handdator

Visa fullständig version : Deffa / Bulka?


Sabatonic
2014-06-10, 11:54
Hejsan.

Jag är en ung man på snart 21 år. Jag har nyligen gjort en större viktnedminskning då jag gick ner från 109 kg - 85 kg som jag väger idag.

Jag har styrketränat till och från i ungefär 2 år ( Inte seriöst hela tiden ). Nu på senaste tiden har jag märkt att jag utvecklat min muskelmassa någorlunda men är fortfarande osäker på hur jag ska gå till väga med min träning. Mitt mål är ju att bli större, mer muskulös, men jag är väldigt osäker på ifall jag ska fortsätta deffa ett tag till och bli lite slimmare för att sedan lägga mig på ett kaloriöverskott eller lägga mig på ett kaloriöverskott redan nu.
Jag upplever ändå att jag har lite lös hud på kroppen ävenm det börjar tighta till sig mer och mer. Dock hade jag ju kanske förväntat mig en fastare form på kroppen vi det här laget.

Jag tog mig friheten att knäppa några bilder på mig själv för att få råd.

Och då kommer slutligen min fråga, hur skulle ni ha gjort?

Försöka tappa cirkus 5 kilo till eller börjar bulka?

Tilläggas bör även att jag är ungefär 1.78 lång och bryr mig inte ett dugg om sommarform.

Motivera gärna era svar och råd

Dezen
2014-06-10, 12:14
Styrkelabbet drog upp deff/bulk i sitt senaste inlägg, tycker du ska läsa igenom det. Han har ett väldigt bra tänk över det hela som iaf jag ser som en bra inställning. :)

http://www.styrkelabbet.se/bulka-och-deffa/

Sabatonic
2014-06-10, 12:29
Styrkelabbet drog upp deff/bulk i sitt senaste inlägg, tycker du ska läsa igenom det. Han har ett väldigt bra tänk över det hela som iaf jag ser som en bra inställning. :)

http://www.styrkelabbet.se/bulka-och-deffa/

Tackar! Ska kika igenom det :)cofffee

Commando1980
2014-06-10, 12:52
Hejsan.

Jag är en ung man på snart 21 år. Jag har nyligen gjort en större viktnedminskning då jag gick ner från 109 kg - 85 kg som jag väger idag.

Jag har styrketränat till och från i ungefär 2 år ( Inte seriöst hela tiden ). Nu på senaste tiden har jag märkt att jag utvecklat min muskelmassa någorlunda men är fortfarande osäker på hur jag ska gå till väga med min träning. Mitt mål är ju att bli större, mer muskulös, men jag är väldigt osäker på ifall jag ska fortsätta deffa ett tag till och bli lite slimmare för att sedan lägga mig på ett kaloriöverskott eller lägga mig på ett kaloriöverskott redan nu.
Jag upplever ändå att jag har lite lös hud på kroppen ävenm det börjar tighta till sig mer och mer. Dock hade jag ju kanske förväntat mig en fastare form på kroppen vi det här laget.

Jag tog mig friheten att knäppa några bilder på mig själv för att få råd.

Och då kommer slutligen min fråga, hur skulle ni ha gjort?

Försöka tappa cirkus 5 kilo till eller börjar bulka?

Tilläggas bör även att jag är ungefär 1.78 lång och bryr mig inte ett dugg om sommarform.

Motivera gärna era svar och råd

Om du ska dieta eller inte dieta är upp till dig. Beror på om du är nöjd med din fett% eller inte.

Bulka tycker jag dock att du ska undvika oavsett om du avslutar din diet nu eller efter en eventuell fortsatt diet. Lägg dig runt kaloriebalans och träna på. Sen får du givetvis vara beredd att göra justeringar (träning och kost) utifrån hur du utvecklas.

vicarious
2014-06-10, 14:30
Deff.

bighulken
2014-06-10, 14:44
Undvik bulk å deff grejen.....
Ligg på balans eller strax under el över så funkar det.under om du vill ta bort lite fett, och över om du vill bygga lite. Är inte så bra att först deffa ned sig och sedan bulka upp sig hela tiden. Blir en slags jojo kosthållning.