handdator

Visa fullständig version : Bli större och starkare


erkiperki100
2014-06-12, 00:42
Jaaaaa, nu e det så att jag har gymmat ett tag nu men det känns som att det går väldigt väldigt långsamt. Jag har letat och letat efter trådar som skulle passa men jag kan inte finna någon. Det kan ju vara så att jag är helt värdelös på att söka. Jag känner att mina 2 års slit borde gett mer resultat. Jag var cirka 165 och vägde kankse 50 kg och nu är jag 182 och väger 63 kg. Har jag gjort något fel? Jag brukar träna 2 dagar vila 1 träna 2 osv. Har jag inte låtit min kropp vila tillräckligt? Jag kollade hur mycket jag fick kalorier jag fick i mig varje dag och jag låg på ett litet underskott, kan det vara boven? Jag försöker äta mer men det är svårt, det ställer till det med maten i skolan som oftast smakar bajs. Skulle behöva lite tips på hur man blir grövre och får störra muskelmassa och hur man får mer definerade muskler.


Ledsen om jag postade på fel ställe. Har svårt att hitta här. *gah!*:)

Erik

400
2014-06-12, 00:51
För en bra utveckling behövs en bra kost, tillräckligt med sömn, samt att träningen i sig ska vara bra. I ditt fall låter det som om det är kosten som sätter käppar i hjulet för dig. Rent spontant är mitt råd att dricka shakes om du tycker att det är jobbigt att käka tillräckligt. Annars är det bara att äta mer fet mat i övrigt, som är väldigt energitätt. Exempelvis fullfet mjölk, avokado, nötter, etc.

erkiperki100
2014-06-12, 00:56
För en bra utveckling behövs en bra kost, tillräckligt med sömn, samt att träningen i sig ska vara bra. I ditt fall låter det som om det är kosten som sätter käppar i hjulet för dig. Rent spontant är mitt råd att dricka shakes om du tycker att det är jobbigt att käka tillräckligt. Annars är det bara att äta mer fet mat i övrigt, som är väldigt energitätt. Exempelvis fullfet mjölk, avokado, nötter, etc.

Vad för shakes är det då man ska ta?

400
2014-06-12, 01:01
Vad för shakes är det då man ska ta?
Det bestämmer du själv. Anledningen till att dricka shakes är att det är lättare att dricka kalorier än att äta dem (mindre mättnadskänsla). Vad för något du har i dem bestämmer du efter hur mycket mer kalorier du vill äta. Finns massvis med recept på nätet, bara att googla.

Zupwtf
2014-06-12, 07:28
Tränar du ben regelbundet ? :) är ganska stora muskler så glömmer du bort dem missar du väldigt mycket.

AronP
2014-06-12, 07:43
Jag var cirka 165 och vägde kankse 50 kg och nu är jag 182 och väger 63 kg. Har jag gjort något fel?
Du har ätit för lite. Det är svårt att bygga muskler om man inte äter ordentligt.

Är maten äcklig så ta med dig något alternativ, ät ändå eller kompensationsät vid något annat tillfälle på dygnet.

Och inga snablans shakes, riktigt mat.

hugok
2014-06-12, 07:48
Imponerande längdutveckling. Jag gissar att du inte är alltför gammal om du växer så fort. Bara den ökade längden kräver en hel del energi. Mitt tips är att ta dej i kragen och äta skolmaten, den är inte så farlig.
Tränar du tillräckligt hårt? Jag tycker alla numera säger att dom tränar på gym, men likförbannat ser de flesta ut som ungdomarna man ser på bilder från 70-talet när ingen tränade på gym.

spas
2014-06-12, 07:50
Det tar olika lång tid för folk att bygga muskler. Se till att du följer ett bra schema för träningen, det finns gott om dem här på forumet. Sikta på att hela tiden lyfta mer och/eller tyngre och ät lite mer. Gnälla på skolmaten har ingen blivit grov av, ät och var glad.