handdator

Visa fullständig version : Träna som livsstil - Allt från bänkpress till mountainbike.


EnergiÖverskott
2014-05-24, 07:09
Hej alla!

Känner att det är dags med en lite journal för att få lite struktur i träningen även för egen del. I första inlägget tänker jag bara skriva lite kort infor om mig själv och mer om dagsläget i första posten, eftersom att det kommer att ändras med tiden.

Historia
Gör en väldigt lång historia oerhört kort nu men.. Var i hela min barndom riktigt fet. Vägde som mest 112 kilo när jag var 180 lång som 13 åring. Bestämde mig för att göra något åt det och det gick bra, bättre och för långt. Som 15-åring började jag visa mina första symptom på ätstörningar och vid 19-års ålder låg jag i koma vägandes 38 kilo fördelat på 186 Cm. Dödsdömd. Krigade mig ur det och idag jobbar jag med att hjälpa andra med viktproblem och ätstörningar av alla dess slag.

Spelade även hockey i 10 år, fotboll och innebandy i 8 år samt har provat alla möjliga kampsporter.

Dagsläget
Tränar ALLT. Älskar att röra på mig och hatar att sitta still. Största kärleken är dock till styrketräning och mountainbikeing.

Stats
Längd: 188 Cm.
Vikt: 87 Kilo.
Fett%: ca 12.
Bänk: Aldrig maxat men tar en lätt 10a i tre set på 85 kilo.
Böj: Maxade 175 x 2 för 2 årsedan men, har sedan dess haft problem med knäna och kan tyvärr inte köra böj i dagläget.
Mark: Ingen aning då jag inte maxat där heller pga en annan skada (ryggen) samt att knät även är i riskzonen där.

Kost
Är en stark förespråkare av PF. Mer om det lär ni får läsa om under resans gång.


Enjoy! *popcorn*

EnergiÖverskott
2014-05-24, 07:15
Jag som, rubriken säger är det idag dags att kicka igång en VLCD utefter Olas upplägg. Tänker i princip köra tills formen är jävligt bra. Så länge som det krävs. Gissar på mitten av Juli någon gång.

Upplägget är enligt mall att jag startar dagen med 10 gram EAA och 45-60 minuter senare följer upp med 30 gram kasein. Detta upprepas 4 gånger/dag ("frukost", "lunch", "middag", "kvällsmat") med 3-5 timmars mellanrum. Varje vecka kommer jag att köra en riktigt rejäl kolhydratsrefeed.

Träning under denna diet kommer att ske tre gånger/vecka. 2 Halvkroppspass. Ett på måndagar och ett på onsdagar. På fredagar kör jag ett helkroppspass som följs utav laddningen.

Har börjat denna diet ett antal gånger men, sjukdomar och operationer har kommit i vägen. Nu är det dock grönt ljus och all in som gäller! Börjar alltså idag men, träningsschemat börjar på måndag.

Är som sagt en van fastare så att vara utan mat är inga problem och inte heller om jag blir hungrig. Detta kommer gå som en dans! (måste vara positiv vafan :D)

Bjorneman
2014-06-08, 21:41
Är det inte den berömda Flessa?

Tomas Tryffel
2014-06-09, 16:34
Är det inte den berömda Flessa?

Visst är det så. Visare och ett par livserfarenheter rikare, verkar det som ;-) Välkommen tillbaka!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk