Visa fullständig version : Tips på frukost?
Tjena!
Från och med onsdag ska jag börja träna relativt hårt, och jag undrar vad ni rekommenderar att man borde äta till frukost när man tränar. Jag är på gränsen till underviktigt (runt 45 kg, 16 år)
Tack i förväg
Tjena!
Från och med onsdag ska jag börja träna relativt hårt, och jag undrar vad ni rekommenderar att man borde äta till frukost när man tränar. Jag är på gränsen till underviktigt (runt 45 kg, 16 år)
Tack i förväg
allt och lite till.
Nej men ärligt ät sånt som mättar dåligt med högt kaloriinnehåll alltså allt som är gott:D
Ex) rostat bröd med marmelad och smör pluss valfritt pålägg, Choklad, nötter, flingor, majonäs, OBOY etc...
Ät riktigt middagsmat till frukost istället, mycket godare. Mikra om du inte orkar laga på morgonen. Pasta, köttfärssås, ketchup och rejält med riven ost är svårslaget precis när man vaknat. Ett stort glas fullfet mjölk till det så är du i hamn.
Bjorneman
2014-06-08, 21:56
Ptja, en liter mjölk med kalaspuffar. Men det är bara ett förslag.
monsa123
2014-06-09, 00:26
Jag äter alltid havregrynsgröt och ägg men i din ålder så flingor med mjölk, mackor, filmjölk.
Ät riktigt middagsmat till frukost istället, mycket godare. Mikra om du inte orkar laga på morgonen. Pasta, köttfärssås, ketchup och rejält med riven ost är svårslaget precis när man vaknat. Ett stort glas fullfet mjölk till det så är du i hamn.
Eller kalla kycklingben om man inte vill äta något varmt, perfekt att tugga på när man vaknat
http://recept.mabra.com/files/2012/02/Fest-1203-kycklingben.jpg
EnergiÖverskott
2014-06-09, 05:57
Numera äter jag aldrig på morgonen men, i din sits och ålder hade jag ätit vad som jag hade tyckt godast eftersom att det hade vart lättast att få i mig. Jag hade kört på ett par mackor med leverpastej och smörgåsgurka samt någon med ägg och kalles randiga kaviar. Sedan hade jag gjort något gott att dricka till. Gärna något energirikt typ en smoothie på 3%ig mjölk, banan, bär och kanske lite proteinpulver.
Orkar du inte trixa till något "svårt" som en smoothie etc så hade jag tagit en rejäl skål med fil, cornflakes, banan och sylt till mackorna och ett stort glas juice till.
Ät vad som helst alltså! Något som innehåller mycket näring och energi som du tycker är gott och som är lätt att äta :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.