bra? ni har nämnt det flera gånger om på den här tråden, borde man börja lära sig dricka kaffe eller? :Virro

hampfuz
2014-06-16, 20:23
Många (jag inkluderat) upplever att man orkar mycket mer om man får i sig kaffe innan ett träningspass. Hade inte blivit mycket träning på måndagar utan. Många produkter som säljs på kosttillskottsmarknaden är egentligen bara onödigt dyra koffeintabletter.

Men känner du dig redan pigg när du tränar så är det inget som kommer göra så stor skillnad, kör på bara :)

Beemel
2014-06-17, 04:46
är kaffe verkligen så bra? ni har nämnt det flera gånger om på den här tråden, borde man börja lära sig dricka kaffe eller? :Virro

Man behöver inte dricka kaffe. Det finns koffeintabletter.
Sen att kaffe är jäkligt gott, det är en helt annan sak. ;-)

Sniggel
2014-06-17, 04:54
Gå till ICA och köp en multivitamintablett om du tror att det kommer hjälpa dig. Det är inget speciellt med Animal Pak som kommer ge dig extra resultat. Lägg mer tid och energi på att träna istället så kommer resultaten.

Animal Pak är hypad, det är inte Icas multivitamintablett. Det är därför alla "får så bra resultat" av Animal Pak.

AronP
2014-06-17, 07:32
Just animal pak skulle jag vara lite försiktig med pga av dess kraftiga överdosering av diverse vitaminer.

Jeml
2014-06-17, 07:43
Det finns inga lagliga tillskott som kommer ge "riktigt stora förändringar".

Det är bra med käk och hård träning som gör det. Eller olagliga grejer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

lillmesen
2014-06-17, 08:11
är kaffe verkligen så bra? ni har nämnt det flera gånger om på den här tråden, borde man börja lära sig dricka kaffe eller? :Virro

XTSbl1SHHgg

Typ så ;) Alla "argument" man behöver

Aari
2014-06-17, 15:34
Just animal pak skulle jag vara lite försiktig med pga av dess kraftiga överdosering av diverse vitaminer.

Det finns inga lagliga tillskott som kommer ge "riktigt stora förändringar".

Det är bra med käk och hård träning som gör det. Eller olagliga grejer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Jo, Jeml, animal pak får man inte använda om man blir testad inför tävlingar och sånt, då det skulle visa positivt.

AronP, kan du motivera lite? Vad skulle hända om jag överdoserade?

Aari
2014-06-17, 15:36
XTSbl1SHHgg

Typ så ;) Alla "argument" man behöver

Hahaha okej, caffeine pills it is! :D

difeddy
2014-06-17, 15:41
Inte heller måste du ta koffeintabletter för att få resultat. I första hand bör du se till att träningen är rätt upplagd. Sen kan det ju också vara bra att inte behöva koffein för att orka med ett helt vanligt träningspass.

AronP
2014-06-17, 17:10
Jo, Jeml, animal pak får man inte använda om man blir testad inför tävlingar och sånt, då det skulle visa positivt.

AronP, kan du motivera lite? Vad skulle hända om jag överdoserade?

Jag finner det högst osannolikt att du skulle pissa positivt genom att använda animal pak.

http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttillskott/Stora-vitamindoser-kan-vara-riskabelt/

alphahanen2
2014-06-17, 18:30
Avviker lite från ämnet nu.. Men att dina kompisar har ökat så bra behöver inte bero på "animal pak". Att de ökat så bra och samtidigt tagit kosttillskottet kanske bara var en tillfällighet..?

Om jag vore du skulle jag lägga pengarna på mat. Ev. nån pwo beroende på.

shikami
2014-06-17, 20:39
Jag hade lagt pengarna på koffein, kreatin (efter minst 6 månaders tränande så jag vet att träningen är kul och kommer fortsätta.)
Mat, möjligtvis någon bok om kost samt träning (är generation bokform, dock är jag inte "gammal")

Sen protein, hade jag sagt något annat ljuger jag.

Träningen är a och o, vet du ej hur du ska träna kan du ta vilken pwo som helst, du kommer ändå inte få bra resultat om du inte vet hur du ska träna och nej du lär dig inte det över 1 natt.

fokus på träningen och kost och din plånbok och kropp kommer må bra.

Nu är alla olika men PWO är enligt mig bortkastade pengar.
om man nu måste ha en så blanda din egen.

håll dig borta från kostillskott som har namn son "godzillasuperdupermuscelofdoom"
Eller "jagblirgrundluradavkosttillskottsbolagenförattdoms äljerburkarmedEXTREMTcoolanamnsomkommergöranadaför utomdåligmageochtunnarplånbok"

Ett råd från mig, jag dömmer inte, säger inte heller att jag inte testat detta.
men frågan är ju om man vill köpa fultj4ck på burk som man har nollkoll på vad det gör med ens kropp för att kunna träna? :confused:*facepalm*

Så nu har Moralmorsan har talat.

Lycka till med träningen!!! :thumbup:

deadich
2014-06-18, 01:00
Hej! Mina polare har alla fått riktigt stora förändringar när de kört med kosttillskottet Animal Pak.

De har inte fått stora förändringar pga animal pak.

fått vinken nu tror jag, så animal pak är bara gigantiska tabletter som man måste ta fler gånger om dagen för att få i sig vitaminer?

Det är skit som de gett ett coolt namn och en cool burk för att folk ska köpa dom så att företaget tjänar pengar.


AronP, kan du motivera lite? Vad skulle hända om jag överdoserade?

vissa vitaminer är farliga/dåliga om man får i sig för mycket.

Jo, Jeml, animal pak får man inte använda om man blir testad inför tävlingar och sånt, då det skulle visa positivt.


Positivt på vad? Och vad baserar du detta påståendet på?

Aari
2014-06-18, 01:43
Positivt på vad? Och vad baserar du detta påståendet på?

Det står det på förpackningen på animal pak. Det står att man inte borde ta det om man testas för dopning. Läs själv!

shikami
2014-06-18, 06:54
Det står det på förpackningen på animal pak. Det står att man inte borde ta det om man testas för dopning. Läs själv!

Det står typ så på alla burkar för att kunna ha ryggen fri.

Aari
2014-06-18, 15:20
Det står typ så på alla burkar för att kunna ha ryggen fri.

Jaha okej, jag är så lättlurad...

Tack för alla svar, jag skippar Animal Pak och kör på bra kost, kreatin och aminosyror!

Simplicity
2014-06-19, 08:18
Många (jag inkluderat) upplever att man orkar mycket mer om man får i sig kaffe innan ett träningspass. Hade inte blivit mycket träning på måndagar utan. Många produkter som säljs på kosttillskottsmarknaden är egentligen bara onödigt dyra koffeintabletter.

Men känner du dig redan pigg när du tränar så är det inget som kommer göra så stor skillnad, kör på bara :)

Med tanke på att kaffe saknar den ergogena effekt som du får från koffeintabletter skulle jag nog vilja påstå att dom är allt annat än onödiga.

hampfuz
2014-06-19, 08:33
Jag skrev inte att koffeintabletter är onödiga, jag skrev att många av marknadens PWOs är onödiga då de är sämre än koffeintabletter och dyrare - det finns studier som visar att om det är uthållighet man vill ha är det tabletter som gäller, punkt.

Sen att säga att kaffe helt saknar den ergogena effekten tror jag är lite överdrivet med tanke på att det vetenskapliga underlaget på method of delivery är ganska litet.

Simplicity
2014-06-19, 21:41
Jag skrev inte att koffeintabletter är onödiga, jag skrev att många av marknadens PWOs är onödiga då de är sämre än koffeintabletter och dyrare - det finns studier som visar att om det är uthållighet man vill ha är det tabletter som gäller, punkt.

Sen att säga att kaffe helt saknar den ergogena effekten tror jag är lite överdrivet med tanke på att det vetenskapliga underlaget på method of delivery är ganska litet.

Första stycket håller jag med om till 110%, jag tillhör anti-sidan gällande PWOs.

Däremot är jag ganska övertygad om att kaffe knappast kan jämföras med koffeintabletter. Grub länkade studier i nån tråd för ett tag sen som visade på att kaffe innehåller ämnen som hämmar just den ergogena effekten från koffeinet. Däremot vågar jag inte uttala mig om huruvida den helt uteblir. Vill dock minnas att studierna visade på att man behöver komma upp i 5 mg koffein per kg kv för att uppnå effekten, vilket skulle innebära rätt brutala mängder kaffe om man ska dricka det i en omgång.

Sniggel
2014-06-24, 07:33
Det står typ så på alla burkar för att kunna ha ryggen fri.

Dels det. Men tillverkarna lär inte ha något emot att det kan ge en bild av att där är något olagligt (potent) i också. Det är ju mestadels bra reklam för den tilltänkta målgruppen.

Animalisk
2014-06-24, 07:55
Dels det. Men tillverkarna lär inte ha något emot att det kan ge en bild av att där är något olagligt (potent) i också. Det är ju mestadels bra reklam för den tilltänkta målgruppen.

+1

Det enda animal TS behöver äta för styrka och muskeltillväxt är kött.

shikami
2014-06-24, 16:36
Dels det. Men tillverkarna lär inte ha något emot att det kan ge en bild av att där är något olagligt (potent) i också. Det är ju mestadels bra reklam för den tilltänkta målgruppen.

Precis med flashigt namn och bild sen rullar pengarna in på kontot. :)