handdator

Visa fullständig version : Resultat


zweden122
2014-05-31, 12:38
Hej!

Har precis hållit på med deffen i två veckor nu!

Jag har dragit ner på kaloriintaget sen tidigare, har en mycket bra kost.
Gymmar 5 ggr i veckan, efter varje pass så kör ja cardio på crosstrainern á 30 min. (300 kcal)

Men jag har ännu inte sett några resultat, varken kroppsfettet, vikten eller mått vid kroppdelar....

Vad kan det bero på?:smash:

Aliaas
2014-05-31, 12:52
Du äter för mycket/gör av med för lite kalorier.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

EnergiÖverskott
2014-05-31, 12:53
Har du deffat i två veckor utan att du har gått ner i ett gram? I så fall ligger du troligtvis på energibalans och skulle behöva sänka intaget ännu mer eller öka aktiviteten.

Hur äter du i dagläget och hur har du kommit fram till att du borde gå ner i vikt på ditt nuvarande intag?

zweden122
2014-05-31, 12:59
Börjar dagen med havregrynsgröt, en dl.
Som mellanmål oftast keso med någon sorts pålägg(skinka), ca. 3 matskedar keso och 3 st skinkor
Under träningen konsumeras BCAA sen direkt efter proteinshake.
Efter träningen, 1-2 h så konsumeras en måltid med t.ex fullkorns ris, sallad och kycklinglår(utan skinn)
Innan läggdags så äter jag 250 g kvarg med ca. 15 g cashewnötter.

Så ser det ut, och vid träning för bränner jag ca. 300 kalorier och styrketräningen så ligger det på ca. 150 kalorier. Så jag gör av med 400-450 kalorier.

Sen så varierar bara lunchen, för mellanmålen och frukosten är i princip densamma.

Aliaas
2014-05-31, 13:01
Börjar dagen med havregrynsgröt, en dl.
Som mellanmål oftast keso med någon sorts pålägg(skinka), ca. 3 matskedar keso och 3 st skinkor
Under träningen konsumeras BCAA sen direkt efter proteinshake.
Efter träningen, 1-2 h så konsumeras en måltid med t.ex fullkorns ris, sallad och kycklinglår(utan skinn)
Innan läggdags så äter jag 250 g kvarg med ca. 15 g cashewnötter.

Så ser det ut, och vid träning för bränner jag ca. 300 kalorier och styrketräningen så ligger det på ca. 150 kalorier. Så jag gör av med 400-450 kalorier.

Sen så varierar bara lunchen, för mellanmålen och frukosten är i princip densamma.

väg o räkna hur mycket kcal det blir sen sänk med så mycket du känner att du klarar ( rekomenderar -500)

zweden122
2014-05-31, 13:04
Jag gör så då och återkommer!

Men jag har hört att det här med vätskan, att om man få ut all vätska i kroppen så tappar man mycket vikt, men hur går det till?

sotala
2014-06-01, 01:33
Jag gör så då och återkommer!

Men jag har hört att det här med vätskan, att om man få ut all vätska i kroppen så tappar man mycket vikt, men hur går det till?

Om du tappar all vätska i kroppen så blir du uttorkad och dör så jag tror du menar ngt annat nu faktiskt eller så formulerade du det fel. Det jag tror du menar är att man tappar en del vätskevikt i samband med deff och därav tappar vikt. Detta brukar ske i början av en deff då man inte binder lika mkt vätska då man troligtvis har sänkt sitt matintag ngt (kolhydrater). Detta gör ofta att folk går ner ett-ett par kilo vikt i början av en deff väldigt snabbt. Detta är alltså vätskevikt och bör väl inte tas med i beräkningarna. Bäst är väl att börja väga sig 1-2 veckor efter deffstart för övrigt.


Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Sheogorath
2014-06-01, 07:44
Om du tappar all vätska i kroppen så blir du uttorkad och dör så jag tror du menar ngt annat nu faktiskt eller så formulerade du det fel. Det jag tror du menar är att man tappar en del vätskevikt i samband med deff och därav tappar vikt. Detta brukar ske i början av en deff då man inte binder lika mkt vätska då man troligtvis har sänkt sitt matintag ngt (kolhydrater). Detta gör ofta att folk går ner ett-ett par kilo vikt i början av en deff väldigt snabbt. Detta är alltså vätskevikt och bör väl inte tas med i beräkningarna. Bäst är väl att börja väga sig 1-2 veckor efter deffstart för övrigt.


Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Tycker gott man kan ta en snittvikt t.o.m. veckan innan deff, så får man efter ett par dieter ett bra hum om hur mycket man brukar gå ner de första 1-2 veckorna (där man självklart också väger sig och tar snittvikter). Värdefullt för framtida dieter.