handdator

Visa fullständig version : Problem med för korta benmuskler


nordlander
2004-03-22, 23:11
Jag har ett jävla problem med mina ben. Musklerna är för kort så min ryggrad ser ungefär ut som ett Z. Jag är alltså ruskigt ovig och stel i benen och det resulterar i att musklerna drar i ryggslutet och det blir error ungefär. Så har jag iaf fått det förklarat för mig.

Nu måste jag alltså stretcha ut benen så jag slipper det här j*vla problemet med ryggen men hur gör man det snabbast?

Pudzianovski
2004-03-22, 23:17
Har samma problem plus en del andra saker.

Min sjukgymnast sa att jag skulle ligga golvet på rygg med benen upp mot en vägg, sen höjer du benen lite i taget.

I och med att du ligger med ryggen plant mot golvet så påfrestar du inte ryggen lika mkt.

Hoppas du förstår mig.

mange_
2004-03-22, 23:42
bästa är att stretcha är att spänna muskeln..slappna av..och tänja...så upprepar du det om å om å om å om igen....

nordlander
2004-03-23, 11:05
det där med att ligga på rygg med ett ben mot väggen kör jag...tycker dock inte det funkar så bra. hur länge ligger du?

nordland
2004-03-23, 12:01
var speciellt noga med att stretcha Höftböjarna (http://exercise.about.com/cs/flexibility/l/blstretch.htm) , gluteus, och framsidan....

mange_
2004-03-23, 13:28
en annan sak som fungerat SKIIIIT bra på mig är att köra raka mark köra långsamt och hålla kvar i bottenläget....låt det SMÄRTA!!! fungerar skit bra..

nordlander
2004-03-23, 16:46
tackar tackar...ska ta tag i det här nu så man slipper den här eländiga smärtan