handdator

Visa fullständig version : Alla dessa politiska initiativ?


Asdf
2014-05-31, 21:35
Hej!
Efter att feministiskt initiativ har nått rätt stora framgångar med tanke på vilket knäppgöksparti det är har en uppsjö av andra varianter tillkommit

Maskulint initiativ
Bakfullt initiativ
Fult initiativ

Har vi i sverige nått en nivå där etablerade politiska partier inte längre når ut til allmänheten i samma utsträckning eller är det en fråga om missnöje och att försöka vara roliga? Jag kan tänka mig det för bakfullt initiativ men initiativet för fula verkar dock riktigt genomtänkt!

Tänk att det finns rimliga förklaringar till att kvinnor tjänar mindre än män, men att fula människor gör det torde väl vara ren och skär diskriminering på riktigt? Fula människor har ju nackdelar i allt, både från att få ligga och reproducera men tydligen även inom yrkeslivet/löner/social status m.m! Vad tror kolo?

en stor stark
2014-05-31, 21:39
Fula kan nog möta en hel del motgångar jämfört med mindre fula, skulle jag kunna tänka mig.

Jockefoten
2014-05-31, 21:46
Tänker starta ett Prokrastineringsinitiativ vilken dag som helst nu.

Asdf
2014-05-31, 23:08
Tänker starta ett Prokrastineringsinitiativ vilken dag som helst nu.

Det hade också vart en till kul grej! :) för alla oss prokrastinerare!

Diomedea exulans
2014-05-31, 23:31
Nån som är med på Korkat Initiativ? Att vara ointelligent är oerhört fult i dagen samhälle och ointelligenta tjänar väldigt mycket mindre än intelligenta. Det är fruktansvärt orättvist att om man är tillräckt intelligent för att klara en utbildning så ska man få ett roligare och mer välbetalt jobb än nån som är för dum för att klara tentorna. Man kan ju inte hjälpa hur smart man är, lika lite som man kan hjälpa sitt biologiska kön.

Malle1
2014-06-01, 07:47
Ointelligent förefaller oerhört populärt. Folk röstar Fi och V utan att ha någon aning om hur världen fungerar.... Hjärntvätten är stor!

Scratch89
2014-06-01, 07:50
Jag såg allt att du försökte bjuda in mig till Fult Initiativ igår! Icke!

Olegh
2014-06-01, 08:09
Nån som är med på Korkat Initiativ? Att vara ointelligent är oerhört fult i dagen samhälle och ointelligenta tjänar väldigt mycket mindre än intelligenta. Det är fruktansvärt orättvist att om man är tillräckt intelligent för att klara en utbildning så ska man få ett roligare och mer välbetalt jobb än nån som är för dum för att klara tentorna. Man kan ju inte hjälpa hur smart man är, lika lite som man kan hjälpa sitt biologiska kön.

Jag tror ni är för dumma för att nå ut till väljarna.. Men lycka till!

Sniggel
2014-06-01, 08:45
Tänker starta ett Prokrastineringsinitiativ vilken dag som helst nu.

Jag kan hjälpa dig att skriva artiklar. Jag har bara lite grejer jag ska ta itu med först men jag hör av mig.

Diomedea exulans
2014-06-01, 09:43
Jag tror ni är för dumma för att nå ut till väljarna.. Men lycka till!

Tack!

Jag vill till att börja med ta bort den neutrala laddningen i ordet "dum". Det används som skällsord idag.

Varför ska vi dumma skämmas? Djur är dummare än alla människor, och ändå är det människor som förstör planeten! Intelligenta människor uppfann atombomben! Intelligenta människor behövs, men jag vill ha bort åsikten att dumhet automatiskt är sämre än intelligens.

MVH,
dum och stolt.

Asdf
2014-06-03, 16:37
Killarna i bakfullt initiativ skulle skriva partiprogram men orkade inte efter gårdagens fylla! :laugh:

Blaine
2014-06-03, 17:30
Nästa blir nog »Anti-initiativt initiativ«