handdator

Visa fullständig version : Tips på långsamt protein?


Nate
2004-03-22, 12:53
Något som har några tips på ett långsamt protein (läggdags/mellanmål) som inte är alltför sött, blandar sig bra och inte heter Protec...?

Pez
2004-03-22, 12:59
Complete 3 från Fairing.

Har ju tom fått utlåtandet "beskt" här på forumet.. :D
Det är väldigt neutralt i sötman, tex chokladsmaken är mer kakao än oboy om vi säger så.

Nate
2004-03-22, 13:04
Originally posted by Pez
Complete 3 från Fairing.

Har ju tom fått utlåtandet "beskt" här på forumet.. :D
Det är väldigt neutralt i sötman, tex chokladsmaken är mer kakao än oboy om vi säger så.

Kakao låter nice, men beskt? Kan ett proteinpulver vara beskt?... låter som en beskrivning av någon som levt på exells pulver för länge...

Vad är det för sammansättning på det?

Pez
2004-03-22, 13:09
Originally posted by Nate


Kakao låter nice, men beskt? Kan ett proteinpulver vara beskt?... låter som en beskrivning av någon som levt på exells pulver för länge...

Vad är det för sammansättning på det?

Näringsinnehåll/100gr:
380kcal/1600kj
Protein: >89%
Kolhydrater: <3%
Laktos: <0.5%
Fett: <1%
Lactoferrin: 480mg
Magnesium: 520mg

Ingredienser:
Vassleproteinisolat, kalciumkaseinat, aromer, fruktos färgämne [E162], aspartam

Kasein/Vassle runt 50/50...

/pez

Nate
2004-03-22, 13:23
kanske värt ett försök... :thumbup:

raZmus
2004-03-22, 16:26
Vad är det för fel på Protec?

Om det är för att den är för tjock så kan jag meddela att den inte är speciellt tjock längre :)


Som du kan läsa i en annan tråd som jag postade här någonstans.

xtralarge77
2004-03-22, 17:21
Originally posted by Nate
Något som har några tips på ett långsamt protein (läggdags/mellanmål) som inte är alltför sött, blandar sig bra och inte heter Protec...?

Three in one från Dalblad´s tycker jag e kanon!:eating:

Nate
2004-03-22, 18:00
Originally posted by raZmus
Vad är det för fel på Protec?

Om det är för att den är för tjock så kan jag meddela att den inte är speciellt tjock längre :)


Som du kan läsa i en annan tråd som jag postade här någonstans.

1. Det smakar riktigt riktigt dåligt
2. Det har typisk spermakoncistens (och utseende, iaf vaniljen)
3. Det blandar sig inte bra om man inte har en mixer till hands

Marre-Sthlm
2004-03-22, 19:05
Originally posted by Nate


1. Det smakar riktigt riktigt dåligt
2. Det har typisk spermakoncistens (och utseende, iaf vaniljen)
3. Det blandar sig inte bra om man inte har en mixer till hands

svar på 2an: hahahah :P

Kebab-Arne
2004-03-22, 19:22
Nån som vet om Pro-90 från optimum är nåt att ha?

Blivit sugen på att prova på lite dyrare proteinpulver.

Prankie
2004-03-22, 19:34
Originally posted by Nate


2. Det har typisk spermakoncistens (och utseende, iaf vaniljen)


Det handlar bara om att vänja sig. :D

Patte
2004-03-22, 19:44
Originally posted by Kebab-Arne
Nån som vet om Pro-90 från optimum är nåt att ha?
Blivit sugen på att prova på lite dyrare proteinpulver.

Jag käkar 4 portioner Pro90 om dagen och tycker det är ett bra protein som dessutom är jäkligt gott! :)

Aeis
2004-03-22, 20:13
Originally posted by Nate


1. Det smakar riktigt riktigt dåligt
2. Det har typisk spermakoncistens (och utseende, iaf vaniljen)
3. Det blandar sig inte bra om man inte har en mixer till hands

=D
Jag har Protec Jordgubb för tillfället. Det har inte spermakonsistens=P
Å blandar sig bra i min shaker om man tar den rekomenderade dosen vatten blandat med pulvret. (Skakar ordentligt)
Jag kan dock hålla med om att den inte blir bra om man har för lite vatten kombinerat med för lite skak.

[EDIT] Köpte det nyligen å eftersom de ändrat lite i receptet så kanske inte vi smakat samma konsitens. (Den ska vara 20% lösare nu)

jhonny
2004-03-22, 21:07
Pro90 chocklad med mjölk e nog det godaste protein jag smakat.

nordland
2004-03-22, 21:41
Finns ju en del. Progen från Self, Complete 3 från fairing, Pro-90 från Optimum, Ultra Milk Whey från dalblads.

Bara att vraka å välja. Men vill du komma ifrån "Spermakonsistensen" så är det Pro-90 som gäller.

muskelbyggarn
2004-03-22, 21:44
Nordland, är det ok om jag använder mig av:
"vill du komma ifrån "Spermakonsistensen" så är det Pro-90 som gäller." i min marknadsföring?

:D

Måste locka massor med kunder :naughty:


Vänl,,,
Tobbe

Action
2004-03-22, 21:47
Definitivt SELF´s Progen... Lättblandat och gott och inte allt för sött!

Adrian
2004-03-22, 23:13
Får jag fråga Nate vad tycker du om själva smaken VAnilj (asså protec) min choklad håller på och ta slut så hade tänkt å byta men vet ej om jag ska välja vanilj eller jordgubb

MVH Adrian

raZmus
2004-03-22, 23:25
Du kan ju ta choklad igen, för den smakar inte likadant längre ;P Om du inte redan har den nya förstås. ;)

Adrian
2004-03-22, 23:39
hmm beror på när den nya har kommit in på markanden köpte paketet ca den 10mars.är det då den nya lr gamla?

MVH Adrian

Nate
2004-03-23, 05:36
Originally posted by Adrian
Får jag fråga Nate vad tycker du om själva smaken VAnilj (asså protec) min choklad håller på och ta slut så hade tänkt å byta men vet ej om jag ska välja vanilj eller jordgubb

MVH Adrian

Tycker den var ruskigt dålig. Har undvikit allt med vaniljssmak sedan dess.... usch. Tror nog att chokladen är godare än vaniljen.

Berry
2004-03-23, 12:42
Originally posted by Nate


Tycker den var ruskigt dålig. Har undvikit allt med vaniljssmak sedan dess.... usch. Tror nog att chokladen är godare än vaniljen.

Kan tillägga att, med mjölk, är det den godaste vanlijsmaken jag testat :)
Smakar fan blandad med vatten dock.

nordland
2004-03-23, 14:47
Originally posted by muskelbyggarn
Nordland, är det ok om jag använder mig av:
"vill du komma ifrån "Spermakonsistensen" så är det Pro-90 som gäller." i min marknadsföring?

:D

Måste locka massor med kunder :naughty:


Vänl,,,
Tobbe

Visst får du det! Men jag vill ha 20% av vinsten :D

Tigerkotten
2004-03-24, 00:04
Jag kör kalciumkasserat, och det ska vara långsamt protein från nordic lab. "Smaklöst". Är grymt slemmigt på ett sätt, fast bara ta mera vatten dock.. Det är inte gott alls, höll på spy först när jag drack så nu blir det att inte andas genom näsan under hela gången tills jag har druckit upp allt. Raparna e äckliga me, blir spyfärdig då.. :) Men men ska vara bra, så man får svälja skiten bara :)

z_bumbi
2004-03-24, 08:39
Originally posted by Tigerkotten
Jag kör kalciumkasserat, och det ska vara långsamt protein från nordic lab. "Smaklöst". Är grymt slemmigt på ett sätt, fast bara ta mera vatten dock.. Det är inte gott alls, höll på spy först när jag drack så nu blir det att inte andas genom näsan under hela gången tills jag har druckit upp allt. Raparna e äckliga me, blir spyfärdig då.. :) Men men ska vara bra, så man får svälja skiten bara :)

Varför dricker du det utan att smaksätta det om det är så äckligt?

Jag tycker själv inte att rent kassein smakar så äckligt som du beskriver det iofs.

King Grub
2004-03-24, 09:11
Originally posted by z_bumbi
Varför dricker du det utan att smaksätta det om det är så äckligt?

Bland byggare verkar det finnas en slags tro att "smakar det skit så gör det gott". :)

Pez
2004-03-24, 10:56
Originally posted by Tigerkotten
Jag kör kalciumkasserat, och det ska vara långsamt protein från nordic lab. "Smaklöst". Är grymt slemmigt på ett sätt, fast bara ta mera vatten dock.. Det är inte gott alls, höll på spy först när jag drack så nu blir det att inte andas genom näsan under hela gången tills jag har druckit upp allt. Raparna e äckliga me, blir spyfärdig då.. :) Men men ska vara bra, så man får svälja skiten bara :)

Förresten... "kalciumkasserat"? :D

Du vet att det finns välsmakande, lättblandade pulver också va?

Tigerkotten
2004-03-24, 15:40
köpte av en kompis, han har nordic lab elelr hans päron eller så :) Så blev som det blev :] Ärch jag har lärt mig svälja det dära, bara jag inte rapar efter eller andas me näsan medans/under jag dricker så funkar det, höll på spy första 2gångerna dock :>

jaja kaseinat eller hur det stavas :]
Nu ska jag träna fast jag sovit och ätit dåligt ;<
Dumma personer som ringer och väcker en så man sover för lite, och sedan går det inte somna om :<