handdator

Visa fullständig version : Progression efter skada


Nybergarn
2014-06-04, 09:48
Hej alla glada!

Har gymmat till och från sedan nov 2012. I april förra året skar jag av min ländrygg och fick ett fint hål igen latisimus dorsi. fick avsluta träningen ett tag men började rehab i juli samma år. I december förra året när jag äntligen kom på fötterna igen slog jag i min axel och förstörde rotator-cuffen...

Nu till min fråga, jag har sedan dess ökat bra i rygg och ben i förhållande på vad jag tog innan men bröst sitter jag fast i.. att jag inte kan göra dips så bra än kan jag förstå men min bänkpress är förfärlig, körde i förrgår och klarade bara 60 kg ett set (8reps) och sedan 55kg 3x8. är det strongman man ska vända sig till för att få fason på progressionen eller ska jag försöka med droppa mer osv osv.

Är 20 år, väger 72 kg och är 179cm lång/kort.

Luddig fråga men hoppas någon kanske förstår något av vad jag skrev haha.

Ha dé!

mattilainen
2014-06-04, 09:51
Du måste inte göra dips för att vara bra i bänk.. Träna på så kommer vikterna och fokusera på att ta i.

Nybergarn
2014-06-04, 09:59
Du måste inte göra dips för att vara bra i bänk.. Träna på så kommer vikterna och fokusera på att ta i.

dipsen var bara ett exmpel för att understryka axlarna. jo jag tar i haha, men känns inte som om brösten hänger med, har alltid varit steget efter i bröst jämnfört med andra muskler. men känns som om det borde vända! men icke...