handdator

Visa fullständig version : Söker expertis


Vurtne
2014-06-10, 12:42
Hejsan är så att jag är ganska så Akut desperat av all hjälp jag kan få.

ska fatta mig så kort de går

är en kille på 22 år är 187 cm lång väger just nu 150.1kg
jag har inte alltid varit fet under min tonår så tränade jag extremt mycket

fotboll, amerikansk fotboll, boxning, hocky, thaiboxing,

när jag träna som mest träna jag både fotboll boxning och amerikansk fotboll samtidigt hade jävligt bra kropp vägde 83kg som 14 år 180 cm ungefär i den åldern allmänt stor bredaxlad och så i slut skedet när jag var 17 början på 18 år vägde jag 95kg och tränade endast tungviktsboxning var riktigt nöjd med min form men efter en misshandel jag var med om 10 killar mot 1 vilket led till att jag fick en krossad högerhand som jag tampas med än i dag efter misshandeln så började jag endast sitta inne något extremt spelade från morgon till kväll blev stilla sittandes och kilona rulla på

i dag 4 snart 5 år sen väger jag 150 kg vilket är för jävligt jag har provat de mesta 5.2 diet druckit nutrillet vilket som är "jävligt dyrt att hålla på med när man är arbetslös" har även varit hos min läkare som skicka mig till en dietist som endast hävdade under 5 samtal att jag endast ska äta på regelbundna tider vilket jag gjorde i stället för att skena i väg i kilon så står jag stilla pga att jag äter mera regelbundet.

har kollat om jag lider av någon form av diabetes vilket jag inte gör har tagit sköldkörtel prover och hade 18 enligt min läkare så var det positivt att ja låg på de så min ämnesomsättning enligt han var snäppet bättre än normalt.

Till all denna jävla ångest så har jag under drygt 2 års tid "disco" gymmat tränat hårt när jag väl gjort de 6 pass i veckan 2 timmar per pass orka hålla på så som mest i kanske 3 veckor innan jag blev omotiverad och satt hemma och spela 1-2 månader innan tränings suget kom tillbaka så har dom senaste 2 åren sett ut för mig på gymmet har provat att köra crossfit, och intervaller i endast kondition varierat med haft separata dagar med endast styrke träning och andra med endast kondition har provat att mixa tex först 1 timmes kondition me 1 timmes styrke träning,

som ung åt jag aldrig något direkt speciellt åt alltid de som serverades i skolan och hemma

just nu i dag har jag pysslat ihop ett matschema som jag anser borde få rullning på mina kilon och vill ha hjälp och råd men hur länge kan jag köra med denna kosten innan det blir farligt? min dröm är att gå ner 20-30kg på 2 månader via flytande föda,

länk på mitt schema

Frukost 10.00

starnutrition diet Pro Choklad
Näringsinformation/portion (1dl=40g):
Kcal 152
Protein 22 g.
Kolhydrater 9 g.
-därav laktos 1,6 g.
Fibrer 0,4 g.
Fett 2,3 g.
CLA Advanced 1 tablätt
Omega-3 70% 1 tablätt
---------------------------
Lunch 12.30

starnutrition diet Pro Jordgubb
Näringsinformation/portion (1dl=40g):
Kcal 152
Protein 22 g.
Kolhydrater 9 g.
-därav laktos 1,6 g.
Fibrer 0,4 g.
Fett 2,3 g.
CLA Advanced 1 tablätt
Omega-3 70% 1 tablätt
--------------------------
Middag 16.00

Whey-80 Cookies & Cream
Energi (Kcal) 397
Fett 8g
varav mättat 6g
Kolhydrater 4g
varav sockerarter 3g
Protein 76g
Salt 0,4g

CLA Advanced 1 tablätt
Omega-3 70% 1 tablätt
-------------------------------
prework 16.30

Ripped Freak PWO
Leader Protein Delight, 35 g

Näringsinnehåll 35 g
Energi 140 kcal / 589 KJ
Protein 12,2 g
Kolhydrater 14,3 g
Fett 4 g


kvällsmat 18.30

starnutrition diet Pro Choklad
Näringsinformation/portion (1dl=40g):
Kcal 152
Protein 22 g.
Kolhydrater 9 g.
-därav laktos 1,6 g.
Fibrer 0,4 g.
Fett 2,3 g.



totalvärde per dygn
(kcal) 993
(Protein) 154,2 Gram
(Kolhydrater) 45,3 Gram
(Fett) 18,9 Gram

bjuder på stavfel och miss av punkt pga ordblind! hoppas jag kan finna några bra svar och tips

Tack på förhand //Vurtne

jontexer
2014-06-10, 13:45
Jag skulle om jag var du köpa in fiberhusk och göra pannkakor på det med fiberhusk, ägg och mjölk. smakar riktigt bra faktiskt och man blir riktigt mätt på få kalorier :)

EnergiÖverskott
2014-06-10, 15:22
Du skriver ju att du provat allt möjligt, inklusive pulverdieter, förr. Jag tycker att du ska gå till botten med ditt problem och ställa dig frågan varför du faktiskt aldrig lyckats innan? När du löst den gåtan så lär du dig grunderna kring näringslära, läser deffguiden och ändrar din livsstil.

Då kommer du att åstadkomma något hållbart. Skulle du mot förmodan lyckas med din pulveridet nu så tror jag att du oerhört lätt faller tillbaka till dina gamla vanor om du inte ser till att ändra din livsstil, som sagt.

Ge det tid och glöm quickfixen.

Bryggan
2014-06-10, 16:03
Ge det tid och glöm quickfixen.+massor

eiri
2014-06-10, 16:52
150kg betyder att du kan äta bra mycket och god mat och ändå gå ner i vikt.

Vurtne
2014-06-10, 18:39
150kg betyder att du kan äta bra mycket och god mat och ändå gå ner i vikt.



jag äter inte direkt jätte onyttigt heller faktist enda onyttiga som jag äter är väl mackor till middag kan de tex bli fläskfilé med hasselbaks potatis med sallad och sås till eller hemma gjorda biffar med tex hamburgar bröd eller klyftpotatis men brukar alltid äta sallad till maten blir en hel del grönsaker i ugnen med så anser inte att jag direkt äter mcdonalds eller pizza var och varanan dag :S

Bryggan
2014-06-10, 21:31
Det eiri menar är att du kan äta ganska mycket av vad du vill och ändå gå ner i vikt men du måste äta lite mindre!

Lyssna på "låt det ta tid" tipset. Det enda sättet att få en varaktig förändring är att låta det ta tid. Du står inför en permanent livsstilsförändring som inte några pulver i världen kan fixa.

Lycka till.

vicarious
2014-06-11, 06:56
jag äter inte direkt jätte onyttigt heller faktist enda onyttiga som jag äter är väl mackor till middag kan de tex bli fläskfilé med hasselbaks potatis med sallad och sås till eller hemma gjorda biffar med tex hamburgar bröd eller klyftpotatis men brukar alltid äta sallad till maten blir en hel del grönsaker i ugnen med så anser inte att jag direkt äter mcdonalds eller pizza var och varanan dag :S

Att man går upp i vikt beror inte på enskilda livsmedel eller maträtter, utan att man helt enkelt får i sig för mycket energi. Det spelar ingen roll om energin kommer från pizza eller köttfärsbiffar, blir det för mycket så blir det för mycket och överskottet lagras in.

Det som menades var att du kan fortsätta äta god och "vanlig" mat men samtidigt gå ned i vikt, så länge du anpassar mängderna.

eiri
2014-06-11, 13:29
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7031788#post7031788

hoppas den smittar av sig