handdator

Visa fullständig version : Lista all bra mat vid deff?


Neun
2014-06-15, 07:23
Tja! Jag skulle vilja ha en ordentlig lista med alla matvaror som man bör äta under deff! Jag vet att det är kalori ut och in och hit och dit, men jag vill ändå äta bra och nyttig mat som dessutom bränner bra med fett och gör ens mage plattare, haha! Och faktiskt, även om det är mest väska man torskar i början, så blir det en jävla skillnad om man drar ner extremt på t ex snabba kolhydrater ^^

Så lista alla bra grejor jag bör äta och sedan får jag väl anpassa individuellt efter mig hur mycket och stora portioner jag äter :) Detta kan ju vara bra för andra också! Så man inte sitter och äter massa skit och inget händer, t ex onyttiga frukostflingor haha!

Ska helt enkelt försöka äta mig till ett par magrutor, haha! :D

Så börja lista bara!

Kvarg
Kyckling
Lax
Sallad
osv..

vicarious
2014-06-15, 08:02
Använd sökfunktionen, det finns hundratals trådar om deff-mat.

Beemel
2014-06-15, 09:11
Tja! Jag skulle vilja ha en ordentlig lista med alla matvaror som man bör äta under deff! Jag vet att det är kalori ut och in och hit och dit, men jag vill ändå äta bra och nyttig mat som dessutom bränner bra med fett och gör ens mage plattare, haha! Och faktiskt, även om det är mest väska man torskar i början, så blir det en jävla skillnad om man drar ner extremt på t ex snabba kolhydrater ^^

Så lista alla bra grejor jag bör äta och sedan får jag väl anpassa individuellt efter mig hur mycket och stora portioner jag äter :) Detta kan ju vara bra för andra också! Så man inte sitter och äter massa skit och inget händer, t ex onyttiga frukostflingor haha!

Ska helt enkelt försöka äta mig till ett par magrutor, haha! :D

Så börja lista bara!

Kvarg
Kyckling
Lax
Sallad
osv..

Någon som är på bra humör.Tre skrattsalvor och två smileys. Du verkar ha vaknat på rätt sida iallafall.

Maten i sig bränner INTE fett.

Du bör äta mat så du får i dig lagom mängder av makronutrienterna (vanliga rekomendationer är Protein 2ggr kv, fett 0,5-1ggr kv, resten kolhydrater)
Du bör äta så du får i dig tillräckligt med vitaminer, fibrer och dylikt.
Du bör ligga på ett underskott på ungefär 500kcal (självklart lite beroende på hur stor fettmängd du har i kroppen)

Om du tillgodoser detta så kan du äta vad fan du vill

Det finns ingen ultimat lista på produkter som är deff-livsmedel. Jag äter samma saker oavsett om det är bulk, deff eller balans, bara att jag äter dem i olika mängder.

IIFYM + Vitaminer och fibrer är det enda jag går efter.

Ett grundläggande tips är att äta saker med låg energitäthet och att undvika att dricka sina kalorier, åtminstone om man har problem att hålla sig mätt.

Sheogorath
2014-06-15, 09:17
Tja! Jag skulle vilja ha en ordentlig lista med alla matvaror som man bör äta under deff! Jag vet att det är kalori ut och in och hit och dit, men jag vill ändå äta bra och nyttig mat som dessutom bränner bra med fett och gör ens mage plattare, haha! Och faktiskt, även om det är mest väska man torskar i början, så blir det en jävla skillnad om man drar ner extremt på t ex snabba kolhydrater ^^

Så lista alla bra grejor jag bör äta och sedan får jag väl anpassa individuellt efter mig hur mycket och stora portioner jag äter :) Detta kan ju vara bra för andra också! Så man inte sitter och äter massa skit och inget händer, t ex onyttiga frukostflingor haha!

Ska helt enkelt försöka äta mig till ett par magrutor, haha! :D

Så börja lista bara!

Kvarg
Kyckling
Lax
Sallad
osv..

Om du inte tror att man kan vara eller bli rippad och äta "onyttiga frukostflingor" så har du en del att lära innan du ger dig på en deff.

Mackie Messer
2014-06-15, 09:55
Vad betyder ^^?

(Jag vet att 10^3 = 1000.)

Gpajpen
2014-06-15, 10:03
Sluta

raddum
2014-06-15, 10:04
Näringstäta varor i anpassad mängd. Sen kan man givetvis slänga in lite "tomma kalorier" här och var om man gillar det, så länge mängden är rimlig i relation till kroppstorlek, aktivitetsnivå and all that

EnergiÖverskott
2014-06-15, 11:35
IIFYM. Läs på om det och ät det du gillar. Det som är opti är det som är gott, håller dig mätt och glad samt gör att du prickar dina tänkta makros.


Skickat från optinojjans kungliga rike.

Beemel
2014-06-15, 12:08
IIFYM. Läs på om det och ät det du gillar. Det som är opti är det som är gott, håller dig mätt och glad samt gör att du prickar dina tänkta makros.


Skickat från optinojjans kungliga rike.

Funkar bra så länge man tänker åtminstone lite på fibrer och vitaminer också.