handdator

Visa fullständig version : Ben Greenfield


Batistuta
2014-05-27, 01:37
http://www.bengreenfieldfitness.com/2014/05/how-much-fat-can-you-burn/

Noen tanker om dette og Ben greenfield? Er det bare bullshit eller er det noe sannhet i dette?

vicarious
2014-05-27, 11:02
tldr;

Kan du sammanfatta vad hans poäng är?

FOSHO
2014-05-27, 14:53
Han förespråkar ketodieter, för att man snabbare bränner fett.(enligt honom)

0rre
2014-05-27, 19:20
Hej,

Kroppen vill ha energi. När du ger den energi, vilket kolhydrater är och du inte behöver det, så lagras det som fett. Fett är lagrad energi. Vi konsumerar enorma mängder kolhydrater, mer än vad kroppen behöver, för det mesta.

Äter du inte kolhydrater så börjar kroppens depåer att tömmas. Eftersom depåerna börjar tömmas behöver kroppen energi från någonstans och börjar då ta energi från den lagrade energin, alltså fettet. Du börjar förlora fett. Efter ett tag med en mycket låg kolhydrats diet börjar kroppen reagera på ett sådant sätt att hormoner påverkas (till exempel tyreoideahormonerna T3/T4). Det här leder till att fettet inte försvinner lika lätt längre. Det är då man brukar fylla på depåerna igen med en så kallad "refeed" day, cheat day eller carbday. Det här sätter allting i så kallad "balans" igen och du börjar om igen. Fortsätter du som vanligt utan någon "refeed" fortsätter kroppen att använda fettet som "bränsle". Mycket förenklat förklarat.

Jag vet inte vad artikeln handlar om, jag har inte läst den. Genom att enbart läsa titeln handlar den antagligen om första hälften av det jag skrev och hur behovet av kolhydrater har blivit överdrivet mer än vad kroppen egentligen behöver.

Det här är inget konstigt. För vissa funkar det bra, andra gillar det helt enkelt inte. Att man inte skulle kunna prestera lika bra under en låg kolhydratsdiet, tror jag sitter i psyket.

Sheogorath
2014-05-27, 19:34
Oh boy.