handdator

Visa fullständig version : Livschema


Zozza
2004-03-22, 15:57
Mitt Schema


Måndagar - Kondition

Kondition

Cykla/Simma



Tisdag - Biceps och Bröst

Biceps:

Curlstångscurl stående/sittande (varannan vecka)
Växlande hantelcurl/hammercurls (varannan vecka)
Sittande lutande hantelcurl
Koncentrationscurl

Bröst:

Hantelpress
Hantelflyes
Sned bänkpress med hantlar



Onsdag - Rygg och Mage

Rygg:

Marklyft
Latsdrag
Ryggresningar med vikt
Hantelshrugs

Mage:

Crunches(med vikt)
Sneda crunches(med vikt)



Torsdag - Kondition

Cykla/Simma




Fredag - Axlar och Triceps

Axlar:

Stående hantelpress/Sittande axelpress varannan vecka
Lateral Raise
Dumbbell Row (with elbows out)

Triceps:

Liggande tricepspress
Kick-Backs
Hantelsträck bakom huvudet
Close Grip Bench Press




Lördag - Vila

Sova


Söndagar - Ben

Knäböj
Benspark
Benpress
Bencurl
Vadpress





Kostschema:

Frukost: 7.40 - En tallrik havregrynsgröts med lingonsylt eller en tallrik allbrans plus och en fullkornsmacka med tonfisk + ett glas juice

Skol-Lunch: 11.40 - 50% sallad, 25& ris/potatis 25& kött/fisk ( oftast )

Mellanmål: 14.45 - En tallrik havregrynsgröts med lingonsylt eller en tallrik allbrans plus, en en fullkornsmacka med tonfisk + ett glas juice

Middag: 17:25 - Lagad mat - 25% sallad, 25& ris/potatis 50& kött/fisk ( oftast )

Kvällsmål: 20:30 - En tallrik havregrynsgröts med lingonsylt eller en tallrik allbrans plus och ett glas juice


--

Kvällspromenad 19:00 och ett HIIT pass efter varje styrkepass


Morgonpromenad helger



( 80 gram skumbananer efter styrkepass, proteinerna vid maten )
-


Vad tror ni om detta schemat för att öka muskelmassa och kanske förlora lite fett?


EDIT: Brukar köra vader ungefär 3 gånger i veckan, lite olika övningar.

Officer
2004-03-22, 16:01
Ja, exakt!

Zozza
2004-03-22, 16:02
Originally posted by AnabolicProtein
Ja, exakt!

Tog EDIT o tog bort hur mycket jag tog på övningarna, vart för pinsamt annars ;)

Officer
2004-03-22, 17:03
Hur gammal är du, hur länge har du tränat och är du kille/tjej? Hur mkt väger du?


Tycker du käkar alldeles för lite mat.

Zozza
2004-03-22, 17:18
Originally posted by AnabolicProtein
Hur gammal är du, hur länge har du tränat och är du kille/tjej? Hur mkt väger du?


Tycker du käkar alldeles för lite mat.

16, några månader, jag är kille.

Väger 78-82 kilo på mina 1.80 cm

Zozza
2004-03-25, 22:37
Inga mer åsikter? :(

z_bumbi
2004-03-25, 22:43
Mycket träning, lite mat?

Promenad, styrketräning och HIIT flera dagar i veckan?

Är du inte trött i biceps när du ska köra rygg?

Jag tror du får svårt att öka så mycket i muskler, snarare riskerar du att tappa en del.

Bestämd dig för om du ska träna för att tappa lite fett eller för om du ska bygga muskler.

Snurra runt lite på kostdelen på forumet och kolla hur andra äter för att träningen ska flyta på.

Zozza
2004-03-26, 17:40
Originally posted by z_bumbi
Mycket träning, lite mat?

Promenad, styrketräning och HIIT flera dagar i veckan?

Är du inte trött i biceps när du ska köra rygg?

Jag tror du får svårt att öka så mycket i muskler, snarare riskerar du att tappa en del.

Bestämd dig för om du ska träna för att tappa lite fett eller för om du ska bygga muskler.

Snurra runt lite på kostdelen på forumet och kolla hur andra äter för att träningen ska flyta på.

"Är du inte trött i biceps när du ska köra rygg?"

När du säger det så.. vore det bättre om jag bytte plats på fredagen och onsdagen?



Men räcker det inte att käka 5 gånger om dagen? Eller hur tycker du jag ska äta annorlunda, mindre sallad, mer kött? :smokin:

Zozza
2004-03-27, 01:03
Eller hur tycker ni?

/ Ursäkta att jag tjatar

z_bumbi
2004-03-27, 13:59
Det går ju inte att säga något säkert om hur du äter med de mått du använder men 50% sallad till lunch låter t ex inte så hoppfullt. (Om det inte är en tallrik med annan mat och en tallrik med sallad eller liknande.).
Fem mål om dan räcker fullständigt men det är kanske mängden som fallerar lite.

Att gå en promenad, köra HIIT och styrketräna under samma dag ser jag väl ingen större mening med heller, det är väldigt mycket träning och med den mat då får i dig så räcker det nog inte till. Är promenaden en naturlig del av din vardag är det inte så farligt men har du lagt till den för att bränna mer fett eller liknande så är det överdrivet.

Kör du biceps dagen innan rygg så är armarna trötta och blir antagligen det som begränsar ryggträningen, var du ska lägga det har jag inte kollat men jämför med lite andra upplägg som ligger här under träningsdelen så ser du hur andra har löst det.