handdator

Visa fullständig version : alt+tab och fokus follows mouse. [Microsoft Windows]


tlk
2014-06-14, 07:34
Som nybliven Windows-användare sedan någon månad tillbaka så har jag efter många om och men äntligen fått musen till att fungera adekvat. Dvs. focus follows mouse, och ingen korkad autoraise på fönstret som fokuseras. Så det var ju trevligt. Nu har jag sökt som en galning på google för att få svar på nästa problem som har dykt upp. Hittar dock inget så rådfråga koloraklena.

Som sagt så har jag focus follows mouse aktiverat vilket ställer till det när jag försöker alt-tabba till ett annat fönster än det muspekaren råkar vara över. Med all rim och reson finns det någon enkel inställning för att få muspekaren till att automagiskt flyttas till det fönster jag alt-tabbar till men jag kan inte för mitt liv hitta. Någon som har koll på läget här?

tlk
2014-06-14, 07:40
Kan också nämna att det fungerar lite halvt. Tabbar jag från ett fönster på någon sekundärskärm till ett fönster på huvudskärmen så flyttas pekaren till huvudskärmen. Tabbar jag ifrån huvudskärmen till annan skärm gör den inte det. Inte heller fungerar det om jag försöker tabba mellan olika fönster på samma skärm.

Gpajpen
2014-06-14, 10:19
Ibland är det bäst att inte hålla på att krångla till det helt enkelt.

tlk
2014-06-15, 06:39
Ibland är det bäst att inte hålla på att krångla till det helt enkelt.

Jag försöker inte krångla till det. Vill bara få användargränssnittet lite halvt fungerande. Out of the box-inställningarna var riktigt risiga :smash: