handdator

Visa fullständig version : Mitt smör begick precis självmord.


Krampus
2014-05-30, 21:41
Kolozzeum har många kreativa hjärnor så jag ber om er hjälpa med det här. Jag hade kommit hem efter träning och skulle ta ett par mackor. Jag ställde smör, vad jag i alla fall tyckte, säkert på diskbänken. Han hade inte visat några sådana tendenser förr. Rätt vad det var låg han på golvet.. Wtf..? Bahila?

http://i151.photobucket.com/albums/s140/Krampus1979/Mobile%20Uploads/FBBBEE71-91C0-40B6-B47B-AA89F04BF807.jpg

Red Apple
2014-05-30, 21:46
Ekologiska varor är som bekant inte riktigt döda, de har en fullt fungerande tankeverksamhet och jag kan inte tänka mig att han såg fram emot den långsamma matspjälkningsdöden. He made a short story of it, and I certainly don't blame him.

Krampus
2014-05-30, 21:54
Ekologiska varor är som bekant inte riktigt döda, de har en fullt fungerande tankeverksamhet och jag kan inte tänka mig att han såg fram emot den långsamma matspjälkningsdöden. He made a short story of it, and I certainly don't blame him.

Tror du det? Jag kom hem, skulle kolla lite Rambo first blood, ta en 2.8, äta några rostade och ägg så bara PANG!!! Rätt på köksgolvet, harakiri medelst svanhopp från diskabänken.


Va fan är det som händer..? Snubbar har flippat för mindre alltså!

Yes
2014-05-30, 22:01
Det kanske bara är någon som vill få det att likna ett självmord. Du bör vara särskilt misstänksam om smörbyttan aldrig visat några tecken på att vilja ta sitt liv.

Hur ser det ut i resten av köket? Finns det spår av jordnötssmör?

Krampus
2014-05-30, 22:13
Det kanske bara är någon som vill få det att likna ett självmord. Du bör vara särskilt misstänksam om smörbyttan aldrig visat några tecken på att vilja ta sitt liv.

Hur ser det ut i resten av köket? Finns det spår av jordnötssmör?

Här har i alla fall funnits jordnötssmör tidigare... Du tror inte att smör trodde han var emo istället för eko.? Vad gör jag om mjölk börjar skära sig och lyssnat på Kent? Den är också eko..

Olegh
2014-05-30, 22:15
Det syns ju på uppsynen att det där är en slagen kämpe, livsgnistan, smörets själva inkråm verkar ju vara nästan slut.

Red Apple
2014-05-30, 22:18
Här har i alla fall funnits jordnötssmör tidigare... Du tror inte att smör trodde han var emo istället för eko.? Vad gör jag om mjölk börjar skära sig och lyssnat på Kent? Den är också eko..

Det är just det här folk inte förstår, de tror att de gör djuren och naturen en tjänst när de köper eko men ingen tänker på vad varorna får genomgå.

Bailah
2014-05-30, 22:23
Bahila!?

Krampus
2014-05-30, 22:24
Bahila!?

Jag vill be om ursäkt.

Bailah
2014-05-30, 22:24
Du är ursäktad.

straycat
2014-05-30, 22:56
Vad är det här för torrt skämt?

Krampus
2014-05-30, 22:57
Jag vet i fan hur det egentligen ligger till, men jag är glad att jag har er att luta mig på när frågorna blir många. ❤️

Krampus
2014-05-30, 23:00
Vad är det här för torrt skämt?

Nej, den flög/hoppade av diskbänken. Jag satt fem meter ifrån, vad fan är så roligt med det?

Griip
2014-05-30, 23:16
Var det inte samtidigt som toastern hoppade till då?



Eller troligtvis att smøret smælte och att det fick smørets balans.. ur balans. *facepalm*



Eller så hade han helt enkelt før høga krav på sig sjælv :hbang: dær satt den, tredje gången gillt *flex*

BlötSnö
2014-05-30, 23:30
RIP Smör. Du kommer alltid bli ihågkommen för den mjuka bomullskänslan du framkallade kring hjärtat...

Diomedea exulans
2014-05-30, 23:40
Det är egentligen ett under att inte fler smörpaket tar livet av sig. Har ni funderat på hur det är ställt med självkänslan hos smörpaket runt om i landet?

Hur tror ni det känns att alltid vara ett pålägg till - eller en ingrediens i - någonting annat, istället för att vara en måltid sig själv?

Hur tror ni det känns att ofta bli utmålad som en bidragande orsak till fysisk ohälsa?

Hur tror ni det känns när alla tycker att det känns äckligt att ta i en?

För att inte tala om den mentala tortyren av att sakta men säkert bli tömd, och vetskapen om att när man är helt slut på smör, då blir man kasserad. För varje gång en smörkniv gröper ut en liten del av ens innehåll så vet man att man kommit ett steg närmare slutet. Smörpaketet på bilden ser ut att vara nästan helt slut; det orkade väl inte längre ligga och stålsätta sig själv inför det oundvikliga och tog slutligen saken i egna händer.

Oxe
2014-05-30, 23:58
det är garanterat ett terroristattentat pga du och grodan slarvat med kolloradio

muddler
2014-05-31, 00:09
Bara jag som ser en artistisk ådra i detta? För mig är det helt uppenbart: smöret tog livet av sig av sorg på grund av försummelse från din sida Krampan.

Smöret har levt nära dig ( och även i dig en tid) och därmed trott att det betydde något för dig, så går du och är otrogen med närmsta färgburk ( jag vet att konsistensen är något annorlunda men hallå!) som du även förevigar i form av ett nytt konstverk.

Tyvärr insåg du inte detta i tid men än kan du göra bot! Lösningen är: börja använda smöret som bas i mer av din konst! Detta är ett kall, du kommer skapa storartade dukar i smör!

Krampus: mannen som tog smör till de stora gallerierna

Man kan riktigt se löpsedlarna framför sig!

Forza (ekologiskt) Smör!

Storartade konstnärer såsom herr Hagelbäck insåg tidigt basvarornas betydelse, här används såväl fil som kaffe och äggula!

9dvPDYhuAoI

Pzorz
2014-05-31, 04:48
Jag har hört att Lellan ska ha forskat i ämnet.

Grotesk
2014-05-31, 07:10
Jag vill inte smöra men jag är inte själv mycket för mord.

Gober
2014-05-31, 07:10
Fy fan! Är det sant att du lutade örat mot paketet bara för att höra det uttala samma "last words" som Tupac "Fuck You!" ?

Sheogorath
2014-05-31, 07:13
Ekologiska varor är som bekant inte riktigt döda, de har en fullt fungerande tankeverksamhet och jag kan inte tänka mig att han såg fram emot den långsamma matspjälkningsdöden. He made a short story of it, and I certainly don't blame him.

Ekologiska varor är som bekant emo och därför skär dom sig själva.

Lellan
2014-05-31, 08:09
Jag har hört att Lellan ska ha forskat i ämnet.

Ska jag posta min avhandling eller länka den..? cofffee

Akerhage
2014-05-31, 08:20
Den klara nog inte av att vara kravmärkt, alla krav som ställs på den. huuuva! Vänder man på "krav" blir det "vrak" också. Tror det kan påverka sinnet något. Ta hand om hen!

Pzorz
2014-05-31, 09:35
Ska jag posta min avhandling eller länka den..? cofffee

Beklagar. Jag blandade tydligen ihop dig och Angel.

rooz
2014-05-31, 09:40
Givetvis så är det helt tyst från fettdoktorns håll. Hon höjde smöret till Olympus, och när smöret inte klarade av att leva lögnen längre så fanns det bara en utväg..


Eller, var det grodan..

Bryggan
2014-05-31, 10:05
Svartsjuka och/eller sorg ledde till slut fram till självmord. Smörpaketet har låtit sig utnyttjas under en längre tid av dig Krampus, i hopp och tro att dess känslor någon gång ska bli besvarade. Smörpaketet började känna sig tomt och innehållslöst och hoppade...

Kan det till och med vara så att du hade skaffat ett "nytt" smörpaket som stod bredvid ditt gamla i kylen? I så fall så är det case closed.

Sparven från Minsk
2014-06-01, 10:25
Blir lite orolig nu. Är alla ekologiska varor självmordsbenägna? Eller var det en isolerad incident. Har en hel del ekologiska produkter i kylskåpet. Bör jag vidta några åtgärder, ringa någon?

StarkaUlf
2014-06-01, 10:27
Den var nog butter...

Pzorz
2014-06-01, 10:29
Du borde ringa sjukvårdsupplysningen för smörpaket eller gå till vårdcentral omedelbart. Jag läste på Wikipedia att smörmord är direkt kopplat till antalet svältande barn i afrika.

PureWhey
2014-06-01, 11:01
Den var nog butter...

:laugh:

Mago
2014-06-01, 11:13
Inte så konstigt att den var butter. Den hade läst tråden om att vi blir allt fetare där folk skrev att vi borde stöta ut feta så att de skulle skärpa till sig. Den kände sig margarinaliserad. Förpassad till kylskåpet där det var svårt att smälta in..

Diomedea exulans
2014-06-01, 11:16
Ekologiska varor är som bekant emo och därför skär dom sig själva.

Ekologiska varor handlar aldrig rationellt. Det är därför de kallas ek-ologiska.

Lellan
2014-06-01, 11:21
Ekologiska varor handlar aldrig rationellt. Det är därför de kallas ek-ologiska.

Gäller inte just enbart detta, men du är en sådan koloit man kolosurfar just för att du är mysigt rolig. Småputtrig! Me like.

Diomedea exulans
2014-06-01, 11:22
Gäller inte just enbart detta, men du är en sådan koloit man kolosurfar just för att du är mysigt rolig. Småputtrig! Me like.

Tack, det värmer!
Ibland tror jag att folk bara gillar mig för skägget. :/

mela
2014-06-01, 11:35
Klart att hen blev självmordbenägen. Gul är den ultimata könsneutrala färgen - en HEN!
Se på de andra bregottkompisarna, röd, grön och blå. Det är rediga män det! De tål allt, tar ingen skit. Stackars hen fick utsättas för alla krav om att passa in och vara neutral.


Annars såg hen ganska så tom ut också, och deffen ser ut att ha tagit bort alla former. Stackarn, det har nog gått alldeles för fort.

Diomedea exulans
2014-06-01, 11:38
Klart att hen blev självmordbenägen. Gul är den ultimata könsneutrala färgen - en HEN!
Se på de andra bregottkompisarna, röd, grön och blå. Det är rediga män det! De tål allt, tar ingen skit. Stackars hen fick utsättas för alla krav om att passa in och vara neutral.


Annars såg hen ganska så tom ut också, och deffen ser ut att ha tagit bort alla former. Stackarn, det har nog gått alldeles för fort.

Trodde den röda var en kvinna? Varning för snuskigt skämt: Inte minst för att den röda smakar mest salt!

Nattljus
2014-06-01, 11:38
Ibland tror jag att folk bara gillar mig för skägget. :/
Inte enbart, men det är helt klart en av de bästa delarna *hug*

mela
2014-06-01, 11:46
Trodde den röda var en kvinna? Varning för snuskigt skämt: Inte minst för att den röda smakar mest salt!

:laugh:



Fast rött är ju indianernas färger och alla vet ju att alla indianer är män. Finns ju knappt en bild eller en film med kvinnliga indianer. (Pochahontas är tecknat och räknas inte.)

Diomedea exulans
2014-06-01, 11:48
:laugh:



Fast rött är ju indianernas färger och alla vet ju att alla indianer är män. Finns ju knappt en bild eller en film med kvinnliga indianer. (Pochahontas är tecknat och räknas inte.)

Vad i… Trodde alla indianer var kvinnor, de har ju aldrig skägg? :confused:

mela
2014-06-01, 11:49
Vad i… Trodde alla indianer var kvinnor, de har ju aldrig skägg? :confused:

Det har inte tntballe heller. Är hen också en kvinna? ÄR HEN GUL?

Diomedea exulans
2014-06-01, 11:50
Det har inte tntballe heller. Är hen också en kvinna? ÄR HEN GUL?

Han har ju (har haft?) en mustasch som slår alla helskägg på fingrarna!

mela
2014-06-01, 11:55
Han har ju (har haft?) en mustasch som slår alla helskägg på fingrarna!

Sant, fast det är inget skägg. SÅ jag trodde att det var skägg som var definitionen för man, när du sa som du gjorde. Finns gott om "damer" med mustasch.

Diomedea exulans
2014-06-01, 16:16
Sant, fast det är inget skägg. SÅ jag trodde att det var skägg som var definitionen för man, när du sa som du gjorde. Finns gott om "damer" med mustasch.

Aha, de har du ju fasen rätt i... Hmm, får fundera på det här!

z_bumbi
2014-06-01, 21:08
Fy fan! Är det sant att du lutade örat mot paketet bara för att höra det uttala samma "last words" som Tupac "Fuck You!" ?

with it´s dying breath, they heard it say...

"Tell Krampus I love him,
Tell Krampus I need him
Tell Krampus not to cry
my love for him, will never die"

Duran
2014-06-01, 22:13
BUTTERCUUUUP!!! (Om nån hänger med.)

Nämen seriöst, ramlade den på riktigt utan att du rörde den? Då har du ju ett spöke på halsen.

tntballe
2014-06-01, 22:33
Det har inte tntballe heller. Är hen också en kvinna? ÄR HEN GUL?

Det är andra tider nu.
http://i593.photobucket.com/albums/tt12/tntballe/IMG_20140601_232311.jpg
Bonus att hakan ser ut att ha doppats i smör.

Krampus
2014-06-07, 16:00
BUTTERCUUUUP!!! (Om nån hänger med.)

Nämen seriöst, ramlade den på riktigt utan att du rörde den? Då har du ju ett spöke på halsen.

Ja.

Duran
2014-06-07, 17:22
Ja.

Vänligen beskriv händelsen detaljerat.

Krampus
2014-06-19, 10:08
Vänligen beskriv händelsen detaljerat.

Smör stod approximativt 20-25cm in på diskbänken. Jag sätter mig i soffan. 4-6minuter senare ligger den på golvet i harakiristyle. Aliens?

VoDaresVins
2014-06-19, 10:28
Tycker det känns mer naturligare att äta dött smör än levande. Rekommenderar du trycker kniven själv i nästa paket och puttar det ner från bänken.