handdator

Visa fullständig version : hur mycket ökar ni?


mange_
2004-03-22, 23:10
vet inte om detta var rätt ställe att posta det men men....

undrar bara ungefär hur mycket ni ökar i muskelmassa per år??

(denna fråga riktar sig mest till dom som har tränat en längre tid!!)

cali
2004-03-22, 23:16
Mycket intressant fråga! Det ska bli intressant at få se vad folk svarar.
Jag har tränat i 17 månader nu och kan inte riktigt uttala mig för den tillväxt jag erhållit är av nybörjar karaktär. (dvs snabb i början).

Men jag har läst på flertal ställen att det är svårt att öka mer än 2 kg ren muskelmassa per år. :cryout:

Fatalist
2004-03-22, 23:34
Jag har bara tränat i 7 månader men jag har ökat 4.8kg hittills, hur mkt som är muskler har jag ingen aning om men några hekto är det säkert :D

cali
2004-03-22, 23:51
Jag har ökat 14 kilo på 17 månader. Snacka skillnad när man bara är 168 lång!
Vet inte hur mycket som är muskler av det, men 10 kilo mera muskler är det nog! :)

Metal_boy_
2004-03-23, 00:00
enligt nån jävla skitsida hade jag 25% bodyfat...vet inte om det stämmer

stod även att mitt proteinbehov va 180gram om dagen men det kanske va om jag inte tränade jag vet inte

i vilket fall som helst så ska 20 kilo bort när jag deffar och det mesta sitter runt midjan som e 104cm runt naveln och sidfläsket

totalt har jag ökat 31kg på 2,5 år...hur mycke som e muskler har jag ingen som helst aning om

Pez
2004-03-23, 00:04
Kör med det klassiska svaret här...

För att ni ska få lite perspektiv på hur mycket ett kg muskelmassa faktiskt är så - gå till charken på en livsmedelsbutik och be dom hiva upp ett kg oxfile - voila! Om trott att ni gått upp 5kg muskler på lika många månader så tänker ni nog om... :D

/pez

JAM
2004-03-23, 00:09
Originally posted by Pez
För att ni ska få lite perspektiv på hur mycket ett kg muskelmassa faktiskt är så - gå till charken på en livsmedelsbutik och be dom hiva upp ett kg oxfile - voila! Om trott att ni gått upp 5kg muskler på lika många månader så tänker ni nog om... :DJahaja, efter det där vill jag ju inte skriva något om min viktökning...
:cryout: :em:

(Visste dock redan innan att det är så... :))

randig
2004-03-23, 01:33
ja har tränat nånting me stil me 3 år o har ökat från 65kg till typ 97kg en hel del fet alltså men ändå en heldel mukler

o ja tycker ej ja tränat länge men ja skrev ändå bara för att jävlas

RobbeliRobban
2004-03-23, 08:06
Har ökat c:a 1kg muskelmassa/år jag har tränat, har nästan alltid hållt ganska god förm iofs. Sista tiden har jag lagt på¨mig en hel del fett iofs, så det ser ut som jag har ökat mer på sista tiden, fast dså är inte fallet, men fettet skapar en trevlig illussion.

JAM
2004-03-23, 10:10
Hur mycket muskelmassa lägger en tanig nybörjare som börjar träna hårt och äta tillräckligt, på sig under det första året tror ni? Många ökar ju 10-20 kg...

aliquis
2004-03-23, 10:58
om man ser till saker som abcde-dieten o grejer måste det ju gå att öka på en hel del... En sak jag inte har förståt är mer professionella som ligger på 10-15kg över tävlingsvikt när dom är offseason, varför gör dom det? ökar dom inte på en del muskler då eller gör dom det mer för att uppnå normal fettmängd och spara på kroppen för att det inte är hälsosamt att ligga på väldigt låg bf% hela tiden?
Samma sak med en del på hsttjosan, en del verkar ju öka på rätt bra, men personen som har hittat på det verkade ju köra med AAS under en period och så så det kanske är mycket sådant med i det hela också.

Klo
2004-03-23, 11:06
Har nog under hela tiden jag tränat (ca 12 år) ökat i snitt mellan 0,5-1 kg per år.

Toljanen
2004-03-23, 11:40
Jag har hittills under mina 6 träningsår ökat ca 1,5 - 2 kg/år.

mr_ping2
2004-03-23, 11:54
C:a 7kg per år i vikt och 10 i bänk

nordland
2004-03-23, 11:58
har tränat i ca 5 år nu. och på den tiden så har jag gått från 65 till 107kg. Men jag vågar inte gissa hur mycket som är muskler/fett. Gick från 65kg till 95kg på 3 år. Nu har det dock stagnerat lite...

Peter
2004-03-23, 12:22
Jag körde en rätt seriös träningsperiod med mycket mat och protein under december till mars. Jag gick upp 6 kg i vikt varav 1,5 var muskler enligt bioimpendansmätning (hand-fotmätning). Fettet ökade med 3 kg trots hyffsad mat och hård träning. Ska bli spännande att se hur mycket muskler som försvinner när jag går ner dom 3 kg i fett. Hoppas på att hamna på lite plus i alla fall.

JAM
2004-03-23, 12:25
Hmm, jag har tränat i 1,5 år. Som värst gick jag från 73 kg till 89 kg på nio månader... Mars -03 till dec -03... Det är väl typ 15 kilo späck... :eating: :em:

Sedan upp på 90 och vände. Nu nere på ca 88 efter tre veckors deffande... Och mer ska det bli! :hbang:

Sparrisen
2004-03-23, 12:49
En intressant fråga indeed. Visst, jag är mycket medveten om att man ökar mer i muskelmassa som nybörjare, och att man sedan håller sig på ca 2kg muskelmassa per år, om man nu satsar riktigt seriöst.

Jag tror dock att det skiljer sig mycket från individ till individ, och även när i livet man börjar träna. Börjar man, som många på detta forum, när man är mellan 15-20 år så är en stor del vav ökningen naturlig. Det är nu alla män får en kraftigare kroppsbyggnad, oavsett om man tränar eller ej.

Själv gick jag upp 17 kilo på cirka ett år. Nu kommer det konstiga. När jag började träna hade jag gansla lite underhudsfett. Jag har alltid vetat om att jag har en mycket snabb ämnesomsättning. Som barn och under tonåren kunde jag äta hur mycket som helst utan att gå upp i fettmängd. Alla bara stirrade på mig vid skolbespisningen... redan sedan barnsben har jag haft en ganska "muskulös"-kroppsbyggnad.

När jag började träna körde jag stenhårt från början, och sedan ett år, 17 kilo tyngre och noll centimeter längre, hade jag inte ökat mycket i fettmängd om man tittar efter i spegeln. Visst, fettmängden öka säkert, men inte mycket. Vad kan det bero på? Vatten? Blyinplantat? Högre lufttryck?


Edit: avataren är tagen efter ett års träning.

King Grub
2004-03-23, 12:53
Originally posted by SwedeForce
Vad kan det bero på?

Mr Olympiagener? :)

cali
2004-03-23, 13:14
Det verkar som om vikten stiger rejält men volymen ändrar sig inte så fasansfullt. Vad jag har förstått så väger muskler mycket mer än annan kroppsvävnad såsom fett vatten etc.

Jag har till och med hört att muskler 3 ggr så mycket som fett hur det nu kan vara möjligt...???

http://www.mabra.info/imcms/servlet/GetDoc?meta_id=2648&template=S%F6kFr%E5gorArtikelMotion

Kalleh
2004-03-23, 13:25
Har tränat flera år från och till och rört mig både uppåt och nedåt på viktskalan. De senaste 7 månaderna däremot har jag lagt om träningen ordentligt och kört mer seriöst än jag någonsin gjort, både i gymmet, i löpspåren och i köket. Resultatet av detta är ca: 6 kilos viktökning. Javisst, jag är medveten om att bara en bråkdel av detta är muskelmassa MEN jag har fler synliga muskelkonturer (speciellt på magen) och blodådror än för 7 månader sedan trots att jag borde lagt på mig minst 5 kilo underhudsfett (?). Vad är de där 5 kilona om de inte är fett eller muskler?

mange_
2004-03-23, 13:25
en till påstående jag har hört! är att om man ökar 1 kg ren muskelmassa så ökar man ca 3 kg i vikt pga av att det binds massor med annats skit (fråga mig inte vad)... :)..men är de tnån sanning i detta?

Peter
2004-03-23, 13:31
Muskeln består till 75% av vatten men det är ju en del av själva muskeln. Sen binder varje gram glykogen ca 3 gram vatten vilket gör att muskelns vikt kan öka med kanske 1 kg från en dag till en annan av en kolhydratladdning. Det är ju lite fusk att kalla det 1 kg muskelökning.

Men mäter man under lika förutsättningar från gång till gång finns ingen anledning att räkna bort vätskan i muskeln eftersom den är en naturlig del.

Fett+ ECM extracellulär massa (skelett, blod, vätska utanför cellerna) + BCM body cell mass (muskler, inre organ) = kroppsvikten

Lasse Kongo
2004-03-23, 13:44
Originally posted by Pez
Kör med det klassiska svaret här...

För att ni ska få lite perspektiv på hur mycket ett kg muskelmassa faktiskt är så - gå till charken på en livsmedelsbutik och be dom hiva upp ett kg oxfile - voila! Om trott att ni gått upp 5kg muskler på lika många månader så tänker ni nog om... :D

/pez

Blir dyrt för mig isåfall grabben, blir mkt oxfilé :naughty:

Eller inte :cryout:

mange_
2004-03-23, 13:55
Originally posted by Lasse Kongo


Blir dyrt för mig isåfall grabben, blir mkt oxfilé :naughty:

Eller inte :cryout:

nu gör jag en dum sak borde skriva ett pm....men det retar mig så otroligt mycket alla dessa onödiga inlägg i trådarna som gör att dom blir så jävla långa med bara massor med SKIT!!!!!!!!! Ursäkta men tycker du det var en rolig kommentar som skulle pigga upp våran dag eller ville du meddela alla hur lite pengar du har!!! ärligt jag skiter fullständigt i båda.....Skriv inte i trådarna om du inte har nåt vettigt att säga!!!!!

Lasse Kongo
2004-03-23, 14:03
Originally posted by mange_


nu gör jag en dum sak borde skriva ett pm....men det retar mig så otroligt mycket alla dessa onödiga inlägg i trådarna som gör att dom blir så jävla långa med bara massor med SKIT!!!!!!!!! Ursäkta men tycker du det var en rolig kommentar som skulle pigga upp våran dag eller ville du meddela alla hur lite pengar du har!!! ärligt jag skiter fullständigt i båda.....Skriv inte i trådarna om du inte har nåt vettigt att säga!!!!!

Ja tyckte det var väldigt roligt, skicka pm nästa gång istället, finns risk att trådarna blir långa o fulla med massa onödiga inlägg annars :thumbup:

1-2-3
2004-03-23, 14:39
Jag är 25år/173cm nu. Från att ha vägt 65kg ända sedan gymnasietiden började jag käka ännu mera mat samt gainers fuel varje dag efter nyår. Tog då c:a 65kg i bänk, 35kg bicepscurl och tränade på 50-60% av maxvikten på träningsmaskinerna på mitt enkla gym. Jag väger nu efter 3 månader 70kg och tar 80kg i bänk, 45kg biceps samt 100% på maskinerna. Men roligaste skillnaden är ändå hantlarna! Provsvingade en 22kg hantel första träningsdagen, som då verkade väga +200kg! Men nu klarar jag att köra fusk-reps med dessa :hbang:

Misstänker dock att det gått fort i början, för att sedan avta drastiskt.. men den som lever får se!

Otto GROV
2004-03-23, 14:54
man får väl tänka en hel del på att om man är ung i tonåren så går man upp rätt mycket i vikt utan träning

Aeis
2004-03-23, 17:02
54- till 61 kg på 6 månader.

Marre-Sthlm
2004-03-23, 17:07
Från 4 kg till 70 kg på 16 år :)

Sparrisen
2004-03-23, 18:12
Originally posted by King Grub


Mr Olympiagener? :)

:cool:

Simon
2004-03-23, 20:10
hade vägt ca 72 i ungefär ett år sedan början av 8an till början av 9an då jag började träna, kört seriöst ca 2/3 av tiden sen dess, nu ligger jag på 80-81, ser ingen större skillnad i fettmängd(men man vet ju att den finns där :eating: )
dock så ökade jag som bäst alldeless i början så klart, ökar inte riktigt lika mkt fortfarande :|

swiftin
2004-03-23, 20:17
Jag vägde runt 70-72 i våras, och nu väger jag runt 81 kilo. Tror dock inte det är alltför mycket muskler jag samlat på mig.

Allan
2004-03-23, 20:20
Har ingen aning. Började träna redan under tidig pubertet och har svårt att avgöra vad som är ökning genom träning och vad som är ökning genom naturlig längd- och vikttillväxt.
Jag kan inte heller titta på familjen eftersom de är långa som flaggstänger och det är inte jag (negativ effekt av styrketräning hade jag trott för ett par år sen, men numer vet jag bättre).
Rimligt är väl att säga att jag väger ca 15 kg mer än en vältränad man i min ålder och längd, vilket gör ca 0,5 kg per år...

allan

Chris
2004-03-23, 20:31
Jag har ökat från 52kg nånting till ca 76kg på lite mer än 3 års tid. 8kg om året, vilket kanske är 2kg muskler per år? Jag är hur som helst helnöjd med förvandlingen!

BigArmsBaby
2004-03-23, 20:47
Jag började tränar när jag var 15år då vägde jag 72kg 177cm lång med 12% kroppsfett nu har jag tränat 4 år 179cm lång 121kg 20% kroppsfett. så jag är nöjd med resultatet.

tristan
2004-03-23, 21:02
hehe jag har gått upp 3kilo på två veckor nu:smash: :eating:

Jag har nu tänkt minska lite på matintaget.
1,5 kilo/vecka känns lite väl mycket.

Toljanen
2004-03-23, 21:03
Originally posted by BigArmsBaby
Jag började tränar när jag var 15år då vägde jag 72kg 177cm lång med 12% kroppsfett nu har jag tränat 4 år 179cm lång 121kg 20% kroppsfett. så jag är nöjd med resultatet.
Då har du bara ökat 15,52 kg i kroppsfett!;)

acidbl00d
2004-03-23, 21:32
20kg har man gått upp på 18 månaders träning. Det är ju litta... Faktiskt inte käkat så mycket hade nog gått upp en hel del även om jag inte tränat.

RealElwood
2004-03-23, 21:41
Tränat till å från i säkert 8 år. Mer seriöst senaste 2-3, det senaste året så har det blivit 2.3kg muskler. Då bygger jag ca: 7 månader om året. Resten är antingen diet eller sommarunderhåll..

Måttet är taget av förra årets kalipermätning på 14,8% bf jämfört med förra veckans mätning med 14,7 på kalipern.

Men jag känner mig mycket större i år än förra året.

MAXX
2004-03-23, 22:39
har ökat från 92 till 100 kilo, detta mitt tredje träningsår. Är dock rätt lång, 189 cm så nån biff kan man inte kalla mig. Bf har jag aldrig mätt men runt omkring 10 skulle jag tippa, har väl synliga magrutor.

100 kilos klubben yäääää :hbang:

Topaz
2004-03-24, 00:12
Jag började med gainer o 84% proteinpulver o började käka 5ggr om dan i mitten av januari, Sen dess har jag gått upp 5 kg (65kg o 9,5% BF till 70kg o 10,7% BF) varav lite drygt 1 kg är fett enligt en mätare på gymet. Mitt mål är 72kg o 8,3% BF den första juni. Det borde inte vara nåra problem!?!

Medusa
2004-03-24, 07:50
När jag började träna för 6 månader sen så vägde jag in på ca 72 kg, min nuvarande vikt är 77,6 kg. Jag har lagt på mig en del fett, men också en del muskler, vet dock inte hur mycket.

rossi
2004-03-24, 13:13
Originally posted by Topaz
Jag började med gainer o 84% proteinpulver o började käka 5ggr om dan i mitten av januari, Sen dess har jag gått upp 5 kg (65kg o 9,5% BF till 70kg o 10,7% BF) varav lite drygt 1 kg är fett enligt en mätare på gymet. Mitt mål är 72kg o 8,3% BF den första juni. Det borde inte vara nåra problem!?!

Lycka till att bygga 2kg ren muskelmassa tills juni..... :naughty:

rossi
2004-03-24, 13:15
Originally posted by BigArmsBaby
Jag började tränar när jag var 15år då vägde jag 72kg 177cm lång med 12% kroppsfett nu har jag tränat 4 år 179cm lång 121kg 20% kroppsfett. så jag är nöjd med resultatet.

35kg muskler på 4 år.... grattis !!! :hbang:

Pdaddy
2004-03-24, 13:31
Muskelmassa i kg tar en jävla tid att bygga :nono:
Man kanske tror att man lagt på sig en jävla massa mukler, men de e inte så att de kan va mycket bundet vatten ?? Näääääääää icke va *LOL*
Käkar man så mycke gainers mm, så lär man också lägga på sig en gnutta fett :D

Kör hårt, men tro inte att 2 kg muskler till Juni är möjligt..
Om du inte käkar en jävla massa otilåtna medel..

M

Topaz
2004-03-24, 20:18
Originally posted by rossi


Lycka till att bygga 2kg ren muskelmassa tills juni..... :naughty:

ne inte "ren" muskelmassa, asså jag ska ha en vikt på 72kg varav 6 kg ska vara fett. Sen krävs det 3,5kg inte 2 kg hehe (

Det är mkt vatten i musklerna)

Topaz
2004-03-24, 20:23
Originally posted by Pdaddy
Muskelmassa i kg tar en jävla tid att bygga :nono:
Man kanske tror att man lagt på sig en jävla massa mukler, men de e inte så att de kan va mycket bundet vatten ?? Näääääääää icke va *LOL*
Käkar man så mycke gainers mm, så lär man också lägga på sig en gnutta fett :D

Kör hårt, men tro inte att 2 kg muskler till Juni är möjligt..
Om du inte käkar en jävla massa otilåtna medel..

M

Jag har enbart ätit vassle/kasein protein o gainer och har gått upp 5 kg på 2 månader varav max 1,5 kilo är fett. Varför skulle jag inte kunna gå ner 1,5 kg fett och gå upp 3,5 kg kvalitativ vikt på drygt 2 månader?

dantheman
2004-03-24, 20:53
Originally posted by Topaz


Jag har enbart ätit vassle/kasein protein o gainer och har gått upp 5 kg på 2 månader varav max 1,5 kilo är fett. Varför skulle jag inte kunna gå ner 1,5 kg fett och gå upp 3,5 kg kvalitativ vikt på drygt 2 månader?

Din slutsats vore riktig om det vara så att du bara lagt på dig 1,5 kg fett. Men det är inte särskilt troligt. Sen är det en annan sak att för det flesta spelar det ingen roll om man håller mycket vätska, det ser oftast ut som muskler ändå.

Pdaddy
2004-03-24, 21:36
De e ju jävla svårt allt det här... Nu ska man tänka också på att runt organ mm så sitter det mycket fett. Så även om man mäter runk kistan mm så kan de va fett som lagt sig runt de inre organen + som du sa massa vatten mm.
Men 2 kg muskler är som någon nämde 2kg oxfile, å de e faan mycke kött :naughty: . Faan tänk om man la på sig 0.5 kg oxfile på varje biceps, kitt då skulle man se beefcake ut ju..

Nämen kör på å biffa på dig fett mm, du är väll rätt smal å så, så fett e bara bra för dig om du vill bygga. Du får göra som de riktiga killarna, kör riktig offseason bulk. Med andra ord ät tills du spyr å träna som en gris :thumbup:
Sen får du väll deffa lite till beach 2005, för nu e de ingen ide att börja bulka å sen deffa sig inför stranden skulle ja tro..

Marcus

Jorgen
2004-03-24, 22:12
Jag ligger på en snittökning på ca 2 kg/år. Helt ok med mina förutsättningar (sköter kosten alldeles för dåligt).

//Jörgen

Topaz
2004-03-24, 23:06
Originally posted by dantheman


Din slutsats vore riktig om det vara så att du bara lagt på dig 1,5 kg fett. Men det är inte särskilt troligt. Sen är det en annan sak att för det flesta spelar det ingen roll om man håller mycket vätska, det ser oftast ut som muskler ändå.

jo men muskler innehåller vatten så därför räknar jag med det som kvalitativ vikt =P Iofs är det ganska troligt att de första kilona är lättare att lägga på sig, men jag ser det ändå inte som en alltför stor utmaning att nå 72 kg 8% BF innan juni. Kan oxå va så att fettmätarn på gymmet visar helt fel, men det tror jag inte.

Topaz
2004-03-24, 23:10
Originally posted by Pdaddy
De e ju jävla svårt allt det här... Nu ska man tänka också på att runt organ mm så sitter det mycket fett. Så även om man mäter runk kistan mm så kan de va fett som lagt sig runt de inre organen + som du sa massa vatten mm.
Men 2 kg muskler är som någon nämde 2kg oxfile, å de e faan mycke kött :naughty: . Faan tänk om man la på sig 0.5 kg oxfile på varje biceps, kitt då skulle man se beefcake ut ju..

Nämen kör på å biffa på dig fett mm, du är väll rätt smal å så, så fett e bara bra för dig om du vill bygga. Du får göra som de riktiga killarna, kör riktig offseason bulk. Med andra ord ät tills du spyr å träna som en gris :thumbup:
Sen får du väll deffa lite till beach 2005, för nu e de ingen ide att börja bulka å sen deffa sig inför stranden skulle ja tro..

Marcus

Jadu, Jag har (enligt en fettmätare) 7,5 kilo fett och mitt mål är att ligga på 6 kilo fett, så att deffa bort de 1,5 kilona går på 2 veckor skarru se =P

aliquis
2004-03-25, 04:01
Originally posted by Topaz

Jag har enbart ätit vassle/kasein protein o gainer och har gått upp 5 kg på 2 månader varav max 1,5 kilo är fett. Varför skulle jag inte kunna gå ner 1,5 kg fett och gå upp 3,5 kg kvalitativ vikt på drygt 2 månader?
för att du isf skulle kunna gå upp 30kg muskler på ett år... och med tanke på att andra är nöjda med sina 2-4kg eller så så verkar det ju lite extremt... gör som jag och inse att bioimpedansmätaren är skit och inte säger någonting :D
Hur mycket biffigare ser din kropp ut nu än för 2månader sedan? Hur mycket fluffigare?

Pdaddy
2004-03-25, 07:56
Faaan Topaz, är det du på avataren ???

Isåfall tycker jag att du ska fläska på dig lite, du ser ju ut som en koncentrations läger fånge :D .. Utan fett = söliga muskel ökningar :angel:

Go the beefcake way young lad.. :kickass:

Marcus

Sparrisen
2004-03-25, 08:53
Originally posted by Pdaddy
Så även om man mäter runk kistan mm så kan de va fett som lagt sig runt de inre organen + som du sa massa vatten mm.


:confused:

:D

Topaz
2004-03-25, 20:45
Originally posted by aliquis

för att du isf skulle kunna gå upp 30kg muskler på ett år... och med tanke på att andra är nöjda med sina 2-4kg eller så så verkar det ju lite extremt... gör som jag och inse att bioimpedansmätaren är skit och inte säger någonting :D
Hur mycket biffigare ser din kropp ut nu än för 2månader sedan? Hur mycket fluffigare?

Du hade juh gått upp ungefär lika mkt saru =P Du är lite avis tror jag hehe

Topaz
2004-03-25, 20:48
Originally posted by Pdaddy
Faaan Topaz, är det du på avataren ???

Isåfall tycker jag att du ska fläska på dig lite, du ser ju ut som en koncentrations läger fånge :D .. Utan fett = söliga muskel ökningar :angel:

Go the beefcake way young lad.. :kickass:

Marcus

Japp det är på nyårsafton, då hade jag (skrev fel tidigare) 9,5% BF o vägde 65kg. Nu har jag max 11% o väger 70 kg. Jag nöjjer mig med 72 kilo, vill inte se ut som arnold, skulle inte va så svårt iofs hehe

:booty:

aliquis
2004-03-25, 21:05
Originally posted by Topaz
Du hade juh gått upp ungefär lika mkt saru =P Du är lite avis tror jag hehe
Avis på VAD?
Ja, jag har nästan gått upp lika mycket, 4-5kg på drygt 3månader och inte 5-6kg på 2 iofs, men jag är avsevärt mycket slätare nu än innan så jag skulle vara nöjd om 1-2kg är muskler och "bara" 3 är fett ;D

Fast å andra sidan är du lakto-ovo-veg och jag är vegan, och du äter vassle och jag äter sojaprotein så jag har kanske inte samma förutsättningar.

aliquis
2004-03-25, 21:08
Om det senare stämmer ger 11% på 70kg 7.7kg kroppsfett och 8% på 65kg 5.2kg kroppsfett, dvs en skillnad på 2.5kg, dvs isf har du ökat 2.5kg fett och 2.5kg muskler+vätska, och det låter väl inte helt otroligt på 4månader.

Topaz
2004-03-25, 21:29
Originally posted by aliquis
Om det senare stämmer ger 11% på 70kg 7.7kg kroppsfett och 8% på 65kg 5.2kg kroppsfett, dvs en skillnad på 2.5kg, dvs isf har du ökat 2.5kg fett och 2.5kg muskler+vätska, och det låter väl inte helt otroligt på 4månader.

Jag skrev fel, kan juh va så att allt fett i hjärnan har försvunnit =)