handdator

Visa fullständig version : Tre frågor angående att vi inte får plats med fler invandrare


Diomedea exulans
2014-05-26, 15:06
Låt säga att det verkligen är så att vi inte får plats med fler invandrare i Sverige. Det finns inte jobb till fler, ej heller boende, bidragen räcker inte till, vårdköerna är för långa, osv. Jag har tre frågor om detta:

- Varför finns det plats för svenskar som redan bor här, men inte invandrare? Svenskar kräver ju också jobb, boende och bidrag, tar också plats i vårdköer, osv. Är det så att vi inte har för många invandrare i landet, i sig, utan att vi har för många människor i landet?

- Om det nu är så att vi har för många människor i Sverige, och inte bara för många utlandsfödda, varför arbetar inte SD för att fler svenska ska flytta utomlands? Man kunde få ett "flytta utomlands"-bidrag, t ex. En mindre svensk att föda = plats för en till invandrare att föda!

- Och, ännu en följdfråga: Om vi har för många människor här i landet, varför verkar inte SD för att vi ska föda färre barn? En enbarnspolitik ā la Kina hade väl varit bra, t ex?


Två saker till: Det är synd om alla som röstar på Sverigedemokraterna för ni blir orättvist behandlade, och PK-media är onda och vänstervridna. Nu när vi har avhandlat det behöver ni inte ta det i tråden.

Latissimus Dorsi
2014-05-26, 15:10
Du missar verkligen, bland de värre missar jag sett. Invandrarna integreras dåligt, med alla de konsekvenser som det medför. De ges inte chansen de förtjänar att komma in i samhället pga att de först och främst är för många, och att det ställs minimala krav på dessa som kommer in. Ingenting är invandrarnas fel, allt är politikernas fel som fört en ansvarslös invandringspolitik.

MasterChief
2014-05-26, 15:13
Klart det finns plats, vi har ju en av de lägsta befolkningstätheterna i världen (typ plats 200). Vi behöver mer folk om vi ska hålla oss i konkurrensen. Det som däremot behövs är att minska bidrag, stärka företagsklimatet och minska byråkratin. Ingen svensk medborgare ska genom skatt bli tvingad att betala för alla invandrare, dock är de väldigt välkomna om de tar hand om sig själva. För katastrofområden tror jag insatser på plats är överlägset mycket bättre.

XXXL
2014-05-26, 15:16
Om 100 000 människor kommer hit nästa år Dio och bara 5 000 av dessa får schysta grannar, bra jobb och kommer in väl i samhället. Medans övriga hamnar i förorter i utanförskap, är de då värt det? Gör vi rätt då?

filmjölk
2014-05-26, 15:22
För att invandrare oftast syftar på folk av en annan kulör. Blir det fler kulörta än icke-kulörta och det blandas på stor skala finns det snart väldigt få icke-kulörta kvar. Så vill du att dina efterkommande skall växa upp icke-kulörta så måste du stänga ute eller begränsa antalet inkommande kulörta.

Diomedea exulans
2014-05-26, 15:35
Du missar verkligen, bland de värre missar jag sett. Invandrarna integreras dåligt, med alla de konsekvenser som det medför. De ges inte chansen de förtjänar att komma in i samhället pga att de först och främst är för många, och att det ställs minimala krav på dessa som kommer in. Ingenting är invandrarnas fel, allt är politikernas fel som fört en ansvarslös invandringspolitik.

Klart det finns plats, vi har ju en av de lägsta befolkningstätheterna i världen (typ plats 200). Vi behöver mer folk om vi ska hålla oss i konkurrensen. Det som däremot behövs är att minska bidrag, stärka företagsklimatet och minska byråkratin. Ingen svensk medborgare ska genom skatt bli tvingad att betala för alla invandrare, dock är de väldigt välkomna om de tar hand om sig själva. För katastrofområden tror jag insatser på plats är överlägset mycket bättre.

Jag kan inte komma på något klipskt motargument till de här inläggen.

Om 100 000 människor kommer hit nästa år Dio och bara 5 000 av dessa får schysta grannar, bra jobb och kommer in väl i samhället. Medans övriga hamnar i förorter i utanförskap, är de då värt det? Gör vi rätt då?

Ja, det är värt det, om alternativet är att de dör.

För att invandrare oftast syftar på folk av en annan kulör. Blir det fler kulörta än icke-kulörta och det blandas på stor skala finns det snart väldigt få icke-kulörta kvar. Så vill du att dina efterkommande skall växa upp icke-kulörta så måste du stänga ute eller begränsa antalet inkommande kulörta.

Jag tror min favorithudfärg är kola-brun. Knäckfärgad. Ungefär som runt Medelhavet. Det är en fin färg.

cero
2014-05-26, 15:40
För att invandrare oftast syftar på folk av en annan kulör. Blir det fler kulörta än icke-kulörta och det blandas på stor skala finns det snart väldigt få icke-kulörta kvar. Så vill du att dina efterkommande skall växa upp icke-kulörta så måste du stänga ute eller begränsa antalet inkommande kulörta.

*rolleyes*

filmjölk
2014-05-26, 15:54
*rolleyes*

Är det på något sätt falsk information? Du kan jämföra det med en sockerkakssmet smaksatt enbart med vaniljsocker. Börjar du blanda i kakao blir den brunare och brunare ju mer kakao du tar i och du kan inte vispa åt andra hållet för att få ur kakaon.

bubbaklubba
2014-05-26, 16:06
Svenska medborgare äger landet Sverige. Som delägare så har man både skyldigheter och rättigheter. Vilka dom rättigheterna och skyldigheterna är bestämmer vi demokratiskt i val. Precis som medlemskap i vilken klubb eller bostadsrättsförening eller aktiebolag.

Jag tycker det är rimligt att ägarna godkänner nya medlemmar. I synnerhet om deras medlemskap resulterar i högre medlemsavgift, förmodad förändring av de värderingar som har återfunnits i klubben.

Jag tycker det är helt rimligt att bostadsrättsförningens/klubben/landet och dess nuvarande delägares väl sätts i första rummet.

Extremen
2014-05-26, 16:10
SD är ute och cyklar deras politik har inget som man kan försvara "snäll" röstarens ursäkt: Jag vill att man tar hand om dom som bor här, aggressiva rassen: Helvete ut med alla oavsett om de betalar skatt eller inte. Jag kan säga så här det har ingen betydelse om du sköter dig och betalar skatt eller inte det är bara snack. Zlatan gjorde 4 mål själv under matchen världen blev överraskad än idag är han en blatte i röstarens öga. Deras politik är vad det är acceptera det och inse att det finns människor som tänker så, tyvärr ingår dom i kategorin människa

frogmachine
2014-05-26, 16:22
SD är ute och cyklar deras politik har inget som man kan försvara "snäll" röstarens ursäkt: Jag vill att man tar hand om dom som bor här, aggressiva rassen: Helvete ut med alla oavsett om de betalar skatt eller inte. Jag kan säga så här det har ingen betydelse om du sköter dig och betalar skatt eller inte det är bara snack. Zlatan gjorde 4 mål själv under matchen världen blev överraskad än idag är han en blatte i röstarens öga. Deras politik är vad det är acceptera det och inse att det finns människor som tänker så, tyvärr ingår dom i kategorin människa

va?

BobaFett
2014-05-26, 16:31
Är det på något sätt falsk information? Du kan jämföra det med en sockerkakssmet smaksatt enbart med vaniljsocker. Börjar du blanda i kakao blir den brunare och brunare ju mer kakao du tar i och du kan inte vispa åt andra hållet för att få ur kakaon.

Slår vad om att din son/dotter kommer att komma hem med en blåneger en dag bara för att göra revolt :laugh:

hurril
2014-05-26, 16:45
Är det på något sätt falsk information? Du kan jämföra det med en sockerkakssmet smaksatt enbart med vaniljsocker. Börjar du blanda i kakao blir den brunare och brunare ju mer kakao du tar i och du kan inte vispa åt andra hållet för att få ur kakaon.

Hur gör man för att vaniljsockret ska förstå att smeten (majoriteten) gillar kakao (också) så pass att de få purvaniljplantor som finns, kan integreras med övrig kaka?

Allan
2014-05-26, 16:49
Det räcker med SD-trådar nu. Låst