handdator

Visa fullständig version : Rännskita, dricka piss och världens jobbigaste ljud!


Lasse Kongo
2014-06-11, 13:27
Snart dags igen, kan det ens komma i närheten av originalet? Ja, jag älskar Dum Dummare, men vågar inte ha några större förhoppningar, känns som det mest kommer bli ett pinsamt försök, men jag blir gärna motbevisad!

lGXHVlEklgQ

Minimjölk
2014-06-12, 11:29
Alltså, Dum& Dummare är troligtvis en av de bästa komedierna som någonsin gjorts. Man skall dock ha i åtanke att den är 20 år gammal och mängder av filmer gjort bleka kopior av de flesta skämten efteråt vilket gör at tom vi sett den idag för första gången så hade den inte varit lika fantastisk. Det jag vill ha sagt är att vi idag som tittare har helt andra krav och förväntningar än vi hade då 94 när vi halvt garvade ihjäl oss åt nyhetens behag av denna typen av humor. Desutom är jag rädd att de försöker göra en kopia av de bästa gagsen från förra filmen och det brukar ju bli sådär. Någon scen med rännskita, någon som äter något kul, något trubbel med polisen och att de blir indragna i någon lustig intig som de inte förstår.

Det bästa är om de behåller karaktärerna men försöker göra en helt skild handling med andra (dock gärna lika pubertala) skämt som förra gången. Skådisarna är tillräckligt bra för att bära upp detta. Jag tror nog att det kan bli helt ok efter förutsättningarna men det finns inte en snöbolls chans i helvetet (ditkastad av Harry) att denna filmen överträffar ettan, hur rolig den än är.

You sold my dead bird to a blind kid?

Lasse Kongo
2014-06-12, 11:42
Alltså, Dum& Dummare är troligtvis en av de bästa komedierna som någonsin gjorts. Man skall dock ha i åtanke att den är 20 år gammal och mängder av filmer gjort bleka kopior av de flesta skämten efteråt vilket gör at tom vi sett den idag för första gången så hade den inte varit lika fantastisk. Det jag vill ha sagt är att vi idag som tittare har helt andra krav och förväntningar än vi hade då 94 när vi halvt garvade ihjäl oss åt nyhetens behag av denna typen av humor. Desutom är jag rädd att de försöker göra en kopia av de bästa gagsen från förra filmen och det brukar ju bli sådär. Någon scen med rännskita, någon som äter något kul, något trubbel med polisen och att de blir indragna i någon lustig intig som de inte förstår.

Det bästa är om de behåller karaktärerna men försöker göra en helt skild handling med andra (dock gärna lika pubertala) skämt som förra gången. Skådisarna är tillräckligt bra för att bära upp detta. Jag tror nog att det kan bli helt ok efter förutsättningarna men det finns inte en snöbolls chans i helvetet (ditkastad av Harry) att denna filmen överträffar ettan, hur rolig den än är.

You sold my dead bird to a blind kid?

Håller med, det som var skitkul 1893 som alla ASGARVADE åt på torget.... kanske inte är lika kul idag... utan mest konstigt och bisarrt....


Hursomhavre så skrattar jag som fan åt trailern iaf, sett den ett antal ggr nu, när Jim sitter där med skägget i början aaahahaha, Jimpa känns iaf i högform när man ser trailern.

"It´s my dead father"

"She´s got me on hold" hahahahahaha

4623
2014-06-12, 11:55
Jag stör mig lite på Jeff Daniels röst i trailern. Men har höga förväntningar!

Onigiri
2014-06-13, 05:10
Någon annan som minns serien från Cartoon Network? :)

bCEkNlyx1oI

The_RobRoy
2014-06-13, 07:00
Jag tror detta är enda filmen i hela mitt liv, då jag skrattat så mycket att jag fick så ont i magen att det inte var roligt att skratta längre.

Det var då, som en liten plutt på 11 år, nu stänger jag nästan av filmer av den här typen.